Gå til innhold

Jeg søker råd...


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen!

 

Jeg er ei alenemor med en nydelig sønn. Han er i skole alder. Huff, vet ikke helt hvordan jeg skal komme til saken her. Så begynner rett på.

 

Jeg er altså 28 år med sønn, og vi bor alene. Jeg er stresset over at jeg fortsatt ikke har en utdannelse, begynte derfor på sykepleien høsten 2014. Fullfører nå denne våren. Men føler ikke at det er, det rette valget. Har vondt i ryggen og er kjempe redd for å bli syke meldt - det har jeg ikke råd til.

 

Annen ting med sykepleier utdannelse er at jeg sliter med å ta praksis pga turnus. Og pga praksis perioder - må jeg jobbe mindre og dermed mindre å rutte med..

 

Stedet jeg bor på er jeg så vanvittig lei. En liten by på bygde Norge. Hvor jeg føler at samme hvor jeg går, så ser alle meg. Jeg liker å være mer usynlig. Dessutten bor eks-mannen min her. Og han klarer jeg ikke og ikke familien hans heller. Bare fyll, og barnevernet i de fleste forholdene inne i den familien. Psykiske problemer osv osv.... Og ikke minst - all pendlingen til Oslo pga utdannelse. Vet du - det blir dyrt.

 

Så var det min sønn. Han har en del diagnoser med seg som gjør at han trenger ekstra oppfølging... 

 

Jeg føler meg desutten ensom her jeg bor. Byen har lite med fritids aktiviteter å by på og de som bor her, har bodd her i alle år og kjenner hele slekts historien til hverandre.

 

Derfor er det kanskje ikke rart at jeg føler at: JEG TRENGER ENDRING... her i livet...

 

Så min plan er: Flytte til Kristiansand, der jeg kjenner mange - mange. Begynne på UiA - på bachelor i folkehelse som blir litt noe av det jeg brenner for. Og komme meg bort fra eks og byen her, og i det hele tatt. Kanskje det ikke blir like lett å få jobb, som det ville ha vært med sykepleien .. men men..

 

Det som der i mot bekymrer meg, er min sønn. Han har sine behov, kanskje det er galt av meg å bytte skole osv... Også føler jeg meg litt redd, da jeg er redd for å gjøre noe galt..

 

Huff, du blir sikkert litt forvirret av dette innlegge. Men har du gått igjennom noe her i livet som har ført til at du må begynne på en måte på nytt? Del gjerne din erfaring. Jeg trenger råd :)

 



Anonymous poster hash: 43c69...828
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg gjennomført planen din. 



Anonymous poster hash: 55012...6dd
AnonymBruker
Skrevet

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg gjennomført planen din. 

Anonymous poster hash: 55012...6dd

 

 

Du aner ikke hvor mye det for meg personlig betyr å få denne stadfestelsen. Akkurat som jeg er midt i noe jeg kjenner ikke er bra, men samtidig så klarer jeg ikke helt å se hva vil være det rette å gjøre. Bare merker at jeg har det ikke godt nå. Takk :)

Anonymous poster hash: 43c69...828

Skrevet

Jeg stemmer også for at du gjennomfører det du har tenkt. Det er viktig å trives og ha det bra der man bor :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemmer også for at du gjennomfører det du har tenkt. Det er viktig å trives og ha det bra der man bor :)

 

Det var gode tilbake mld. Tusen takk :) Godt å få noen utfra til å dele sin mening..

Anonymous poster hash: 43c69...828

Skrevet

Det er utrolig viktig å trives der man er, det har jeg erfart selv. Jeg ville gått for endring!

Når det gjelder det at du føler at du har valgt feil utdanning, så har du jo uansett andre muligheter - og det er ikke for sent å skifte retning. I ditt tilfelle så vil vel uansett en sykepleierutdanning i ryggen bare gi deg bredere kompetanse innenfor noe av det samme. En i familien min tok også sykepleie, men han videreutdannet seg innenfor helse, da han ikke kunne jobbe som sykepleier pga. noe helserelatert. Et lurt valg i mine øyne - man må ta vare på kroppen sin.

Om du tenker det blir vanskelig å finne jobb med den nye utdanningen, så er jo andre alternativer psykiatrisk sykepleier, eller noe med administrasjon. En bachelor i sykepleie er jo godt å ha, man har valgmuligheter. Men det er viktig at det er noe som du synes er spennende da.

Når det gjelder sønnen din, så har jeg ikke noe erfaring der. Og vet jo heller ikke hva slags utfordringer han har, eller vil møte på. Men jeg tenker at det er viktig for han å ha en mor som har det bra.

Og som student møter man jo masse nye mennesker, og du har gode muligheter til å utvikle et godt nettverk rundt deg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du bør gjennomføre planene din. Hvis du har det godt vil også din sønn få det godt. I tillegg er det ikke bra for deg og din sønn å leve opp i det som er vanskelig når du virker fornuftig nok til å klare å snu livssituasjonen om til det bedre.

Kristiansand er en fin by å bo i. mange fine folk og masse aktiviteter for både store og små. Jeg er sikker på at du og din sønn vil få de tilbudene som vil dekke hans og dine behov.

Når det kommer til UIA så er det en fantastisk skole. Jeg gikk der selv og elsket det.

Om du får muligheten vil jeg også anbefale deg å finne et sted på Lund å bo. Det er gå avstand til både byen, UIA og skoler til sønnen din. Det er et hyggelig nabolag og har mye kollektiv tilbud. Jeg har ikke bodd der selv men har mange venner som alltid anbefaler det.

Lykke til med fremtiden! Den ser lysere ut

Anonymous poster hash: c84ed...6f0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du bør gjennomføre planene din. Hvis du har det godt vil også din sønn få det godt. I tillegg er det ikke bra for deg og din sønn å leve opp i det som er vanskelig når du virker fornuftig nok til å klare å snu livssituasjonen om til det bedre.

Kristiansand er en fin by å bo i. mange fine folk og masse aktiviteter for både store og små. Jeg er sikker på at du og din sønn vil få de tilbudene som vil dekke hans og dine behov.

Når det kommer til UIA så er det en fantastisk skole. Jeg gikk der selv og elsket det.

Om du får muligheten vil jeg også anbefale deg å finne et sted på Lund å bo. Det er gå avstand til både byen, UIA og skoler til sønnen din. Det er et hyggelig nabolag og har mye kollektiv tilbud. Jeg har ikke bodd der selv men har mange venner som alltid anbefaler det.

Lykke til med fremtiden! Den ser lysere ut

Anonymous poster hash: c84ed...6f0

 

Takk :) Disse tilbake mld oppmuntrer virkelig å gå for en endring. Det kunne være rart å klart å etablert seg på nytt, for så å se tilbake på denne tiden som jeg er i nå. Kanskje ser man mye klarere hva som er og var det rette å gjøre ;)

Anonymous poster hash: 43c69...828

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...