Braah Skrevet 11. juni 2015 #1 Skrevet 11. juni 2015 (endret) Hei. Har de siste 2 morgenen jeg har våknet sett litt størket blod i min nese. Dette er minimale mengder, og altså ikke blod som renner ut. Når jeg peller meg på busene om morgene, så er busene tørre om dere skjønner. Noen som har hatt samme greie? Tanker? Endret 11. juni 2015 av Braah
Leini Skrevet 11. juni 2015 #3 Skrevet 11. juni 2015 Ligger du med AC? Jeg får fort litt sviende slimhinner i nesenom jeg er et sted med tørr luft.
Sølvrosen Skrevet 11. juni 2015 #4 Skrevet 11. juni 2015 Du har kanskje tørre slimhinner, eventuelt er du litt sår i nesen. Helt ufarlig. Pass på at du drikker nok Hvis du bruker nesespray må du slutte med det, men du kan gjerne bruke saltvannsspray om kvelden for å fukte slimhinnene litt. Hvis du sniffer noe må du slutte med det umiddelbart, for det kan gi alvorlige skader på neseslimhinnene og neseskilleveggen.
Braah Skrevet 11. juni 2015 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2015 Ligger du med AC? Jeg får fort litt sviende slimhinner i nesenom jeg er et sted med tørr luft. Hva mener du med AC?
Braah Skrevet 11. juni 2015 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2015 Du har kanskje tørre slimhinner, eventuelt er du litt sår i nesen. Helt ufarlig. Pass på at du drikker nok Hvis du bruker nesespray må du slutte med det, men du kan gjerne bruke saltvannsspray om kvelden for å fukte slimhinnene litt. Hvis du sniffer noe må du slutte med det umiddelbart, for det kan gi alvorlige skader på neseslimhinnene og neseskilleveggen. Ja, tenker også i den retningen. Iom at busene mine er tørre om morgenen, og da det er tørket blod i dem. Har du erfaringer med dette?
Sølvrosen Skrevet 11. juni 2015 #7 Skrevet 11. juni 2015 Ja, tenker også i den retningen. Iom at busene mine er tørre om morgenen, og da det er tørket blod i dem. Har du erfaringer med dette? Jeg har erfaring med at tørre slimhinner blør lettere, selv om jeg ikke opplever det så ofte selv. Når slimhinnene er tørre virker det ofte som mindre blod, siden det ikke er så mye slim blandet med blodet. Fra familie vet jeg at saltvannsspray hjelper mot tørre slimhinner, og neseskylling skal også ha god effekt. Det er viktig at du er forsiktig når du fjerner busene, for de kan lage små rifter. Bruk gjerne en slik gummiballong som du suger fast til busen slik at du slipper å pille den ut, du får kjøpt dem på apotek. Du må være obs på neseblod hvis det er mye og ofte, men vanligvis er det helt ufarlig. Hvis det er mye og ofte kan det fremdeles være ufarlig, men det er lurt å dra til legen for å finne og behandle årsaken. Det er ikke nødvendig med det du beskriver.
Braah Skrevet 11. juni 2015 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2015 Jeg har erfaring med at tørre slimhinner blør lettere, selv om jeg ikke opplever det så ofte selv. Når slimhinnene er tørre virker det ofte som mindre blod, siden det ikke er så mye slim blandet med blodet. Fra familie vet jeg at saltvannsspray hjelper mot tørre slimhinner, og neseskylling skal også ha god effekt. Det er viktig at du er forsiktig når du fjerner busene, for de kan lage små rifter. Bruk gjerne en slik gummiballong som du suger fast til busen slik at du slipper å pille den ut, du får kjøpt dem på apotek. Du må være obs på neseblod hvis det er mye og ofte, men vanligvis er det helt ufarlig. Hvis det er mye og ofte kan det fremdeles være ufarlig, men det er lurt å dra til legen for å finne og behandle årsaken. Det er ikke nødvendig med det du beskriver. Langt ifra mye. Er det ikke slik at man oppsøker lege dersom det renner ut blod? Her er det minimale mengder. Her er et annet eksempel på en annen som visstnok har samme problem: http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/6899698-blod-i-nesen/
Sølvrosen Skrevet 11. juni 2015 #9 Skrevet 11. juni 2015 Langt ifra mye. Er det ikke slik at man oppsøker lege dersom det renner ut blod? Her er det minimale mengder. Her er et annet eksempel på en annen som visstnok har samme problem: http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/6899698-blod-i-nesen/ Du er ikke gravid som de i den tråden. Gravide må ofte passe litt bedre på. Lege bør kontaktes dersom neseblodet ikke stopper eller dersom det er kraftige blødninger ofte. Selv om det renner ut blod i flere minutter er det ikke grunn til å kontakte lege om det skjer sjeldent og allmentilstanden ellers er bra.
Braah Skrevet 11. juni 2015 Forfatter #10 Skrevet 11. juni 2015 Du er ikke gravid som de i den tråden. Gravide må ofte passe litt bedre på. Lege bør kontaktes dersom neseblodet ikke stopper eller dersom det er kraftige blødninger ofte. Selv om det renner ut blod i flere minutter er det ikke grunn til å kontakte lege om det skjer sjeldent og allmentilstanden ellers er bra. Hva legger du i sjeldent da?
Sølvrosen Skrevet 11. juni 2015 #11 Skrevet 11. juni 2015 Hva legger du i sjeldent da? Noen ganger i året, ikke hver måned. Dersom det skjer et par ganger i løpet av et par uker, men så ikke skjer igjen på et halvår er det også sjeldent. Merk at dette er ved kraftig neseblod. Ved svakere og kortvarig neseblod er det mindre grunn til bekymring selv om det skjer oftere. Neseblod flere ganger i uka over flere måneder er grunn til å kontakte lege selv om det er svakt.
Braah Skrevet 11. juni 2015 Forfatter #12 Skrevet 11. juni 2015 (endret) Noen ganger i året, ikke hver måned. Dersom det skjer et par ganger i løpet av et par uker, men så ikke skjer igjen på et halvår er det også sjeldent. Merk at dette er ved kraftig neseblod. Ved svakere og kortvarig neseblod er det mindre grunn til bekymring selv om det skjer oftere. Neseblod flere ganger i uka over flere måneder er grunn til å kontakte lege selv om det er svakt.Okei. Hos meg er det egentlig ikke neseblod, som renner og må fås vekk ved papir. Her er det mer enn minimal mengde tørket blod om morgen, når jeg peller meg i de tørre busene mine. Dette har til nå vart i 2 dager, og kommer for første gang på 1 år eller noe? Skal jeg gjette selv, så tror jeg det skyldes tørre slimhinner iom at busene også er tørre om morgene, og at blodet er veldig størknet. Endret 11. juni 2015 av Braah
Sølvrosen Skrevet 11. juni 2015 #13 Skrevet 11. juni 2015 Okei. Hos meg er det egentlig ikke neseblod, som renner og må fås vekk ved papir. Her er det mer enn minimal mengde tørket blod om morgen, når jeg peller meg i de tørre busene mine. Dette har til nå vart i 2 dager, og kommer for første gang på 1 år eller noe? Så små mengder skal du ikke bekymre deg for. Hvis du fremdeles våkner opp med blod i nesen hver dag de neste to månedene kan du ringe fastlegen din.
Braah Skrevet 11. juni 2015 Forfatter #14 Skrevet 11. juni 2015 Så små mengder skal du ikke bekymre deg for. Hvis du fremdeles våkner opp med blod i nesen hver dag de neste to månedene kan du ringe fastlegen din. Jaja, selvfølgelig. Men hva tror du det størknet blod skyldes da? Kan tørre slimhinner være noe?
Braah Skrevet 11. juni 2015 Forfatter #16 Skrevet 11. juni 2015 Air condition Nope har ikke det på rommet mitt. Men må innrømme at det er varmt i rommet, spesielt med dyna. Så kan jo være at slimhinnene får blod og tørker pga det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå