Gå til innhold

P - piller Loette

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk mellomblødning 5 dager for tidlig og mistenker at det har med at det var en dag jeg glemte å ta den og en annen dag tok jeg den ikke før morgenen (når jeg egentlig skulle ta den på kvelden). Og nå finner jeg ikke p pillebrettet. 
Skal egentlig ha mensen neste uke så får bare vente til jeg begynner på et nytt brett. 

Er litt redd ang risiko for blodpropp. Vet jo at det ikke er lurt med en slik pause mtp stabilisering av hormoner o.l. Er det trygt å vente til uken etter neste uke med å begynne på igjen, eller må jeg ta p piller fra et nytt brett de resterende dagene før mensen? 

Anonymous poster hash: cd160...661
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva står det i pakningsvedlegget?

Faren for blodpropp øker om du venter mer enn 3-4 uker for så å begynne med p-piller igjen.

Anonymous poster hash: 9f358...05c
Skrevet

Min erfaring er at du skal ikke vike mye fra når du normalt tar pillen, før du får en reaksjon på det.

Trikset er jo å ikke slutte å ta pillene for det om du får en mellom blødning.

Så på Loette er dette ganske så normalt.

Stabilisering av hormoner? Loette er blant de p-pillene med lavest hormon innhold.

Skrevet

Du er ikke lenger beskyttet mot graviditet. Du kan begynne på et nytt brett når du har hatt mensen, og i mellomtiden bruke kondom.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Men har hatt mellomblødninger de siste mnd. 
Betyr mellomblødninger at du ikke er like godt beskyttet. Og da var jeg flink til å ta de altså.

Anonymous poster hash: cd160...661

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...