Gå til innhold

Dere som har middallergi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags tiltak gjør dere?

Anonymous poster hash: 0331a...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skifter sengetøy ofte, 1-2 ganger i uka (maks fem dager mellom). Støvsuger madrassen når vi skifter sengetøy. Har en "midddreper" som jeg har kjøpt på Enklere Liv, en liten sak som stikkes i et kontakthull, den er veldig effektiv. Lar være å re opp sengen, en oppredd seng blir veldig tett og varm, og da koser midden seg veldig.

 

I tillegg burde vi vasket dyne og puter oftere, og gjerne luftet dem (noe som er utelukket pga pollenallergi). Det er også mulig å få kjøpt trekk til dyner/puter/madrasser hvor midden ikke så lett fester seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter sengetøy ofte, 1-2 ganger i uka (maks fem dager mellom). Støvsuger madrassen når vi skifter sengetøy. Har en "midddreper" som jeg har kjøpt på Enklere Liv, en liten sak som stikkes i et kontakthull, den er veldig effektiv. Lar være å re opp sengen, en oppredd seng blir veldig tett og varm, og da koser midden seg veldig.

I tillegg burde vi vasket dyne og puter oftere, og gjerne luftet dem (noe som er utelukket pga pollenallergi). Det er også mulig å få kjøpt trekk til dyner/puter/madrasser hvor midden ikke så lett fester seg.

Kan du linke til midddreperen? Den må jeg ha!

Jeg skifter sengetøy ofte, har to sett med dyner og puter som jeg vasker å bytter på å bruke, støvsuger MYE, spesielt seng og sofa. Ellers så vasker jeg jevnlig alt av møbler og puter som har trekk å ta av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du linke til midddreperen? Den må jeg ha!

Jeg skifter sengetøy ofte, har to sett med dyner og puter som jeg vasker å bytter på å bruke, støvsuger MYE, spesielt seng og sofa. Ellers så vasker jeg jevnlig alt av møbler og puter som har trekk å ta av :)

Synes du skal lese NAAF sine råd om middallergi, og særlig merke deg hva de synes om "midd drepere".

Vi har middsikre trekk på hovedmadrassene og eget trekk på overmadrassen som taes av og vaskes annenhvergang sengetøyet vaskes. Tempurmadrass og puter fordi disse trives ikke midden i i tillegg til behov for trykkavlastningsmadrass.

Ellers lettstelte materialer for enklere renhold/støvsuging.

Anonymous poster hash: 27fb7...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man bli teste for midt allergi ? Mistenker at jeg har det siden jeg må bruke allergitablett året rundt.

Anonymous poster hash: 6f96b...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man bli teste for midt allergi ? Mistenker at jeg har det siden jeg må bruke allergitablett året rundt. Anonymous poster hash: 6f96b...374

Det blir sjekket ved en vanlig allergitest hos legen (blodprøve).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Bruker middfjerneren fra enklere liv.

 

fryseren endel av sengetøyet.

 

spiser sellerirot og røde druer, det hjelper og.

 

dette fungerer gankse bra.

 

Borsett fra antihistamer, hvilke medisiner og/eller vaksiner hjelper mot middallergi? Bruker også kestine, men har lyst til å slutte med det.



Anonymous poster hash: 07f65...837
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker middfjerneren fra enklere liv. fryseren endel av sengetøyet. spiser sellerirot og røde druer, det hjelper og. dette fungerer gankse bra. Borsett fra antihistamer, hvilke medisiner og/eller vaksiner hjelper mot middallergi? Bruker også kestine, men har lyst til å slutte med det. Anonymous poster hash: 07f65...837

Middallergi testes med prikktest på innsiden av underarmene.

Middhyposensibilisering, populært kalt allegivaksine, gjøre ikke.

Ellers er det vanlige allergimedisiner som brukes i tillegg til hygienetiltak i hjemmet.

Middfjerneren fra enklere liv er vel samme mekanismen som enklere livs fantastiske luftrenser, kostbar i innkjøp med en fantastisk virkningsmekanisme man med litt kunnskap forstår at bare er effektiv på salget deres og placebo effekt hos kjøperen.

Anonymous poster hash: 8b182...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...