Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg i at de fleste eksisterende religioner nok er perverteringer av hva de faktisk kunne vært.

Dette er selfølgelig veldig synd, for det ligger et enormt potensiale i religion og den positive effekten den kunne hatt på menneskeheten.

Hvordan mener du kristendommen ødelegger i Norge? 

Kirkens nødhjelp er jo bare et eksempel på en god ting.

Anonymous poster hash: 3e4e6...41c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Angry Man
Skrevet

Ehrr. Kanskje du skulle lese hva jeg skrev en gang til.

Jeg sier ikke at kristendommen ødelegger norge, jeg sier at den er jævlig langt unna en optimal religion.

Skrevet

Fordi den lar en viss andel av befolkning legge fra seg sin kritiske sans og heller stole blindt på en eventyrbok. Det hindrer utvikling.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi den lar en viss andel av befolkning legge fra seg sin kritiske sans og heller stole blindt på en eventyrbok. Det hindrer utvikling.

Den kristne delen av verden er mest utviklet av hele verden. Kina og Tjsekkia er feks veldig ateistiske ( top 5 ) tror jeg. Mener du de er spesielt godt utviklet?

Jeg tror du bare finner på ting for å skrive det....

Skrevet

Den kristne delen av verden er mest utviklet av hele verden. Kina og Tjsekkia er feks veldig ateistiske ( top 5 ) tror jeg. Mener du de er spesielt godt utviklet?

Velg for all del ut de to minst utviklede landene blant de ateistiske. Men se her, så skjønner du kanskje at det er en sammenheng mellom utvikling og fravær av religion.

Skrevet

Jehovas Vitner, de er jo psykopater med 15 tusen medlemmer kun, jeg snakker om vanlige kristne.

Hva er vanlige kristne????

Skrevet

Hva er vanlige kristne????

Naboene mine nede i gata og presten da jeg konfirmerte meg og deg kanskje?

Skrevet

Harvey Specter har jo sagt det som trengs å sies om selve eksemplet ditt. Jeg vil bare takke deg fordi du også har gitt oss et skoleeksempel på sk "Cherrypicking": dvs håndplukking av data som passer med det poenget du vil "illustrere", og ekskludering av alt som ikke passer.

F.eks den ganske lave andelen av religiøse i Vest-Europa.

AnonymBruker
Skrevet

Harvey Specter har jo sagt det som trengs å sies om selve eksemplet ditt. Jeg vil bare takke deg fordi du også har gitt oss et skoleeksempel på sk "Cherrypicking": dvs håndplukking av data som passer med det poenget du vil "illustrere", og ekskludering av alt som ikke passer.

F.eks den ganske lave andelen av religiøse i Vest-Europa.

Kina ( Det mest ateistiske landet i verden )  og Russland ( Under sovjet-tiden ),du vil ungå disse landene ja :fnise:

Og det ultra-kristne USA som leder vesten og er det mest teknologisk utviklede landet i verden...

Anonymous poster hash: aab5f...e4e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kina ( Det mest ateistiske landet i verden )  og Russland ( Under sovjet-tiden ),du vil ungå disse landene ja :fnise:

Og det ultra-kristne USA som leder vesten og er det mest teknologisk utviklede landet i verden...

Anonymous poster hash: aab5f...e4e

Det er veldig feil å si at det ikke var religion i Sovjetunionen og i Kina. For det var det. Begge var totalt dominert av personkulter knyttet til henholdsvis Stalin og Mao, med kommunismen som mysteriereligion, og syltet ned i dogmatisme.

Det hjelper ikke så mye at man ikke tror på Gud hvis man begynner å dyrke mennesker på den samme måten, og med de samme sperrene mot selvstendig tenking.

Du skjønner, det ateister virkelig opponerer mot, er ikke så mye ideen om at det finnes en allmektig Gud. Det mener vi bare er feil, og vi tror ikke på det. Det vi opponerer mot, er først og fremst de religiøses forestillinger om at fordi DE tror på en allmektig Gud, så skal det ha spesielle konsekvenser for måten VI lever våre liv på.

Og hvis man i stedet for å tro på en gud, tror på en allmektig Stalin eller en allmektig Mao, og beholder dogmatismen og den blinde troens vilje til å undertrykke anderledes tenkende, så kan ikke jeg se forskjellen på dogmatisk religiøsitet og dogmatisk personkult.

Og det ultrakristne USA er i ferd med å pådra seg et alvorlig utdanningsproblem knyttet nettopp til ultrakistendom, kreasjonisme og vilje til sensur for å styrke religionen.

Jeg anbefaler deg å lese om "The Wedge Strategy" og "tenketanken" "The Discovery Institute". Google er din venn.

Endret av Mann 42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...