AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Hva er det som gjør at man veier mindre om morgenen enn om kvelden? Veier meg etter å ha gått på do, og før jeg spiser frokost. - urin = 300mL - svette (?) = - forbrenning = ? Kan noen forklare dette med teskje? Anonymous poster hash: b67b6...361
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 Kroppen renser og filtrerer kroppen for avfallsstoffer og vann som ikke trengs i løpet av natten. Dette blir borte når du går på do på morgenen, og du svetter i løpet av dagen. I løpet av dagen vil du spise og drikke og kroppen fylles med vann og mat +++, derfor vil du veie mer på kvelden. Anonymous poster hash: ef177...be0
Gjest Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 Man spiser i løpet av dagen Er vel ganske opplagt. Mat veier, pluss litt vannvekt
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 Kroppen renser og filtrerer kroppen for avfallsstoffer og vann som ikke trengs i løpet av natten. Dette blir borte når du går på do på morgenen, og du svetter i løpet av dagen. I løpet av dagen vil du spise og drikke og kroppen fylles med vann og mat +++, derfor vil du veie mer på kvelden. Anonymous poster hash: ef177...be0 Hmmm...ja, jeg følger den logikken. Men så la oss si at jeg tisser 300 mL urin om morgenen. Vil avfallsstofene da gjøre at det veier mer enn 300g? Man spiser i løpet av dagen Er vel ganske opplagt. Mat veier, pluss litt vannvekt Ja, jeg spiser i løpet av dagen og jeg skjønner at både det og væske veier. Men jeg lurer altså på hvor alt "forsvinner" i løpet av natten? Når maten fobrennes, hvor "forsvinner" vekten? Anonymous poster hash: b67b6...361
Djungelvrål Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Man svetter og ånder ut en halv liter i løpet av natten, Tisser man og bæsjer på morgen utgjør disse fire avfallstoffene ihvertfall 1 kg.
grrwaffmjau Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 (endret) - Endret 10. juni 2015 av grrwaffmjau
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #7 Skrevet 12. juni 2015 Hva er det som gjør at man veier mindre om morgenen enn om kvelden? Veier meg etter å ha gått på do, og før jeg spiser frokost. - urin = 300mL - svette (?) = - forbrenning = ? Kan noen forklare dette med teskje? Anonymous poster hash: b67b6...361 Ehhh, må du vivrkelig har det forklart med t-skje? Det er ikke mer hokkuspokus enn at når du våkner om morgen har du ikke spist eller drukket på ca 8 timer! Og når du veier deg på kvelden har du flere måltider i magen. Anonymous poster hash: 2ff74...672 1
Djungelvrål Skrevet 12. juni 2015 #9 Skrevet 12. juni 2015 300ML urin.. har du virkelig målt? Hahahha Det er et bra estimat.
SiMa Skrevet 13. juni 2015 #10 Skrevet 13. juni 2015 Hmmm...ja, jeg følger den logikken. Men så la oss si at jeg tisser 300 mL urin om morgenen. Vil avfallsstofene da gjøre at det veier mer enn 300g? Ja, jeg spiser i løpet av dagen og jeg skjønner at både det og væske veier. Men jeg lurer altså på hvor alt "forsvinner" i løpet av natten? Når maten fobrennes, hvor "forsvinner" vekten? Anonymous poster hash: b67b6...361 Vekten blir "brukt opp" til å holde kroppen i gang, hjertet slår, du puster, fordøyelse krever også energi uten at jeg kan så mye om det i detalj.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå