AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Jeg har lurt på om jeg skal investere i en klokke nå som jeg begynner å bli voksen, men kan ingenting om dette da de eneste klokkene jeg har hatt tidligere har kostet typ 100 kr. Så har en del jeg lurer på :-) - Er klokker fremdeles regnet som et klassisk tilbehør, eller en absurd og urelevant overlevning fra gamle dager? Er det mange her inne som bruker klokke daglig? (Jeg har ikke brukt på noen år, og legger ikke merke til om andre har det eller ikke) - Er det vits å investere i, i så fall hvor mye? - Noen spesielle typer/merker som blir regnet som harry eller spesielt bra? Informer meg gjerne! Anonymous poster hash: de1c8...3c4
funginger Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 Jeg har en klokke fra Skagen, er veldig fornøyd. Kosta vel 1500DKK? Er ikke alltid det ser så fint ut å drive og sjekke klokka på mobilen.
Lille Rosa Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 (endret) Jeg har en Seikoklokke som er helt fantastisk. Klassisk og pen. De er kjente for god kvalitet, så kan absolutt anbefale dette merket. Edit: Kostet ca 10 000,- Endret 11. juni 2015 av Lille Rosa
Emelisse Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 (endret) Jeg har et armbåndsur fra Tissot, som har rukket å bli 7 år gammelt. Føler meg nesten litt naken uten det på. Kostet ca. 3000 kroner på salg i sin tid. Endret 10. juni 2015 av Emelisse
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Bruker klokke hver dag og føler meg rett å slett naken uten. Har 5 stk fra Michael Kors som jeg bytter på. Drømmer om en Rolex seamaster... Anonymous poster hash: b5f0b...6da
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 Så lenge du velger en klokke fra et merke som spesialiserer seg på ur, er du stort sett på trygg grunn. Det som kjapt blir utdatert og slitt, er klokkene fra designermerker som tilfeldigvis har en klokkekolleksjon i tillegg til sko, vesker, klær, osv. Seiko og Tissot har gode ur som nevnt over, selv har jeg en ti år gammel Certina i stål som er helt klassisk og går som ei kule. Kostet 2500 den gangen, så ikke spesielt dyrt. Du trenger i utgangspunktet bare ett ur. Kjøp et klassisk et og legg heller litt ekstra penger i det, så går det til alt. Man kan selvsagt kjøpe temmelig dyre ur som stort sett holder seg i pris (en entry-level Rolex ligger vel på ca 30 000, men den faller ikke mye i verdi), men det er kanskje ikke der du er på ditt første ur? Anonymous poster hash: 822d4...cac
Gjest Sunhands Skrevet 11. juni 2015 #7 Skrevet 11. juni 2015 Jeg bruker gjerne klokke og enkle øredobber som tilbehør. Kommer litt an på hvilke merker du liker og hva du skal legge i den. Hvis du vil ha en god klokke til litt snillere pris, vil jeg også anbefale Certina. Min første "ordentlige" var fra det merket, og selv om det er noen år siden er den klassisk og har ikke gått av moten. Ellers har jeg en enkel fra Raymond Weil som jeg nok bruker mest, også til pent, og en fra Tag Heuer med litt mer sporty og hverdagslig utseende. Men hos Certina synes jeg du får mye for pengene. Styr unna merker som MK, D&G, DKNY og lignende moteklokker. Ville også valgt perlemor fremfor diamanter om du skal ha en litt mer pyntet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå