Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Dronning Margrethe kom i rød kjole.

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Da signaliserer du at du har hatt en affære med brudgommen

http://www.kjendis.no/2015/06/13/kjendis/mote/carl_philip/sofia_hellqvist/sverige/39651600/

Er dette et nytt lavmål av media ?

Det er ikke lavmål av media, det er slik tradisjonen vurderer den fargen. Ikke kun media. Dessuten er hun vel også gudmor til brudgommen (?), og har deltatt i så mange slike begivenheter at det burde gå fint. Jeg antar hun har telefonnummeret hans og ville ringt han/det svenske kongehuset dersom hun mot formodning skulle være usikker på antrekket, noe jeg ikke tror hun har vært.

Er det noen som har muligheten til å bryte disse reglene så er det jo de som er høyest av rang der, og vår Dronning som gikk i knall gult + den danske dronninga er jo i rett posisjon til det for så vidt. Rangordningen står jo sterkt i kongehusene, så jeg tror det er få av lavere rang som ville sagt i mot dem.. Har dessuten hørt ved tidligere anledninger at om noen skulle gjøre noen bommerter på noe slags vis er de flinke til å fokusere på det positive i stedet.

AnonymBruker
Skrevet

Det var ingen som reagerte da hun ene Fredriksen tvillingen kom med rød kjole i bryllupet til Madeleine og Chris. I tilegg hadde den både dyp utrigning og høy splitt, så om hun brukte den pga regelen var det jo ganske morsomt.

Anonymous poster hash: 9becb...81c

Skrevet

Disse mote-ekspertene ...  Hvordan kan man ta dem seriøst? :skratte:

• Liker 5
Skrevet (endret)

Og Sonja kom i noe gult som så ut som det hadde vært påskegardiner på Slottet...

Hva VAR det antrekket for noe?

Mette- Marit stakkar hadde tatt på en t-skjorte med påsydd skjørt.

Og Märtha. De hadde glemt å fortelle henne at man skal ha belte i midjen og ikke rundt knærne...

Sukk.

Norge er sånn bondeland, uten adel, så vi har ikke en eneste hertug eller hertuginne en gang.

Da kan de vel forsøke å ikke se så traurige ut i tøyet, i det minste?

Endret av Tøytigern
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Dronning Margrethe har sikkert hatt en affære med brudgommen, og så vil hun signalisere det  :rolleyes:

Anonymous poster hash: 65ff0...cc5
  • Liker 5
Skrevet

Dronning Margrethe har sikkert hatt en affære med brudgommen, og så vil hun signalisere det  :rolleyes:

Anonymous poster hash: 65ff0...cc5

Jupp. Hun var så stolt av å ha hatt en affære med en så ung prins. Så da måtte hun ta den røde kjolen. (...)

Skrevet

Tror at Dronning Margrete trygt kan gå i rød kjole i alle bryllupene hun skal i, sannsynligheten for at hun har hatt seg litt med andre er absolutt lik 0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er vel rett og slett slik at den regelen med rødt i bryllup er omtrent like seriøs som at hvis man har armbåndsuret på høyre arm istedet for venstre, så er man opptatt. :fnise:

Jeg tipper at dronning Margrete har litt mer peil på skikk og bruk enn mote"eksperten" til Dagbladet.

Endret av pøbelsara
  • Liker 6
Skrevet

Tror dronning Margrethe gjør akkurat som hun vil.

• Liker 1
Skrevet

Kronprinsesse Mary hadde også en nydelig rød kjole med cape da Madeleine giftet seg (tror det var i det bryllupet). Er nok ikke så viktig. 

Skrevet

Og brura brukte hviiiiiiiit kjole! Gisp!

Annonse
Skrevet

Det ser det faktisk ut som brudens søster gjorde også, den er i alle fall veldig nære fargen på kjolen til Sofia :laugh:

http://www.expressen.se/nyheter/kungligt/har-ar-de-nya-bilderna-pa-carl-philip-och-sofia/

Søstra til kate hadde jo hvit kjole som forøvrig var veldig lik en brudekjole i hennes bryllup. Er tydeligvis ikke så nøye med sånne regler i kongelige bryllup. Så er urteit at vi vanlige skal reagere så sterkt på sånt i vanlige bryllup

Skrevet

Søstra til kate hadde jo hvit kjole som forøvrig var veldig lik en brudekjole i hennes bryllup. Er tydeligvis ikke så nøye med sånne regler i kongelige bryllup. Så er urteit at vi vanlige skal reagere så sterkt på sånt i vanlige bryllup

Jeg er helt enig, det var derfor jeg skrev det. 

Jeg synes en del av de her fargereglene tar helt av, kanskje spesielt her inne :P

• Liker 5
Gjest Blondie65
Skrevet

Ja.

Det er da ingen i sin villeste fantasi som inbiller seg at den svenske prinsen har hatt en affære med dronningen i Danmark.

Majestetsfornærmelse, kaller man sånne utsagn.

Tja, det må da være et kompliment til Dronning Margrethe?

Disse reglene, hvordan vet de der tåpelige moteekspertene at disse reglene også gjelder i Sverige og Danmark? Det var jo hysteri da Pippa som forlover kom i hvit kjole, ut fra regler som ikke gjelder i England. De har også laget hysteri over Mette Marits sko.

Skrevet

Og Sonja kom i noe gult som så ut som det hadde vært påskegardiner på Slottet...

Hva VAR det antrekket for noe?

Mette- Marit stakkar hadde tatt på en t-skjorte med påsydd skjørt.

Og Märtha. De hadde glemt å fortelle henne at man skal ha belte i midjen og ikke rundt knærne...

Sukk.

Norge er sånn bondeland, uten adel, så vi har ikke en eneste hertug eller hertuginne en gang.

Da kan de vel forsøke å ikke se så traurige ut i tøyet, i det minste?

SÅ enig!  :ler:

Den fineste kjolen synes jeg var kroprinsesse Victoria sin, og den var fra H&M. Kult. :)

• Liker 1
Skrevet

Jupp. Hun var så stolt av å ha hatt en affære med en så ung prins. Så da måtte hun ta den røde kjolen. (...)

:hoho:

• Liker 1
  • Opprett ny...