Gå til innhold

Helvetesild, ingen behandling?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var tidligere idag nede til lege grunnet noe utslett på bryskassen, fikk da konstatert at dette var helvetesild å det kunne ta alt fra 2 uker til 3 månder før deg gikk over. Siden dette hadde startet tidlig forrige uke var det for sent å behandle det mente h*n. Skal man seriøst sitte på jobb med dette smertehelvete?

Anonymous poster hash: dc868...070
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen kjerringråd?

Skrevet

Tror man kunne bruke en krem eller salve på de verste områdene. Mulig jeg husker feil, men den yngre broren min hadde helvetesild for noen år tilbake og jeg mener at han ble smurt 3-4 ganger daglig. 

Du kan vel høre på apoteket? :) 

AnonymBruker
Skrevet

Tror man kunne bruke en krem eller salve på de verste områdene. Mulig jeg husker feil, men den yngre broren min hadde helvetesild for noen år tilbake og jeg mener at han ble smurt 3-4 ganger daglig. 

Du kan vel høre på apoteket? :)

Ja, man skal få salve på resept av legen. Husker ikke navnet på salven, men den brukes 2 ganger dagen tror jeg.

God bedring TS! 

Anonymous poster hash: b2f63...c45

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke apotek i nærheten, har prøvd å googlet på apotek 1 men får ingen konkrete svar.

Står bare at man må holde sårene/utbruddet rent å ta smertestillende mot smertene.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, man skal få salve på resept av legen. Husker ikke navnet på salven, men den brukes 2 ganger dagen tror jeg.

God bedring TS! 

Fikk beskjed om at denne bare hadde virkning 2-3 dager etter utbrudd så var for sent mente h*n.

AnonymBruker
Skrevet

Fikk beskjed om at denne bare hadde virkning 2-3 dager etter utbrudd så var for sent mente h*n.

Jeg er ikke utdannet i helsevesenet, men har smurt på salve på pasient på sykehjem, og den ble påsmurt under hele utbruddet til pasienten (så lenge det var vondt osv) etter resept fra lege. Synes du skal google litt rundt eller snakke med en annen lege om en second opinion

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg ikke husker feil, var de Xylocain pasienten fikk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke antiviral behandling hjelpe, sånn som brukes mot herpes? Helvetesild er vel herpes 4 om jeg husker rett. Salven Antix kan man kjøpe reseptfritt på apotek. Det virker mot selve viruset. Man kan også få piller, Zovirax, på resept. Xylocain er kun smertelindrende, men kan være en hjelp det også.

Anonymous poster hash: f5930...9f0

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke noe jeg har peiling på, men vil vel tippe at legen kan skrive ut de samme greiene som man får ved vannkopper, ( er ikke helvets ild en ny runde vankopper? ) Hvitvask eller hva nå det gufset het ....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke noe jeg har peiling på, men vil vel tippe at legen kan skrive ut de samme greiene som man får ved vannkopper, ( er ikke helvets ild en ny runde vankopper? ) Hvitvask eller hva nå det gufset het ....

Ja, og vannkoppeviruset er herpes 4. Derfor kan det hende herpesbehandling kan hjelpe.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan få en antiviral tablettkur, men bare hvis man rekker å sette igang behandlinga innen 48 timer etter at helvetesilden bryter ut. Etter det virker ikke behandlinga og det er smertestillende som gjelder. 

Anonymous poster hash: 404bc...60d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Antiviral behandling bør påbegynnes innen 48 timer og senest innen 72 timer. Etter det har den ingen virkning. Men Zylocain salve kan du kjøpe på apoteket og smøre på, den bedøver litt. Men du får større pakning om du får resept fra legen.

Anonymous poster hash: 3081f...63a
Skrevet

Min far har nå hatt helvetesild i snart 6 måneder.. Men han er 60+ med andre helseproblemer. Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

Antiviral behandling bør påbegynnes innen 48 timer og senest innen 72 timer. Etter det har den ingen virkning. Men Zylocain salve kan du kjøpe på apoteket og smøre på, den bedøver litt. Men du får større pakning om du får resept fra legen. Anonymous poster hash: 3081f...63a

Ikke nå lenger. Den finnes visst bare som 10 grams-pakning nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...