Gjest Mythic Skrevet 12. juni 2015 #21 Skrevet 12. juni 2015 Alt for pompøst, og passer ikke med norske etternavn. Det blir komisk, rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #22 Skrevet 12. juni 2015 Bare hvis du følger opp med Raphael, Michaelangelo og Donatello. Anonymous poster hash: 2b3b6...7c1 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #23 Skrevet 12. juni 2015 Leonard er nye finere på norsk. Leonardo høres for italiensk ut.Anonymous poster hash: dd832...a77 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #24 Skrevet 12. juni 2015 Leonard er nye finere på norsk. Leonardo høres for italiensk ut.Anonymous poster hash: dd832...a77 Leonard tenker jeg brukes i Nordnorge. Sikkert helt vanlig der. Anonymous poster hash: 90215...0ad 1
Gjest Vena Cava Skrevet 12. juni 2015 #25 Skrevet 12. juni 2015 Passer navnet Leonardo til et norskt barn ?Anonymous poster hash: 9ac01...835 Aldeles ikke... Hva er det med at folk er så redde for å kalle barna sine vanlige norske navn da? Virker som alle er opptatt av at navnet skal være så unikt og spesielt, at man til slutt på dikte opp navnene selv. Kjenner forøvrig en som gjorde det. Barnet er den eneste i landet med det navnet.. Fatter ikke greia.
Jade Skrevet 12. juni 2015 #26 Skrevet 12. juni 2015 Nei, jeg synes ikke det. Jeg hadde kanskje synes noe annet om jeg hadde kjent noen norske som heter det.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #27 Skrevet 12. juni 2015 Høres latterlig ut på norsk. Samme med Leopold, grusomt stygt navn. Høres ut som en gammel, russisk mann. Anonymous poster hash: e048c...631 1
Gjest Badebuksa Skrevet 12. juni 2015 #28 Skrevet 12. juni 2015 Hvorfor ikke. Ikke verre enn Max eller Leander,
Gubi Skrevet 12. juni 2015 #29 Skrevet 12. juni 2015 Jeg synes det er fornuftig å velge navn som folk utenfor Norge klarer å uttale men Leonardo synes jeg blir blir litt for pompøst.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #31 Skrevet 12. juni 2015 Heller leonard eller leopold.. Navn som slutter på "O" (les: italienske navn) har en tendens til å høres veldig pompøse ut Anonymous poster hash: 76195...258
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #32 Skrevet 12. juni 2015 Jeg skjønner at fancy navn høres veldig lurt ut når man sitter gravid med glitterneglelakk på neglene og interiør-babyværelset klart med matchende leker. Men denne prinsen/prinsessen skal faktisk sitte i sandkassen og hoppe i søledammer og drite ut 3 bodyer på én dag. Og da passer det bedre med et vanlig navn. Og på et norskt barn, så passer også et norskt navn. Om en synes det er digg med jålenavn, så kan man jo endre sitt eget navn? Hallo?? Det er et barn! Ikke en pyntegjenstand!! Anonymous poster hash: f49f5...142 3
Kittykat Skrevet 12. juni 2015 #33 Skrevet 12. juni 2015 Ja, det vil jeg tro. Jeg synes Leonardo er et veldig fint navn. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #34 Skrevet 13. juni 2015 Leonard er ikke uvanlig blant eldre menn i nordnorge. I uttalelse ligger trykket på e-en, ikke -a-en (Er et stort anleggsfirma som heter Leonard Nilsen as). Leonard er kult, men ikke Leonardo. Anonymous poster hash: cba0f...13a
Gjest Badebuksa Skrevet 13. juni 2015 #35 Skrevet 13. juni 2015 Jeg skjønner at fancy navn høres veldig lurt ut når man sitter gravid med glitterneglelakk på neglene og interiør-babyværelset klart med matchende leker. Men denne prinsen/prinsessen skal faktisk sitte i sandkassen og hoppe i søledammer og drite ut 3 bodyer på én dag. Og da passer det bedre med et vanlig navn. Og på et norskt barn, så passer også et norskt navn. Om en synes det er digg med jålenavn, så kan man jo endre sitt eget navn? Hallo?? Det er et barn! Ikke en pyntegjenstand!!Anonymous poster hash: f49f5...142 Det er ikke et barn, men et menneske. Navnevalget skal ikke baseres på at ungen skal leke i sandkassa og drite på seg (????), men at man legger litt sjel og kjærlighet i valget. Hva som ligger bak valg av navn kan være mye forskjellig, men så lenge det føles riktig for foreldrene og tanken bak er god, et det rett navn å bruke.
Biloba Skrevet 13. juni 2015 #36 Skrevet 13. juni 2015 Ja, huff, for noen fæle assosiasjoner... *ironi*Anonymous poster hash: 94192...de9 Spørsmålet er hva du assosierer med foreldre som kaller opp barnet etter utenlandske filmhelter. 1
Gjest pærecider Skrevet 13. juni 2015 #37 Skrevet 13. juni 2015 Navnet i seg selv er kjempefint. Det ruller fint over tungen. Men høres jo litt rart ut hvis man heter Vassbakken til etternavn. Og i tillegg hvis ungen får navnene til begge foreldrene. Noe a la Leonardo Brøttum Vassbakken... Noen har jo gitt ungene sine et helt vanlig navn, og så slengt på et slikt navn på slutten. Litt sånn, Nils Leonardo, Per Mario eller noe lignende. Det er litt kult på en merkelig måte, spesielt når man bruker det første navnet til daglig, så slår man plutselig til med det andre navnet. Må nok si at jeg foretrekker Leonardo framfor Phrode Lexxander Philliph, siden Leonardo faktisk er et ekte navn, uten alskens rare omskrivninger. Men hva med Leonard. Litt mer norsk og går litt lettere sammen med norske etternavn.
Ønske om tre Skrevet 15. juni 2015 #38 Skrevet 15. juni 2015 Ja, jeg synes det er fint. Leonard passer kanskje enda bedre i kombinasjon med et norsk etternavn. Leopold liker jeg enda bedre Men det er viktig at navnene passer med etternavn og familien ellers.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #40 Skrevet 16. juni 2015 Kanksje ikke Leonardo. Gikk i klasse med en som het Leonard forsåvidt. Synes Leonard klinger mye bedre. Anonymous poster hash: 26d17...681
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå