MarenogAron Skrevet 11. juni 2015 #1 Skrevet 11. juni 2015 Vi har utrolig lyst til å reise til Kroatia. Det ser så fint ut der! Men vi aner ikke hvor vi bør dra. Har skjønt at det tar lang tid å komme seg til mange av byene/øyene, og at mange steder bader man fra klipper eller brygger. Siden vi har ei lita jente på bare litt over året ønsker vi å unngå de stedene. Vil til et rolig og barnevennlig sted som det er enkelt å komme til og som har enten sandstrand eller rullesteinstrand. Og høy standard. Kan forresten gjerne leie privat hus i stedet for hotell hvis noen har gode tips. Er det noen kroatia-eksperter som kan hjelpe meg? Tusen takk for alle svar
nurse07 Skrevet 11. juni 2015 #2 Skrevet 11. juni 2015 Jeg har gode erfaringer både fra Makarska og Dubrovnik. Min favoritt er sistnevnte. Dubrovnik er den flotteste plassen jeg har vært i Syden. Der er også flyplass, så man slipper timesvis i buss... Anbefaler deg å sjekke ut Lapad-halvøya og Babin Kuk (litt av et navn!). Disse områdene ligger like utenfor Dubrovnik sentrum. Her er flere fine strender, flotte hoteller og nydelige omgivelser! Vi bodde på Hotell Lapad, tok lokalbuss inn til gamlebyen på kveldene. Jeg reiste hit uten barn, men synes absolutt at Lapad/Babin Kuk var barnevennlig! Strendene var fine, krystallklart vann, ikke sand men små rullesteiner. Jeg SKAL tilbake dit!!!! 1
langbein86 Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Som nevnt, husk at det er stein og ikke sand i Kroatia, så badesko er ett must. Hvis barna er glad i å bygge sandslott/grave i sand så kan de bli skuffet Ellers er det helt nydelig i Kroatia
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå