WubWub Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 Det er mange kvinner som lever under den illusjonen at bare de løfter på et par vekter så vil de bli store, maskuline og kraftige. Det er feil, kvinner har ikke de samme genetiske forutsetningene som enn mann for å utvikle store muskler fordi de har ikke nok produksjon av hormonet testosteron. De virkelige svære biffene av noen damer som vi ser på toppnivå i vektløfting og bodybuilder konkurransene har fått denne fysikken pga anabole-steroider og testosteron tilskudd. Alle på topp nivå i bodybuilder konkurranser bruker steroider - uten unntak. Myte nummer to : Styrketrening gjør kvinner mindre feminine. Det er også feil, stramme og velformede muskler gjør en ikke mindre feminin, snarere tvert imot. Kvinner har også mer underhudsfett enn menn, noe som betyr at selvom ei kvinne er godt trent så kan hun fremdeles se rund og myk ut med kvinnelige former over musklene. Myte nummer tre : Kvinner kan ikke bli sterke, derfor har det ingen hensikt å trene styrke. Det er også feil, ei trent dame som har holdt på noen år er jevnt over sterkere enn gjennomsnitts mannen i gata som ikke er trent. Forskjellen er potensiale i muskelvekst og styrke, med lik treningsmengde vil alltid en mann være opptil 50% sterkere enn ei kvinne. Men de fleste menn trener ikke og de bruker derfor ikke sitt genetiske potensiale, ei kvinne som da er aktiv på treningsstudio vil derfor være sterkere enn gjennomsnitts mannen. Forskning har også vist at gjennomsnitts styrken til kvinner øker raskere enn gjennomsitts styrken til mannen. På den andre siden så har menn mer eksplosive muskelfibre. Så en mann kan i kamp forsvare seg mot ei kvinne til tross for at hun er fysisk sterkere og overlegen han. Myte nummer fire : Kvinners muskler blir til fett når hun slutter trene. FEIL. Muskler kan ikke bli til fett. Muskler har rett og slett ikke den fysiologiske kapasiteten til å forandre seg fra en type vev til et annet. Muskler har bare en egenskap : Bruk de, eller mist de. Så om du ikke bruker musklene så vil de krympe sammen til det ikke er noe igjen. Myte nummer fem : Cardio er best for vektnedgang, styrketrening er bare bra for vektoppgang. FEIL. Jo større muskelmasse du har, desto høyere forbrenning. Så om du trener mye styrke på de største muskelgruppene vil dette hjelpe deg forbrenne fett å gå ned i vekt. Høy muskelmasse krever også høyt energi inntak, derfor går det meste du spiser til musklene istedetfor å bli til fett. Her er en video av ei 17 åring jente som er sterkere enn majoriteten av menn, ser hu ut som noe maskulint muskelmonster? 1
WubWub Skrevet 12. juni 2015 Forfatter #2 Skrevet 12. juni 2015 (endret) Må også legge til at ei utrent kvinne som begynner trene styrke kan legge på seg 0.5kg muskler per måned, det er grensen for hva du max kan oppnå første året. Etter det første året faller dette tallet. Dvs at du det første året kan legge på deg 6kg muskelmasse, samtidig som styrketreningen forbrenner fett , så alt i alt kanskje du holder de i likevekt. Men en ting er sikkert og det er at du som kvinne aldri kommer til å bli noe muskelmonster av å løfte på en vekt. Tar du anabole-steroider (testosteron tilskudd) derimot kan du legge på deg 4-7 kg muskler per måned. Så de enorme damene man ser i bodybuilder konkurranser er ikke naturlige Endret 12. juni 2015 av WubWub
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Jeg trooor de mytene der er avlivet for minst et par år siden. Nå trener alle jenter styrke, Suzanne (i filmen) er forbildet og ingen tror jenter blir noe annet enn digg av styrke. Anonymous poster hash: 0e4ef...cd8 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Er enig med 1 og 3. Nr 2 er jeg litt uenig med pga at jeg synes de bodybuilderkivnnene er litt lite feminine, men samtidig liker jeg heller ikke menn med så mye muskler heller, så det går veldig opp i opp her. Jeg synes ikke det er pent med så mye muskler. Det er pent med normale muskler, men så må du også vite at vi kvinner er veldig forskjellige. Jeg f.eks er naturlig en skikkelig "muskelbunt" i lårene og på rumpa. Det er så og si kun muskler der, og jeg har ikke trent på 1 år pga at jeg har vært i en ganske alvorlig ulykke. Satser dog på å løpe litt igjen til høsten. Men poenget er at det er ikke alle kvinner som er sånn. Noen har bare tynne lår og mindre rumpe selv om de trener mye, mye mer enn det jeg gjør når jeg er frisk. Vi er bygd forskjellig. Jeg er faktisk ganske unormal til å være norsk Jeg synes forøvrig normale jente er pene Anonymous poster hash: 38a77...eff
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Jeg trooor de mytene der er avlivet for minst et par år siden. Nå trener alle jenter styrke, Suzanne (i filmen) er forbildet og ingen tror jenter blir noe annet enn digg av styrke. Anonymous poster hash: 0e4ef...cd8 Suzanne har jeg sett har gjort en del teknikker feil og slikt. Mye grunnleggende teknikker, og derfor er hun ikke mitt forbilde. Jeg synes heller ikke noe om vektløfting forøvrig. Er mer et friluftsmenneske. Anonymous poster hash: 38a77...eff 1
WubWub Skrevet 12. juni 2015 Forfatter #6 Skrevet 12. juni 2015 Suzanne har jeg sett har gjort en del teknikker feil og slikt. Mye grunnleggende teknikker, og derfor er hun ikke mitt forbilde. Jeg synes heller ikke noe om vektløfting forøvrig. Er mer et friluftsmenneske. Anonymous poster hash: 38a77...eff Det stemmer, hun har ikke helt riktig form i diverse øvelser. Men det forandrer ikke det faktum at hu er sterkere enn de fleste menn. Forskjellen er at menn pga genetikk ikke trenger lang tid på treningsstudio for å bli sterkere enn hun. Allikevel er det veldig imponerende at hu løfter dobbelt så mye som sin egen kroppsvekt i markløft. Hu trener også med en kettlebell kule som er beregnet på godt trente menn (36kg).
WubWub Skrevet 12. juni 2015 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2015 Jeg trooor de mytene der er avlivet for minst et par år siden. Nå trener alle jenter styrke, Suzanne (i filmen) er forbildet og ingen tror jenter blir noe annet enn digg av styrke. Anonymous poster hash: 0e4ef...cd8 nja, på treningssenteren mitt er rundt 80% av medlemmene menn. det er det mest populære treningsstudio i byen. myter er ofte seiglivet. jeg prater også ofte med damer, og jeg liker prate om trening. ofte har jeg hørt av kvinner at de bare trener cardio fordi de er redd for å bli muskelberg om de løfter på en vekt. noe som ikke stemmer overens med virkeligheten. kvinners evne til å bli muskelberg er svimlende lav uansett hvor mange vekter du løfter, det finnes såklart noen genetic freaks som er unntaket fra regelen men det er ikke ofte
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #8 Skrevet 12. juni 2015 sant det! Anonymous poster hash: cd17a...378
SiMa Skrevet 13. juni 2015 #9 Skrevet 13. juni 2015 Det er mange kvinner som lever under den illusjonen at bare de løfter på et par vekter så vil de bli store, maskuline og kraftige. Det er feil, kvinner har ikke de samme genetiske forutsetningene som enn mann for å utvikle store muskler fordi de har ikke nok produksjon av hormonet testosteron. De virkelige svære biffene av noen damer som vi ser på toppnivå i vektløfting og bodybuilder konkurransene har fått denne fysikken pga anabole-steroider og testosteron tilskudd. Alle på topp nivå i bodybuilder konkurranser bruker steroider - uten unntak. Myte nummer to : Styrketrening gjør kvinner mindre feminine. Det er også feil, stramme og velformede muskler gjør en ikke mindre feminin, snarere tvert imot. Kvinner har også mer underhudsfett enn menn, noe som betyr at selvom ei kvinne er godt trent så kan hun fremdeles se rund og myk ut med kvinnelige former over musklene. Myte nummer tre : Kvinner kan ikke bli sterke, derfor har det ingen hensikt å trene styrke. Det er også feil, ei trent dame som har holdt på noen år er jevnt over sterkere enn gjennomsnitts mannen i gata som ikke er trent. Forskjellen er potensiale i muskelvekst og styrke, med lik treningsmengde vil alltid en mann være opptil 50% sterkere enn ei kvinne. Men de fleste menn trener ikke og de bruker derfor ikke sitt genetiske potensiale, ei kvinne som da er aktiv på treningsstudio vil derfor være sterkere enn gjennomsnitts mannen. Forskning har også vist at gjennomsnitts styrken til kvinner øker raskere enn gjennomsitts styrken til mannen. På den andre siden så har menn mer eksplosive muskelfibre. Så en mann kan i kamp forsvare seg mot ei kvinne til tross for at hun er fysisk sterkere og overlegen han. Myte nummer fire : Kvinners muskler blir til fett når hun slutter trene. FEIL. Muskler kan ikke bli til fett. Muskler har rett og slett ikke den fysiologiske kapasiteten til å forandre seg fra en type vev til et annet. Muskler har bare en egenskap : Bruk de, eller mist de. Så om du ikke bruker musklene så vil de krympe sammen til det ikke er noe igjen. Myte nummer fem : Cardio er best for vektnedgang, styrketrening er bare bra for vektoppgang. FEIL. Jo større muskelmasse du har, desto høyere forbrenning. Så om du trener mye styrke på de største muskelgruppene vil dette hjelpe deg forbrenne fett å gå ned i vekt. Høy muskelmasse krever også høyt energi inntak, derfor går det meste du spiser til musklene istedetfor å bli til fett. Her er en video av ei 17 åring jente som er sterkere enn majoriteten av menn, ser hu ut som noe maskulint muskelmonster? Det er feil og dårlig gjort å henge ut en hel gruppe på denne måten. Det er også blitt strengere/mer kontroll for bruk av doping også i kroppsbyggermiljø/konkurranser. Når du slenger ut en påstand som dette bør du absolutt underbygge den med henvisning til seriøse kilder.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #10 Skrevet 13. juni 2015 Vær så snill og sleng med kilder. Nesten ingenting av det du har skrevet er sant engang... Anonymous poster hash: b963c...be8 1
WubWub Skrevet 13. juni 2015 Forfatter #11 Skrevet 13. juni 2015 Vær så snill og sleng med kilder. Nesten ingenting av det du har skrevet er sant engang... Anonymous poster hash: b963c...be8 Og hva er liksom feil? At muskler ikke kan bli fett ? Eller at kvinner kan bli sterke om de trener? Eller at kvinner ikke har genetisk anlegg for å bli maskuline muskelberg? Eller at menn har eksplosive muskelfibre? For disse er det eneste jeg har påstått. Så hva er det er feil? Opplys meg.
WubWub Skrevet 13. juni 2015 Forfatter #12 Skrevet 13. juni 2015 (endret) Det er feil og dårlig gjort å henge ut en hel gruppe på denne måten. Det er også blitt strengere/mer kontroll for bruk av doping også i kroppsbyggermiljø/konkurranser. Når du slenger ut en påstand som dette bør du absolutt underbygge den med henvisning til seriøse kilder. Blir matt av kunnskapsløsheten. HGH som er human growth hormon er dagens go-to steroid. HGH fører til det som kalles for roid-gut, noe alle dagens bodybuildere har. Dvs de indre organene i magen vokser i størrelse, derfor får de rare mager og det er lett å se. Tror du virkelig disse herrene bare tar proteinpulver og kreatin? Vis du tror de er rene så er du på at kunnskapsnivå hvor jeg ikke kan hjelpe deg. for da er det så enorme kunnskapshull om bodybuilding at du er nødt til å lese, mye : Endret 13. juni 2015 av WubWub
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #13 Skrevet 13. juni 2015 Er dette anatomi for barneskolen? Anonymous poster hash: 54ea2...21c
WubWub Skrevet 13. juni 2015 Forfatter #14 Skrevet 13. juni 2015 Er dette anatomi for barneskolen? Anonymous poster hash: 54ea2...21c Ja , det er mange som er på barneskole nivå når det kommer til kropp, ernæring og trening. Det er mye av årsaken til at over halve norges befolkning er klinisk overvektige.
SiMa Skrevet 13. juni 2015 #15 Skrevet 13. juni 2015 Blir matt av kunnskapsløsheten. HGH som er human growth hormon er dagens go-to steroid. HGH fører til det som kalles for roid-gut, noe alle dagens bodybuildere har. Dvs de indre organene i magen vokser i størrelse, derfor får de rare mager og det er lett å se. Tror du virkelig disse herrene bare tar proteinpulver og kreatin? Vis du tror de er rene så er du på at kunnskapsnivå hvor jeg ikke kan hjelpe deg. for da er det så enorme kunnskapshull om bodybuilding at du er nødt til å lese, mye : Jeg er faktisk fullt klar over at mange kroppsbyggere bruker steroider/andre former for doping. Allikevel mener jeg du bør vise til pålitelige kilder når du henger ut en hel gruppe på denne måten. Og hvis jeg har så store kunnskapshull burde det jo ikke være noe problem for deg å hjelpe meg. Host opp et par linker som underbygger det du sier.
WubWub Skrevet 13. juni 2015 Forfatter #16 Skrevet 13. juni 2015 (endret) Jeg er faktisk fullt klar over at mange kroppsbyggere bruker steroider/andre former for doping. Allikevel mener jeg du bør vise til pålitelige kilder når du henger ut en hel gruppe på denne måten. Og hvis jeg har så store kunnskapshull burde det jo ikke være noe problem for deg å hjelpe meg. Host opp et par linker som underbygger det du sier. Jeg henger ut noen, jeg sier det som det er. For å konkurrere på høyt nivå må man bruke steroider, hvis ikke så blir man utkonkurrert. Så enkelt er det. Mennesker har en øvre grense for hvor fysisk ruvende man kan bli naturlig. Tror du disse mannfolka er rein? Det er hvordan bodybuildere ser ut. En mann som er rein har ikke mulighet til å konkurrere mot slike mennesker, det går rett og slett ikke. Jeg vet ikke hva slags bilde du har av bodybuilding men det bildet er åpenbart feil. Innlegget er blitt ryddet for brudd på opphavsrettighetene Nikee, mod. Endret 14. juni 2015 av Nikee
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #17 Skrevet 13. juni 2015 Så en ungjente foran meg i skogsløypa idag. Hun hadde firkantet rumpe! Du så hun var tydelig trent, men pent syntes jeg ikke det var. Da syntes jeg slanke feminine kropper ser mye bedre ut. Anonymous poster hash: b08da...784
SiMa Skrevet 13. juni 2015 #18 Skrevet 13. juni 2015 (endret) Jeg henger ut noen, jeg sier det som det er. For å konkurrere på høyt nivå må man bruke steroider, hvis ikke så blir man utkonkurrert. Så enkelt er det. Mennesker har en øvre grense for hvor fysisk ruvende man kan bli naturlig. Tror du disse mannfolka er rein? Det er hvordan bodybuildere ser ut. En mann som er rein har ikke mulighet til å konkurrere mot slike mennesker, det går rett og slett ikke. Jeg vet ikke hva slags bilde du har av bodybuilding men det bildet er åpenbart feil. Sitatet er blitt ryddet for brudd på opphavsrettighetene Nikee, mod. Jeg var litt for kjapp da jeg leste hovedinnlegget, ser nå at du spesifiserer at det gjelder bodybuildere på toppnivå. De bildene du har lagt frem ser i alle fall ikke ut som kropp det er mulig å få på naturlig måte. Da tror jeg du har rett, men mener allikevel at det, på prinsipielt gunnlag, er feil å henge ut en hel gruppe uten å kunne dokumentere det. Endret 14. juni 2015 av Nikee
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #19 Skrevet 13. juni 2015 Du tripper rundt grøten. Finn pålitelige kilder, takk Anonymous poster hash: b963c...be8
WubWub Skrevet 13. juni 2015 Forfatter #20 Skrevet 13. juni 2015 Du tripper rundt grøten. Finn pålitelige kilder, takk Anonymous poster hash: b963c...be8 På hva da? Hva er det du mener er feil og hvorfor?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå