AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 Jeg bestilte meg legetime for å fornye en resept for 2 dager siden. Men logget inn på sånn e-resept tidligere i kveld for å se om jeg måtte fornye p-pillene også, og da stod det "REIT: 2" på den første resepten. Jeg trodde jeg bare fikk denne én gang, men betyr det at jeg kan hente den ut på nytt, og heller vente med legetimen? Har forresten vært på apoteket flere ganger for å hente ut p-piller det siste halvåret, og har da bare sagt at jeg har en e-resept. Da har de bare gitt meg p-pillene uten å spørre hvilken o.l., så har jeg misforstått hva REIT: 2 betyr? Anonymous poster hash: d9794...ffb
Gjest Mocchhaa Skrevet 12. juni 2015 #2 Skrevet 12. juni 2015 Du kan få legemiddelet 2 ganger ifølge apotek 1.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Reit 2 er 3 ganger. Reit 3 er 4 ganger osv.. Hør på apoteket, de har kontroll på hvor mange uttak du har tatt om du ikke husker det! Anonymous poster hash: 313ef...7ce
Safiye Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Reit er på en måte "gjentakelse", reit 1 betyr at du kan få tatt ut 2 ganger, reit 3 er tilsammen 4 ganger. Blå resepter for legemidler som du bruker året rundt, er vanlig med reit 3 (altså 4 uttak).
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Står det reit, så får du først en gang på resepten. Deretter "repeteres" utleveringen av legemiddelet på reseptendet antall ganger som står på Reitererings tallet. Slik at du får alltal reit + førstegangs utlevering. Anonymous poster hash: 756b5...3ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå