Silfen Skrevet 12. juni 2015 #41 Skrevet 12. juni 2015 Body gone mad Da jeg hadde lungebetennelse og lungeemboli, lå crp på 250. Hadde 40 i feber, etter inntak av febermedsettende og paralgin forte. Hadde du 42 i feber da eller? Anonymous poster hash: d95e4...997 Går det an å ha 42 i feber og være på beina? Jeg hadde vel opp mot 41, men jeg får gjerne fort høy feber om det er noe. Noe det heldigvis sjeldent er.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #42 Skrevet 12. juni 2015 595? Hva i alle dager feilte deg da? Cpr over 500 kan vre dødelig! Crp og dødeligheten til en infeksjon har ingen direkte sammenheng. Du kan ha 100 i crp og være mer dødssyk en med 500, det avhenger av helt andre faktorer og hvordan infeksjonen påvirker kroppen.Anonymous poster hash: 29f5d...bc4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #43 Skrevet 12. juni 2015 Går det an å ha 42 i feber og være på beina? Jeg hadde vel opp mot 41, men jeg får gjerne fort høy feber om det er noe. Noe det heldigvis sjeldent er. Alt går an, i ekstrem tilfeller. Men med 42 i feber så er kroppen "kjørt til veggs", og fungerer på "sparebluss". Har selv prøvd 41 i feber, og det var ikke noe gøy, for å si det slik. Anonymous poster hash: 7cb00...ea9
Silfen Skrevet 12. juni 2015 #44 Skrevet 12. juni 2015 Alt går an, i ekstrem tilfeller. Men med 42 i feber så er kroppen "kjørt til veggs", og fungerer på "sparebluss". Har selv prøvd 41 i feber, og det var ikke noe gøy, for å si det slik.Anonymous poster hash: 7cb00...ea9 Jah, den gang jeg hadde 41 klarte jeg ikke stå på beina og måtte krabbe.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #45 Skrevet 12. juni 2015 Korrekt. 0/null, ikke noe høyere tall, fordi som skrevet over, da er det ikke akuttfaseprotein i kroppen. CRP tall og dødelighet har ingen direkte sammenheng. Feber og CRP tsll har heller ingen direkte sammenheng. Det er fint mulig og å ha over 40 i feber og null i CRP, samtidig som f.eks. en svær infeksjon i et område hvor CRP ikke slår positivt ut. Anonymous poster hash: 816d3...e75 Så rart. Anonymous poster hash: d95e4...997
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #46 Skrevet 12. juni 2015 Går det an å ha 42 i feber og være på beina? Jeg hadde vel opp mot 41, men jeg får gjerne fort høy feber om det er noe. Noe det heldigvis sjeldent er. Noen tåler feber bedre enn andre. Jeg har ved et tilfelle dratt meg på jobb selv om jeg våknet med 42 i feber. (Var vanskelig å få tak i noen som kunne steppe inn for meg, og det var ikke fare for at jeg kunne smitte noen andre) Jeg stappet riktignok innpå med en god dose febernedsettende så jeg hadde sannsynligvis ikke 42 da jeg kom på jobb. Hadde det vært nå jeg hadde så høy feber ville jeg nok vært mye dårligere da jeg ikke lengre tåler feber på samme måte som før. Og ville nok ikke klart å gå på jobb selv om jeg ikke tror jeg ville vært kjempe syk. Anonymous poster hash: c82a2...02e
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #47 Skrevet 12. juni 2015 Ja, det er sant, det gjelder vel alle sykdomsitilstander. Noen merker det bedre enn andre! Og det er mange andre faktorer som spiller inn, feberen i seg selv opptrer jo gjerne sammen med flere andre symptomer som kan bidra til å øke følelsen av sykdom. Anonymous poster hash: d95e4...997
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå