Gå til innhold

Uopplyst helsesøster?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om helsesøsteren vi går til med babyen vår kan litt lite i forhold andre.

Uten å gå i detalj er det flere tilfeller hvor jeg har spurt om ting og hun ikke vet helt hva jeg snakker om. Bl.a om fontanellene og litt sånt. Nå sist spurte jeg litt om sekundær drukning, og det visste hun ikke hva var..

Hvor mye skal man forvente at helsesøstre kan?

Anonymous poster hash: cfe28...eeb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. Jeg har aldri tenkt på å snakke med en helsesøster om sekundær drukning

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tja.. Jeg har aldri tenkt på å snakke med en helsesøster om sekundær drukning

Men du vet hva det er sant? Jeg tror de fleste småbarnsforeldre vet hva det er, og da burde man kunne forvente at helsesøster også vet det.

TS: jeg hadde byttet helsesøster. Kan hun ikke engang svare på spørsmål om fontsnellen høres hun litt udugelig ut.

Anonymous poster hash: df046...d38

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er sekundær drukning?

Anonymous poster hash: 86b7a...58c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Siden du TS, tydeligvis visste hva sekundær drukning var (jeg lærte noe nytt nå), hva i all verden hadde du behov for å spørre helsesøster om? Rådet var jo klart: kontakt lege hvis barnet har svelget vann og du ikke vet hvor mye. Man bestiller ikke akkurat time på helsestasjonen?

Anonymous poster hash: 57d11...cb3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva er sekundær drukning?

Anonymous poster hash: 86b7a...58c

Og hva er "fontsneller"?!

Anonymous poster hash: 704ba...a4a

• Liker 4
Skrevet

Men du vet hva det er sant? Jeg tror de fleste småbarnsforeldre vet hva det er, og da burde man kunne forvente at helsesøster også vet det.

TS: jeg hadde byttet helsesøster. Kan hun ikke engang svare på spørsmål om fontsnellen høres hun litt udugelig ut. Anonymous poster hash: df046...d38

jeg vet det, men jeg har vært småbarnsmor uten å vite om det en gang. Tror ikke det er så veldig uvanlig
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hva er "fontsneller"?!

Anonymous poster hash: 704ba...a4a

Fontaneller skrevet på en iPhone. Du skjønte vel hva det var sant? Om ikke tror jeg du burde sjekke deg for lese og skrive-vansker. Voksne med god leseevne klarer å forstå ord selv om en bokstav er byttet om.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg vet det, men jeg har vært småbarnsmor uten å vite om det en gang. Tror ikke det er så veldig uvanlig

Men forventer du ikke at helsesøster skal vite mer om babyer enn en småbarnsmor? Hvis de ikke gjør det ser jeg ikke helt poenget i å gå dit.

• Liker 3
Skrevet

Men forventer du ikke at helsesøster skal vite mer om babyer enn en småbarnsmor? Hvis de ikke gjør det ser jeg ikke helt poenget i å gå dit. Anonymous poster hash: df046...d38

jo, jeg kommenterte påstanden om at det er noe de fleste småbarnsforeldre vet
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet om sekundær drukning kom i forbindelse med et førstehjelpskurs vi var på på helsestasjonen. Jeg går ikke rundt og er redd for alt mulig, men når jeg først er på kurs liker jeg å kunne spørre og få litt utfyllende informasjon.

Jeg er ikke avhengig av helsesøster for informasjon, så det er i grunn et rent retorisk spørsmål.

AnonymBruker
Skrevet

jo, jeg kommenterte påstanden om at det er noe de fleste småbarnsforeldre vet

Sikkert en del som inne vet det, men med tanke på at det faktisk har stått mye om dette i avisene og andre medier (jeg har fått mail om dette fra babyverden blant annet), så ville jeg ha trodd at dette var noe de fleste småbarnsforeldre hadde fått med seg. Nå er dette noe som jeg føler har fått oppmerksomhet først i de siste årene, så om du hadde småbarn for en del år siden så syns jeg ikke det er merkelig at du ikke visste det da.

Men TS har baby nå, og da syns jeg det er et naturlig spørsmål til helsesøster og noe hun burde kunne svare på.

• Liker 2
Gjest Castielz
Skrevet

Fontaneller skrevet på en iPhone. Du skjønte vel hva det var sant? Om ikke tror jeg du burde sjekke deg for lese og skrive-vansker. Voksne med god leseevne klarer å forstå ord selv om en bokstav er byttet om. Anonymous poster hash: df046...d38

Hva i allverden er en "fontanelle"?

AnonymBruker
Skrevet

Barn som har ramlet i svømmebaseng eller sjø/vann i Norge skal til lege/legevakt og eventuelt sykehus for observasjon.

USA er ikke Norge, og mye kan ikke sammenlignes.

Anonymous poster hash: 29b34...2bf

Gjest O___o
Skrevet

Hva er det egentlig å diskutere her?

1) helsesøster kan ha vært fullstendig kunnskapsløs

2) helsesøster kan ha misforstått spørsmålet ditt

Du nevner noen temaer, men sier ingenting om hvilke spørsmål du hadde og vi vet heller ikke noe om hvordan du stilte spørsmålene.

Ingenting som tilsier at hun har opptrådt så klanderverdig at kommunen/fylkeskommunen må på banen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om helsesøsteren vi går til med babyen vår kan litt lite i forhold andre.

Uten å gå i detalj er det flere tilfeller hvor jeg har spurt om ting og hun ikke vet helt hva jeg snakker om. Bl.a om fontanellene og litt sånt. Nå sist spurte jeg litt om sekundær drukning, og det visste hun ikke hva var..

Hvor mye skal man forvente at helsesøstre kan?

Du virker litt hysterisk.

Anonymous poster hash: decbb...748

AnonymBruker
Skrevet

Alle bør jo skjønne hva sekundær drukning betyr. Det ligger liksom litt i ordet. Forutsatt at man vet hva sekundær betyr 😀

Og en hs som ikke vet hva fontanellen er? Det går faktisk ikke an, så det må ha vært en misforståelse av noe slag.

Anonymous poster hash: 5789e...fde

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...