AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #21 Skrevet 11. juni 2015 Er enig i at det høres alt for merkelig ut at hun ikke skulle vite hva fontaneller er, så den tror jeg ikke på jeg heller.Anonymous poster hash: d51fa...7b3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #22 Skrevet 11. juni 2015 I alle dager, som dere tolker og overtolker. Jeg har da aldri sagt noe om å melde henne til kommunen, vi har jo ingen problemer med henne. Og hvor har jeg skrevet at hun ikke visste hva fontanellen var? Jeg spurte henne om når den fremre fontanellen skulle lukke seg, og det visste hun ikke. Hun kunne heller ikke kjenne om den fortsatt var åpen eller ikke. I vårt tilfelle var den lukket for tidlig, og fastlegen sendte oss til rikshospitalet for vurdering. Videre skjønner jeg ikke hva som er hysterisk ved å stille spørsmål. Spør dere aldri om ting dere lurer på, er dere aldri nysgjerrige? Anonymous poster hash: cfe28...eeb
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #23 Skrevet 11. juni 2015 I alle dager, som dere tolker og overtolker. Jeg har da aldri sagt noe om å melde henne til kommunen, vi har jo ingen problemer med henne. Og hvor har jeg skrevet at hun ikke visste hva fontanellen var? Jeg spurte henne om når den fremre fontanellen skulle lukke seg, og det visste hun ikke. Hun kunne heller ikke kjenne om den fortsatt var åpen eller ikke. I vårt tilfelle var den lukket for tidlig, og fastlegen sendte oss til rikshospitalet for vurdering. Videre skjønner jeg ikke hva som er hysterisk ved å stille spørsmål. Spør dere aldri om ting dere lurer på, er dere aldri nysgjerrige? Anonymous poster hash: cfe28...eeb Du skulle ha skrevet litt mer utfyllende informasjon HI. Det du skrev der tyder rett og slett på at hs ikke visste hva fontanellen var. Og det syntes jeg var litt merkelig. At hun ikke vet når den fremste delen av fontanellen skal lukkes hrtes merkelig ut. Men at hun ikke kunne kjenne det, er jo en ærlig sak. Hun er jo ikke lege... For da blir du jo faktisk sendt videre for oppfølging. Det må jo være kjempebra!Anonymous poster hash: 5789e...fde
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #24 Skrevet 11. juni 2015 Du skulle ha skrevet litt mer utfyllende informasjon HI. Det du skrev der tyder rett og slett på at hs ikke visste hva fontanellen var. Og det syntes jeg var litt merkelig.Anonymous poster hash: 5789e...fde Jeg synes det var ganske lett å skjønne hva TS mente, uten utfyllende informasjon... Uansett, TS, du må ikke ha så store forventninger til helsesøstrene. Tipper de leste mye og holdt seg oppdatert mens de studerte, men som så mange andre av oss, så gidder de ikke lese så mye faglig stoff når de har kommet seg ut i yrkeslivet. Da er de opptatt med familien, middagslaging, alt det som suger energi i hverdagen. Jeg har også spurt om mye til helsesøster, men har ikke fått gode svar. Enten "Tja, det er helt normalt/det er forskjellig fra barn til barn" eller "Du, det vet jeg ikke, men jeg skal sjekke det opp og ta kontakt med deg" - hun glemte selvsagt å gjøre det hver gang. Google var min beste helsesøster. Timene på helsestasjonen var nyttige for å få målt og veid barna, men samtalene med helsesøster var lite fruktbare. Anonymous poster hash: 4b6e4...21a
Harlekin Skrevet 11. juni 2015 #25 Skrevet 11. juni 2015 Alle bør jo skjønne hva sekundær drukning betyr. Det ligger liksom litt i ordet. Forutsatt at man vet hva sekundær betyr Og en hs som ikke vet hva fontanellen er? Det går faktisk ikke an, så det må ha vært en misforståelse av noe slag.Anonymous poster hash: 5789e...fde Nei, det ligger ikke nødvendigvis i ordet. Sekundær betyr "andregangs", "på andre plass", "nest viktigst" osv., alt etter sammenheng. Jeg synes ikke det er rart at folk ikke vet hva det er, jeg hørte ikke om det før i fjor, og jeg har en 6-åring. 4
Gjest O___o Skrevet 11. juni 2015 #26 Skrevet 11. juni 2015 De vanligste begrepene om sekundær drukning er ikke sekundær drunking, men tørrdrukning og drukning på land. Sekundærtraume i psykiatrien er noe annet enn sekundærtraume i somatikken. Ikke alle som bruker de samme begrepene og det er ikke alltid begrepene egentlig er selvforklarende 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #27 Skrevet 11. juni 2015 Føler mange helsesøstre er litt uopplyste jeg. De er jo tross alt kun sykepleier med videreutdannelse. Det finnes mange i helsevesenet som vet mer enn dem. Men de skal kunne gi råd og følge opp nye foreldre, samt oppdage avvik på babyene. At de ikke kan svare på alle spørsmål syns jeg ikke er rart. De er ikke orakler. Føler også ofte de har en kampsak de er veldig opptatt av, feks at små babyer må læres til å sovne selv. Anonymous poster hash: bf7cd...1da
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #28 Skrevet 11. juni 2015 Hva i allverden er en "fontanelle"? Har du barn? Da burde du vite det.Anonymous poster hash: e72a7...2a6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå