Gå til innhold

Kvinners Tindervaner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt Tinder i et par år, men feiler hardere enn jeg så for meg var mulig før jeg tok i bruk appen. Lurer derfor på om dere kvinner kan fortelle meg litt om hvordan dere bruker Tinder?

Hvor ofte er der inne og sveiper? Hva slags menn liker dere? Går dere kun etter de som überkjekke, eller liker dere også de som er litt lenger ned på skalaen? Hvis dere er usikre på om dere liker mann, hvordan sveiper dere da? Tar dere sjansen, eller blir han rejected automatisk? Hvor viktig er bildet for deg? Hvor viktig er teksten?

Tar dere initiativ og skriver først til en match? Hvis dere har matchet med noen, hvor ofte skjer det at dere ikke tar kontakt, eller ikke svarer når mannen tar kontakt? Er det mulig å anslå hvor stor andel dere sveiper til høyre på?

Hvordan ser en bra "profil" ut for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte er der inne og sveiper? Par ganger i uka. Hva slags menn liker dere? Kjekke eller de som ser veldig hyggelige ut. Går dere kun etter de som überkjekke, eller liker dere også de som er litt lenger ned på skalaen? Jeg synes personlighet er mye viktigere, sveiper ofte vekk de som er kjempekjekke fordi de rett og slett ser ut som drittsekker. Hvis dere er usikre på om dere liker mann, hvordan sveiper dere da? Fordi jeg ikke er lesbisk? Tar dere sjansen, eller blir han rejected automatisk? Hvor viktig er bildet for deg? Veldig viktig, sveiper vekk de med ett bilde eller bilde der man ikke kan se personen godt nok. Hvor viktig er teksten? Veldig viktig det også, liker de med litt humor :)

Tar dere initiativ og skriver først til en match? Noen ganger, hvis jeg har noe å si, eller bare har lyst til å si hei. Men det blir litt slitsomt å snakke med alle jeg matcher med, så mange ganger venter jeg på at mannen skal sende melding først. Hvis dere har matchet med noen, hvor ofte skjer det at dere ikke tar kontakt, eller ikke svarer når mannen tar kontakt? Veldig ofte. Er det mulig å anslå hvor stor andel dere sveiper til høyre på? Aner ikke :)

Hvordan ser en bra "profil" ut for dere? Mange og klare bilder, gjerne noe litt morsomt på ett eller flere som fanger oppmerksommheten og som man kan snakke om. Liker også hvis vi liker de samme tingene, og hvis han har en artig tekst.

Skrevet

Hvor ofte er der inne og sveiper?

- kommer an på mye, nå har funnet en der og er bare innom hans profil (for å se på bilder og instragram, ikke for å sjekke om han har vært pålogget). Ellers når jeg kjeder meg å vil ha noen å snakke med

Hva slags menn liker dere?

- det er så mangt, men noe må tiltrekke meg. Har ingen type utseende jeg går etter egentlig, men han må være tynn (altså ikke masse muskler eller masse fett)

Går dere kun etter de som überkjekke, eller liker dere også de som er litt lenger ned på skalaen?

- jeg tiltrekkes sjelden av de som er generelt kjekke, men selvfølgelig han må være kjekk for meg

Hvis dere er usikre på om dere liker mann, hvordan sveiper dere da? Tar dere sjansen, eller blir han rejected automatisk?

- tar somregel sjansen

Hvor viktig er bildet for deg?

- veldig, jeg må finne han kjekk. Man blir litt overfladisk på sånne steder

Hvor viktig er teksten?

- teksten bryr jeg meg lite om, men om den er for seriøs synes jeg det blir litt mye. Ellers sveiper jeg også de uten tekst til høyere om utseende tiltaler meg

Tar dere initiativ og skriver først til en match?

- innimellom, men somregel ikke

Hvis dere har matchet med noen, hvor ofte skjer det at dere ikke tar kontakt, eller ikke svarer når mannen tar kontakt?

- svarer alltid, tar sjelden kontakt selv

Er det mulig å anslå hvor stor andel dere sveiper til høyre på?

- rundt 10% kanskje

- bilder som tydelig viser hvordan han ser ut, både i helfigur og i ansiktet

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Er ikke der lenger da jeg fant det jeg villr ha, men da jeg var der:

Pleide å sveipe 2-3 stk til høyre og så chatte litt med dem. Gikk aldri etter de superkjekke, men de som ser hyggelige ut og har et normalt utseende. Hvis jeg var usikker sveipet jeg til høyre, spiller jo ingen rolle. Så datet jeg de jeg fikk en viss kjemi med. Når det ikke ble noe mer gikk jeg inn igjen og sveipet 2-3 stk til høyre.

Forskjellig om jeg skrev først eller ham, har ingen problemer med å ta initiativ.

Profilteksten er jo vanligvis kort, men liker hvis de skriver noe morsomt. Står det at de har barn/kun ute etter sex etc sveipet jeg til venstre.

Er litt vanskelig å si hva som tiltrakk meg, ofte bare han så søt/hyggelig/morsom/interessant ut.

Viktigste er at de ikke ser ut som om de er høye på seg selv/bilder av porschen sin osv.

AnonymBruker
Skrevet

Alt fra flere ganger om dagen til noen ganger i uka.

Menn som ser interessante ut, enten pga teksten eller bildene. 

Går dere kun etter de som überkjekke, eller liker dere også de som er litt lenger ned på skalaen?

Jeg sveiper både kjekkasene og mannen i gata til høyre, så lenge det er noe interessant ved de. 

Hvis dere er usikre på om dere liker mann, hvordan sveiper dere da? Tar dere sjansen, eller blir han rejected automatisk?

Det koster meg ingenting å sveipe til høyre, så jeg sveiper til høyre. Hva slags "sjanse" er det jeg skulle ta ved å sveipe noen jeg er usikker på til høyre?

Veldig viktig. Jeg foretrekker et klart bilde som førstebilde. Deretter bilder som sier noe om ham som person og viser ham fra flere vinkler videre. Profiler med bare ett bilde sveiper jeg 99 av 100 ganger til venstre.

Hvor viktig er teksten?

Ikke like viktig som bildene, men det er ofte veldig vanskelig å starte en samtale uten noen tekst. Jeg liker at teksten er kort og morsom. Som hun over meg sveiper jeg til venstre hvis det står at de kun er ute etter sex eller har barn. Sveiper fort også til venstre hvis teksten bare er smileys.

Ja. Av de jeg har pratet med vil jeg si at jeg har tatt initiativ til samtale ca 90 % av gangene.

Hvis dere har matchet med noen, hvor ofte skjer det at dere ikke tar kontakt, eller ikke svarer når mannen tar kontakt?

Jeg skriver til langt i fra alle. Jeg hadde omtrent 500 matcher da jeg holdt på for det meste, og pratet med ca 50 av de. Jeg har latt være å svare to-tre ganger når mannen har tatt initiativ, bare. Da fordi det har vært fylla-/feilsveiping og jeg ikke har vært interessert. 

I perioder sveiper jeg til høyre mange, i andre perioder er jeg veldig kresen. Jevnt over sveiper jeg flere til venstre enn til høyre, men jeg har ikke noen idé om hvor stor andel.

Som nevnt over: klart bilde som førstebilde. Flere bilder som viser personlighet/interesser. En kort, morsom tekst. 

Anonymous poster hash: 67648...e74
AnonymBruker
Skrevet

I perioder. Nå har jeg sveipet mye denne uka og har fått 20-25 nye matcher. Det er ikke en lur taktikk, men jeg har kjedet meg litt.

Hva slags menn liker dere? Går dere kun etter de som überkjekke, eller liker dere også de som er litt lenger ned på skalaen?
Egentlig en del forskjellig. Jeg sveiper aldri de kjekke pappaguttene, eller de som er 10 på skalaen, hvis jeg matcher med de er det bare fordi de er ute etter sex. Unngår de som har bilder av barn, enten det er deres egne eller niesen, jeg syns det er en skikkelig uting å poste bilder av barn på sosiale medier. Jeg har sveipet på menn jeg i utgangspunktet ikke syns var så kjekke hvis de hadde en bra tekst.

Sveiper stort sett ja, ofte blir det ikke match uansett. 

Hvor viktig er bildet for deg? Hvor viktig er teksten?

Bildene er viktigere enn teksten, noen ganger leser jeg ikke teksten en gang. Med varierte bilder er det større sjanse for at jeg sveiper ja.

Tar dere initiativ og skriver først til en match? Hvis dere har matchet med noen, hvor ofte skjer det at dere ikke tar kontakt, eller ikke svarer når mannen tar kontakt?
Jeg har tatt masse initativ, men nå har så mange matchet at jeg holder meg til 3-4 av gangen, meeer enn nok. Stort sett dør samtalen ut fort uansett. Jeg er også ganske ivrig på å slette de jeg ikke har snakket med på 2-3 uker, ser ikke poenget med å ha de der.

Svarer stort sett, men noen ganger glipper det. Jeg tar vel kontakt med 60-70% av de jeg matcher med.

Hm, nei , vanskelig å si. Kanskje 1-2 av 10?

Varierte bilder, minst to profilbilder. Morsom tekst, gjerne et sitat som ikke er corny. Styr unna klisjéene og ikke ha bilder av barn der. Hund er pluss! 

Anonymous poster hash: 73b99...9d2
AnonymBruker
Skrevet

bare å gi opp tinder, er bare tøser og ego boostere igjen der

Anonymous poster hash: 17b60...490
Skrevet (endret)

Jeg bruker tinder på jakt etter kjæreste 😁

Hvor ofte er der inne og sveiper? Et par ganger i uka.

Hva slags menn liker dere? Litt av hvert, det første jeg faller for er om bildene av han treffer meg, men jeg har gitt likes til en jeg ikke hadde lika hadde det ikke vært for at jeg møtte han irl.

Går dere kun etter de som überkjekke, eller liker dere også de som er litt lenger ned på skalaen? Hvem bestemmer hvem det er som er kjekke og ikke? En som er kjekk i mine øyne er mindre kjekk i andre sine:)

Hvis dere er usikre på om dere liker mann, hvordan sveiper dere da? .

Tar dere sjansen, eller blir han rejected automatisk? Da tar jeg det på feelingen, noen får ja andre nei.

Hvor viktig er bildet for deg? Veldig viktig! Det er jo derfor man får likes eller ikke ;)

Hvor viktig er teksten? Mindre viktig, men en god tekst er et pluss!

Tar dere initiativ og skriver først til en match? Det hender, men stort sett ikke. Er mannens oppgave.

Hvis dere har matchet med noen, hvor ofte skjer det at dere ikke tar kontakt, eller ikke svarer når mannen tar kontakt? Jeg svarer alltid av ren høflighet, til og med når han hinter om bare et ons.

Er det mulig å anslå hvor stor andel dere sveiper til høyre på? Under 1/3, jeg har blitt veldig kresen! Ser etter kjæresteemne ikke et ons ;)

Hvordan ser en bra "profil" ut for dere? Mange forskjellige bilder som viser personen godt, ikke bilder som sier "se på meg da". En god tekst er bonus og kan i noen tilfeller overgå for bilder som ikke fenger! ;)

Endret av breiflabb
Skrevet

Hvor ofte er der inne og sveiper? Når jeg kjeder meg, og har litt tid til overs. (svært sjeldent nå - sikkert ikke vært der på noen uker.)

Hva slags menn liker dere? Smittende smil, pene øyne, som ser ut som om han gjør mye gøy, har humor og er kjekk, men helst ikke de der veldig "glatte": "Jeg vet jeg er kjekk og tar selfie i speilet" - de er ikke særlig kjekke etter min mening.

Går dere kun etter de som überkjekke, eller liker dere også de som er litt lenger ned på skalaen? Gidder ikke å trykke "like" på noen jeg ikke er tiltrukket av, men jeg kan jo bli tiltrukket av at de ser ut som en gøy person eller har glimt i øyet. Så det trenger ikke å være en "standard" kjekk 10er. Han kan kompensere på andre måter som en bra tekst, eller bilder som jeg syntes er morsomme.

Kommer ann på dagsformen, kjeder jeg meg og vil ha noen å prate med så er det større sansynlighet at han blir sveipet til høyre(? Den retningen man liker folk)

Hvis jeg ikke er tiltrukket så får han ikke "like", så bildet er vel ganske viktig. Hvis jeg derimot er usikker og han har en bra tekst - så kan teksten bidra til å trekke opp helhetsinntrykket.

Jeg skrev mye først tidligere hvis jeg kjedet meg, men nå er jeg lei av tinder så skriver ikke noe særlig lenger.

Pleier som regel å svare hvis en skriver til meg. Hvis jeg ikke har ombestemt meg angående utseendet/teksten hans når jeg ser at han skriver. Da sletter jeg han igjen..

Bilder: Kjekk mann, som ser ut til å være tilfreds med livet sitt, og er ute og gjør mye gøy, har humor

Tekst: kort tekst som viser at han har humor eller selvironi. (Og kanskje litt selvtillit)

Har han en svært lang tekst, så syntes jeg det ser ut som en kontaktannonse der han bruker hele livet sitt inne på appen for å finne kjærligheten - det blir litt desperat etter min mening.

Skrevet (endret)

Bilder er ganske viktig, ellers ser jeg på tekst, felles interesser teller ikke så mye som tekst. 
Dersom karen virker morsom og vi har mange felles interesser kan det gjøre opp for ikke så veldig bra bilder. 

Som regel sveiper jeg vekk de jeg ikke finner attraktive, og de som er litt på den store siden. 

Endret av Adara den Vakre
AnonymBruker
Skrevet

Er mannens oppgave.

Hvorfor det? Og hva er kvinnens oppgave?

Anonymous poster hash: 0768f...17c

AnonymBruker
Skrevet

Han kan være så kjekk han bare vil, men det nytter ikke om ikke førsteintrykket av at han er interessant eller har en lignende humor som meg kommer fram i "presentasjonen". Personlighet trumfer utseendet for min del. Får en god del matcher som tydeligvis kun går etter utseendet mitt og vi ender opp med å ikke ha noen kjemi eller noe å snakke om etter et par timer/dager. Meldinger av typen som i hovedsak går på å komplimentere mitt utseende gidder jeg ikke engang svare på.

Anonymous poster hash: 815a6...b9e

Skrevet

Hvorfor det? Og hva er kvinnens oppgave? Anonymous poster hash: 0768f...17c

Er bare jeg som mener det, er han intresert kan han ta kontakt.

Men egentlig så bør jo begge parter ta initiativ :)

Skrevet

Takk for alle svar!

Hva bør teksten inneholde? Noen sier humor, mens andre mener at den bør inneholde informasjon om hvem man er. Kanskje begge deler?

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke Tinder.

Kvinne

Anonymous poster hash: c331c...1e8

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar!

Hva bør teksten inneholde? Noen sier humor, mens andre mener at den bør inneholde informasjon om hvem man er. Kanskje begge deler?

Humor er jo individuelt, men for meg er det veldig positivt. ála "Ferdig oppusset med fine materialer, og  god utsikt."  :fnise: 

Bryr meg ikke så mye om "Økonom med bra jobb", det sier meg jo egentlig ingenting. For meg er det viktigere å finne en som har like interesser.

Anonymous poster hash: 73b99...9d2

• Liker 1
Skrevet

- 1-2 ganger i uka, toppen

- typisk høy og mørk. Tredagersskjegg og veltrent kropp er store pluss!

- kjekk :)

- hvis jeg er usikker blir det venstresveip.

- Veldig!

Hvor viktig er er teksten?

- relativt viktig, er jeg usikker kan en god, morsom tekst vippe mot høyresveip.

- skriver aldri først.

- tar aldri kontakt, svarer kanskje halvparten.

- 1 av 20-30 kanskje (ja, jeg er kresen).

- mange bilder som viser både ansikt og helfigur. Også MÅ minst et av bildene være uten caps. Er alle bildene med caps tenker jeg at han sikkert ikke har hår og venstresveiper.

AnonymBruker
Skrevet
Veldig variabelt, nå siste uken var det hver dag, men før det hadde jeg tre måneder uten. 

De som virker trivelige og humoristiske. 

Går med vilje ikke etter de uberkjekke. :) Foretrekker menn med sjarm, ikke modellpene. 

Er jeg usikker så kan jeg velge å gi det en sjanse. Hans mulighet til å "vinne meg" da er jo med en knakende god førstelinje feks. 

Bildet må vise ansiktet hans. Har han bilder med ekser, barn eller fyllebilder er jeg ikke interessert. Teksten er veldig viktig! Klarer ikke sette fingeren på hva som fenger, men har haugevis av ting som jeg mener er turn off. 

Noen ganger. 

Hvis han skriver skikkelig kleint eller tåpelig gidder jeg ikke svare engang. 

Kanskje 20%. 

Det finnes det ikke noe fasitsvar på. 

Anonymous poster hash: be788...02e
Skrevet

Takk for alle svar. Konklusjonen min så langt er at Tinder, for meg, er selvpining, og at jeg egentlig burde kutte den ut asap. Men er man ensom nok så er det utrolig hvor mye faenskap man kan utsette seg selv for. :-P

Er det mulig å gi noen tips til en person som ikke får noen respons på Tinder, uten at man har sett personen eller profilen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt Tinder i et par år, men feiler hardere enn jeg så for meg var mulig før jeg tok i bruk appen. Lurer derfor på om dere kvinner kan fortelle meg litt om hvordan dere bruker Tinder?

Hvor ofte er der inne og sveiper? Hva slags menn liker dere? Går dere kun etter de som überkjekke, eller liker dere også de som er litt lenger ned på skalaen? Hvis dere er usikre på om dere liker mann, hvordan sveiper dere da? Tar dere sjansen, eller blir han rejected automatisk? Hvor viktig er bildet for deg? Hvor viktig er teksten?

Tar dere initiativ og skriver først til en match? Hvis dere har matchet med noen, hvor ofte skjer det at dere ikke tar kontakt, eller ikke svarer når mannen tar kontakt? Er det mulig å anslå hvor stor andel dere sveiper til høyre på?

De fleste la oss si 8 av 10 kvinner bruker Tinder som et speil som de håper at gir dem en form for en hyggelig bekreftelse - på at de ser pene ut eller på en annen måte kan gi dem et kompliment uten å aktivt bidra så mye selv. 

Teknologien har også gitt det tradisjonelle speilet andre type "oppgraderinger" om man kan si det på den måten.

Det jeg egentlig sier er at det speilet er ikke "ment" for oss menn ...det kan brukes men ikke forvent at du får en bedre selvfølelse av å bruke det - dine erfaringer hitttil er vel grunnen til at denne tråden eksisterer i utgangspunktet. 

Din "rolle" i TInder er å gi jenter\damer bedre selvbilde - ikke motsatt, det er heller ikke ment at du skal få noe igjen for det.

Det er den brutale sannhet - vet ikke om det passet å høre den idag men satser på at du fikk den med deg ihvertfall og at du kan bruke tiden på andre ting enn å deppe over at Tinder ikke helt svarte til "fantasi" forventningene ..av og til er ikke verden helt slik man leser om. 

Anonymous poster hash: f8bd1...f8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...