Snuppelupp23 Skrevet 13. juni 2015 #1 Skrevet 13. juni 2015 Vi har en nabo som presterer å brenne hageavfall så og si hver eneste kveld. Dette er svært plagsomt da vi ikke kan sove med vindu åpent på soverommet uten å få lukten av røyk inn vinduet. Det er også et forholdsvis tett nabolag, så jeg vil tro at vi ikke er de eneste som merker noe til dette. Er det normalt å ikke ta hensyn til sine naboer når det kommer til brenning av hageavfall? Hadde det vært snakk om et par ganger i løpet av sommeren skulle jeg ikke klaget, men dette skjer nesten daglig.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #2 Skrevet 13. juni 2015 Trodde ikke det var lov å brenne hageavfall? Da er det jo bare å ringe politiet og melde ifra. Anonymous poster hash: 8c0ea...ed0
catman Skrevet 13. juni 2015 #3 Skrevet 13. juni 2015 Hvis politiet ikke bryr seg, tar du kontakt med miljøvernansvarlig i kommunen. Det er ikke lov, og folk som har slike kommunale jobber er lett å engasjere for å få reglene fulgt opp. Lykke til!
TheHairyToothfairy Skrevet 13. juni 2015 #4 Skrevet 13. juni 2015 Hvor mye hageavfall kan han ha, om det pågår så hyppig? 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #5 Skrevet 13. juni 2015 Det er ikke lov å brenne hageavfall, jorder etc nå. Så bare å anmelde Anonymous poster hash: 980a5...43e
Snuppelupp23 Skrevet 13. juni 2015 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2015 Hvor mye hageavfall kan han ha, om det pågår så hyppig? Det har vi også lurt på! Mulig det ikke bare er hageavfall.
Snuppelupp23 Skrevet 13. juni 2015 Forfatter #7 Skrevet 13. juni 2015 Tusen takk for svar, da får vi ta kontakt med noen som kan sette en stopper for dette.
Gjest chisandra Skrevet 13. juni 2015 #8 Skrevet 13. juni 2015 Nå skal jeg komme med et kontroversielt forslag: Start med å snakke med naboen. Virker ikke det, går du videre til f.eks. politi etc. Jeg ser de fleste foreslår motsatt prosedyre, men likevel....
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #9 Skrevet 13. juni 2015 Det er ikke lov. Snakk med naboen. Om ikke det fører fram, kan du trygt melde det til rett instans. Jeg blir skikkelig dårlig av sånn røyk, så jeg hadde ikke kunnet leve med å ha det sånn. Anonymous poster hash: cb4af...c64
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #10 Skrevet 13. juni 2015 Samme type nabo hadde tanten min. Han brant daglig fra tidlig vår til sen høst. Er slutt på det nå da heldigvis, han dævva Anonymous poster hash: e88fb...000 1
Gjest Sirah Skrevet 13. juni 2015 #11 Skrevet 13. juni 2015 Hva i alle dager brenner folk om de har behovet for å brenne hver dag? Skjønner godt at du syntes det er irriterende. Jeg hadde en nabo tidligere som også var glad i å brenne ting, men dette skjedde maks to ganger i måneden så da syntes jeg ikke at jeg kunne klage. Pluss at han gjerne tok med seg mitt hageavfall i samme slengen så da syntes jeg egentlig at det var en god løsning
Gjest Tekola Skrevet 15. november 2015 #12 Skrevet 15. november 2015 Ryddet for reklame og svar til dette.Tekola, admin.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #13 Skrevet 16. november 2015 I min kommune er det ikke lov å brenne hageavfall etter solnedgang. Anbefaler deg å sjekke forskriftene i kommunen og snakke med naboen først. Anonymkode: 88f2c...502
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå