AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #1 Skrevet 11. juni 2015 Dette er muligens et utrolig dumt spm, men hvor ofte burde man bruke tanntråd? Jeg synes noenganger det er lettere å bruke tannpirker jeg da, men jekslene er selvsagt et problem med tannpirker. Tyr likevel oftere til tannpirker enn tanntråd. Hva er best/mest anbefalt? Har en tendens til tannsten så må være litt nøye med dette. Anonymous poster hash: 58fe1...9e0
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #2 Skrevet 11. juni 2015 Jeg leste et sted at det er anbefalt å bruke tanntråd minst en gang per dag, helst etter tannpuss for da har man fått vekk en del bakterier og plakk med børsten Selv bruker jeg det to ganger om dagen. Begge gangene etter tannpuss. Anonymous poster hash: 8e504...462
skruf Skrevet 11. juni 2015 #3 Skrevet 11. juni 2015 Jeg bruker alltid tanntråd morgen og kveld. Tanntråd, deretter skyller jeg ut med vann, pusser tennene og deretter skyller jeg med flux eller fluorskylling. Tips jeg fikk fra tannlegen, og det funker tydeligvis. Ikke hatt hull i tennene på over 10 år.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Tanntråd er anbefalt minst èn gang per dag, gjerne to. Tannpirkere er ikke anbefalt da du skraper vekk emalje etc. Tanntråd først for å få vekk mellom tenene, deretter pusse tennene. ALDRI skylle med vann etter tannpuss, da skyller du vekk fluorbelegget som har lagt seg på tennene Anonymous poster hash: ed8fb...68e
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Takk, da holder jeg meg til tanntråd. Jeg drikker aldri saft, men skal innrømme jeg er litt svak for cola zero/pepsi max. Hvor ofte kan jeg drikke det? Drikker det ca to ganger i uka, men blir jo gjerne noen glass. Ellers drikker jeg en del kaffe, men sort. Evt litt fløte og kanel i hvis jeg skal kose meg ekstra. Aldri sukker. Er det veldig stor synd i fht tenner? Anonymous poster hash: 58fe1...9e0
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #6 Skrevet 12. juni 2015 Vil anbefale deg å søke opp hva emalje er og hva som skader. Anonymous poster hash: ed8fb...68e
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #7 Skrevet 12. juni 2015 Jeg vet godt at cola ikke er bra for emaljen, men jeg lurte på siden det er "sukkerfri" og at dette ikke er noe jeg drikker hver dag om dette er veldig ille for tennene. Anonymous poster hash: 58fe1...9e0
skruf Skrevet 12. juni 2015 #8 Skrevet 12. juni 2015 Jeg vet godt at cola ikke er bra for emaljen, men jeg lurte på siden det er "sukkerfri" og at dette ikke er noe jeg drikker hver dag om dette er veldig ille for tennene. Anonymous poster hash: 58fe1...9e0 Et glass cola eller pepsimax i ny og ne går helt fint. Verre den dagen du tømmer nedpå 2 liter pr dag I cola og pepsimax er det ikke bare sukkeret som er ille (i cola siden pepsimax er sukkerfri) men syren. Syre er drepen på tennene. Så når du først skal drikke det så drikk et glass eller to, ikke gå å småsup fra ei flaske over lengre tid. For å gjøre det enda bedre så kan du og bruke sugerør for å skåne emaljen. Når du har drukket cola/pepsimax så bør du vente ei stund før du pusser tennene pga syren i brusen. Det samme gjelder også juice, høyt nivå av syre.
SiMa Skrevet 13. juni 2015 #9 Skrevet 13. juni 2015 Har du prøvd sånne små "børster" til å bruke mellom tennene"? Du får kjøpt dem på apoteket, og er like enkle å bruke som tannpirkere. Og mye mer effektive. Tannpirker bruker jeg bare hvis jeg en sjelden gang har satt fast noe mellom tennene. Hvis du har problemer med å bruke tanntråd kan det hjelpe å gå over til en tynnere tråd, som ikke fliker seg. Jeg tror den jeg har er fra jordan, og den funker fint (den eneste jeg klarer å bruke).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå