Gå til innhold

Forfulgt av foreldre.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fordi dette er kvinneguiden, og man bør derfor spesifisere om man er en mann.

Men her er vel poenget og anonymisere situasjonen. Og ikke spiller det noen rolle heller.

Kontakt politiet/BV og hør hva som kan gjøres. 

Og til dere som sier TS skal overtale tenåringen: Dere er fryktelig naive, det er slett ikke alle foreldre som bør treffe barnet sitt, noen ganger har man legitime grunner til å kutte ut destruktive relasjoner, og jeg vil heller gi kudos til denne tenåringen, som greier dette i så ung alder. Jeg har møtt mange voksne som har kastet vekk både ti og tredve år på å opprettholde slike relasjoner til ingen nytte. 

Anonymous poster hash: 16b2f...324

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man stalker ikke andre, ikke sine barn heller. Ts, du er voksen, ta en dialog med han og rydd hylleplass.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen.

Jeg velger å anonymisere så godt som mulig.

Såvidt jeg skjønner har det ikke noe å si hvilke kjønn noen av oss har.

Jeg ønsker ikke å provosere noen,men tror det er mulig å identifisere oss allerede med de opplysningene jeg har gitt.

Siden før vi ble skilt har helsesøster ved barneskole og ungdomsskole hatt samtaler med tenåringen.

Etter skilsmissen ble barnevernet involvert og nærmest tvang meg til å sørge for minst mulig samvær med eksen.

Siden har det vært samtaler med familievernkontoret, med prester, psykolog sakkyndig oppnevnt av retten, BUP og familie og venner.

Alle gir tenåringen støtte i sitt ønske om å ikke ha kontakt.

Det har vært gjort forsøk på å bedre forholdet, men det har ikke lykkes.

Etter min mening er det fordi eksen er mer opptatt av å plassere skylden på tenåringen og meg, enn på selv å bidra til en forbedring.

Det har kommet forslag om å kontakte politiet. Jeg vet ikke om det vil hjelpe, eksen er flink til å holde seg akkurat innenfor grensen. Irriterende plagsom, men neppe ulovlig.

Anonymous poster hash: 399a9...ff8

AnonymBruker
Skrevet

Man stalker ikke andre, ikke sine barn heller. Ts, du er voksen, ta en dialog med han og rydd hylleplass.

TS her. Hadde et møte i går hvor jeg tok opp dette. I dag står eksen i lang tid på skolen og venter.

Eksen hører ikke på hva jeg sier. Egentlig ikke hva noen andre sier heller.

Jeg har snakket med skolen, men det er lite de kan gjøre. Men de enkelte lærerne hjelper til så godt de kan.

Men det blir tenåringen som må "smugles" ut av skolen.

Jeg er fortvilet over at barnet mitt skal ha det slik og at jeg føler det er så lite jeg kan gjøre.

Skrevet

Har vi ikke fått en lov mot stalking da? Det er jo trakassering når man gjentatte ganger møter opp på diverse tilsetninger hvor man ikke er ønsket.

• Liker 3
Skrevet

TS her. Hadde et møte i går hvor jeg tok opp dette. I dag står eksen i lang tid på skolen og venter.

Eksen hører ikke på hva jeg sier. Egentlig ikke hva noen andre sier heller.

Jeg har snakket med skolen, men det er lite de kan gjøre. Men de enkelte lærerne hjelper til så godt de kan.

Men det blir tenåringen som må "smugles" ut av skolen.

Jeg er fortvilet over at barnet mitt skal ha det slik og at jeg føler det er så lite jeg kan gjøre.

Anmeld. I beste fall tar bare politiet en telefon og ting roer seg. Dette er jo stalking og ikke noe man skal finne seg i.

• Liker 1
Skrevet

Eksen har psykiske problemer og tenåringen orker ikke være ressurs for denne som ikke gir noe positivt i relasjonen tilbake, bare negativt. Det trenger ikke være vanskeligere enn det.

Noen må få eksen til å forstå at stalkingen gjør vondt verre heller enn å reparere. Eksen må begynne med å vise grunnleggende respekt for barnet sitt. Kanskje du kunne hørt med politiet om de kunne tatt seg en alvorsprat med ham? De trenger jo ikke anmeldelse eller åpne sak for å lene seg på ham, megle litt. Få eksen til å forstå at det er krenkende adferd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eksen har psykiske problemer og tenåringen orker ikke være ressurs for denne som ikke gir noe positivt i relasjonen tilbake, bare negativt. Det trenger ikke være vanskeligere enn det.

Noen må få eksen til å forstå at stalkingen gjør vondt verre heller enn å reparere. Eksen må begynne med å vise grunnleggende respekt for barnet sitt. Kanskje du kunne hørt med politiet om de kunne tatt seg en alvorsprat med ham? De trenger jo ikke anmeldelse eller åpne sak for å lene seg på ham, megle litt. Få eksen til å forstå at det er krenkende adferd

Dette er en god beskrivelse av situasjonen.

Jeg skal prøve først å få noen til ta en prat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...