Gå til innhold

Dronning Margrethe kom i rød kjole.

Gjest Balian de Ibelin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Random Nick

Da signaliserer du at du har hatt en affære med brudgommen

http://www.kjendis.no/2015/06/13/kjendis/mote/carl_philip/sofia_hellqvist/sverige/39651600/

Er dette et nytt lavmål av media ?

Det er ikke lavmål av media, det er slik tradisjonen vurderer den fargen. Ikke kun media. Dessuten er hun vel også gudmor til brudgommen (?), og har deltatt i så mange slike begivenheter at det burde gå fint. Jeg antar hun har telefonnummeret hans og ville ringt han/det svenske kongehuset dersom hun mot formodning skulle være usikker på antrekket, noe jeg ikke tror hun har vært.

Er det noen som har muligheten til å bryte disse reglene så er det jo de som er høyest av rang der, og vår Dronning som gikk i knall gult + den danske dronninga er jo i rett posisjon til det for så vidt. Rangordningen står jo sterkt i kongehusene, så jeg tror det er få av lavere rang som ville sagt i mot dem.. Har dessuten hørt ved tidligere anledninger at om noen skulle gjøre noen bommerter på noe slags vis er de flinke til å fokusere på det positive i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingen som reagerte da hun ene Fredriksen tvillingen kom med rød kjole i bryllupet til Madeleine og Chris. I tilegg hadde den både dyp utrigning og høy splitt, så om hun brukte den pga regelen var det jo ganske morsomt.

Anonymous poster hash: 9becb...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Sonja kom i noe gult som så ut som det hadde vært påskegardiner på Slottet...

Hva VAR det antrekket for noe?

Mette- Marit stakkar hadde tatt på en t-skjorte med påsydd skjørt.

Og Märtha. De hadde glemt å fortelle henne at man skal ha belte i midjen og ikke rundt knærne...

Sukk.

Norge er sånn bondeland, uten adel, så vi har ikke en eneste hertug eller hertuginne en gang.

Da kan de vel forsøke å ikke se så traurige ut i tøyet, i det minste?

Endret av Tøytigern
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dronning Margrethe har sikkert hatt en affære med brudgommen, og så vil hun signalisere det  :rolleyes:

Anonymous poster hash: 65ff0...cc5
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da signaliserer du at du har hatt en affære med brudgommen

http://www.kjendis.no/2015/06/13/kjendis/mote/carl_philip/sofia_hellqvist/sverige/39651600/

Er dette et nytt lavmål av media ?

Ja.

Det er da ingen i sin villeste fantasi som inbiller seg at den svenske prinsen har hatt en affære med dronningen i Danmark.

Majestetsfornærmelse, kaller man sånne utsagn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dronning Margrethe har sikkert hatt en affære med brudgommen, og så vil hun signalisere det  :rolleyes:

Anonymous poster hash: 65ff0...cc5

Jupp. Hun var så stolt av å ha hatt en affære med en så ung prins. Så da måtte hun ta den røde kjolen. (...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at Dronning Margrete trygt kan gå i rød kjole i alle bryllupene hun skal i, sannsynligheten for at hun har hatt seg litt med andre er absolutt lik 0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel rett og slett slik at den regelen med rødt i bryllup er omtrent like seriøs som at hvis man har armbåndsuret på høyre arm istedet for venstre, så er man opptatt. :fnise:

Jeg tipper at dronning Margrete har litt mer peil på skikk og bruk enn mote"eksperten" til Dagbladet.

Endret av pøbelsara
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kronprinsesse Mary hadde også en nydelig rød kjole med cape da Madeleine giftet seg (tror det var i det bryllupet). Er nok ikke så viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser det faktisk ut som brudens søster gjorde også, den er i alle fall veldig nære fargen på kjolen til Sofia :laugh:

http://www.expressen.se/nyheter/kungligt/har-ar-de-nya-bilderna-pa-carl-philip-och-sofia/

Søstra til kate hadde jo hvit kjole som forøvrig var veldig lik en brudekjole i hennes bryllup. Er tydeligvis ikke så nøye med sånne regler i kongelige bryllup. Så er urteit at vi vanlige skal reagere så sterkt på sånt i vanlige bryllup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søstra til kate hadde jo hvit kjole som forøvrig var veldig lik en brudekjole i hennes bryllup. Er tydeligvis ikke så nøye med sånne regler i kongelige bryllup. Så er urteit at vi vanlige skal reagere så sterkt på sånt i vanlige bryllup

Jeg er helt enig, det var derfor jeg skrev det. 

Jeg synes en del av de her fargereglene tar helt av, kanskje spesielt her inne :P

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ja.

Det er da ingen i sin villeste fantasi som inbiller seg at den svenske prinsen har hatt en affære med dronningen i Danmark.

Majestetsfornærmelse, kaller man sånne utsagn.

Tja, det må da være et kompliment til Dronning Margrethe?

Disse reglene, hvordan vet de der tåpelige moteekspertene at disse reglene også gjelder i Sverige og Danmark? Det var jo hysteri da Pippa som forlover kom i hvit kjole, ut fra regler som ikke gjelder i England. De har også laget hysteri over Mette Marits sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Sonja kom i noe gult som så ut som det hadde vært påskegardiner på Slottet...

Hva VAR det antrekket for noe?

Mette- Marit stakkar hadde tatt på en t-skjorte med påsydd skjørt.

Og Märtha. De hadde glemt å fortelle henne at man skal ha belte i midjen og ikke rundt knærne...

Sukk.

Norge er sånn bondeland, uten adel, så vi har ikke en eneste hertug eller hertuginne en gang.

Da kan de vel forsøke å ikke se så traurige ut i tøyet, i det minste?

SÅ enig!  :ler:

Den fineste kjolen synes jeg var kroprinsesse Victoria sin, og den var fra H&M. Kult. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp. Hun var så stolt av å ha hatt en affære med en så ung prins. Så da måtte hun ta den røde kjolen. (...)

:hoho:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...