Gå til innhold

Ferie til pappa som er bipolar

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo har et dilemma, føler det nesten som en plikt og besøke familen i hver ferie. Denne sommeren er jeg selv deprimert, går til behandling. Jeg føler det som et ork og dra på ferie famile, min pappa er sterkt plaga med bipolar lidelse og vet jeg blir mere deppa etter og ha vært der. Er et stykke og dra så kan lissom ikke dra på dagsbesøk heller. Vet de andre i familen ville blir veldig skuffa om jeg ikke kom. Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: cbe2c...867

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes selvsagt du skal sette helsen din først. Dersom du blir betydelig dårligere av å være der ville jeg muligens ha rådet deg til å la være, eller kun å være der for en kort periode. Å ikke besøke familien sin i en ferie er heller ikke noe særlig uvanlig. Dersom du forklarer det på en enkel og forståelig måte kan jeg ikke tenke meg at det blir en særlig stor sak ut av det. Selvsagt er det leit og de blir nok skuffet, men sånn er det. Saken stiller seg selvsagt litt annerledes dersom de er litt ømfintlige på det og føler at du trekker deg unna. Da bør du vurdere saken på en litt annen måte. 

Dersom du føler deg pålagt til å dra kan du uansett selv ta noen tiltak. Du kan ha et kortvarig opphold på noen dager. Du kan bo på et hotell/leie et rom/bo hos noen venner og heller komme på besøk der når det passer deg. 

Anonymous poster hash: c2a05...0e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...