Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trenger å høre litt andres erfaringer. For 2. gang på 3 måneder nå blir jeg rammet av noe som kjennes ut som en heftig urinveisinfeksjon. Jeg starter med smerter i korsryggen og litt hyppigere vannlating samt litt svie mot slutten av vannlatingen. Holder det i sjakk noen dager med å drikke mye vann og ta tranebærkapsler, før det , pang!, setter innfor fullt. Da må jeg stå opp for å tisse og etter ett kvarter må jeg opp igjen. Etter vannlating da så drypper det friskt blod fra urinrøret, er fryktelig vondt, som i varm, hard bankende puls, både i urinrøret og i underlivet. Får frostrier og vondt i hodet, men lite eller ingen feber. Drikker masse vann og får samlet meg til å ta en urinprøve. Denne viser noe bakterievekst og blod i urinen og blir sendt inn til dyrking. (Forrige gang viste den ingenting da jeg var i gang med antibiotika før jeg fikk tatt prøve.) Sist gang ble jeg bra etter 14 dager på bredspektret antibiotika.

Nå begynner jeg å lure på om det faktisk er uvi. Hadde klamydia for vel 20 år siden. ble behandlet for det og det skulle være greit. Har siden giftet meg og gått gjennom ett svangerskap og hatt celleforandringer i livmorhalsen etter det, slik at jeg har foretatt en laserkonisering. Er ganske sikker, men kan ikke huske med 100% sikkerhet at det er blitt gjort en ny klamydiatest. Kan det være mulig, kan jeg ha gått med klamydia i over 20 år uten å merket det? Og mannen min, helt uten symptomer? Skal spørre legen om dette til uka, men grubler så mye nå at tenkte det kunne være greit å høre om dere har noen erfaring rundt dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...