AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Hei. Jeg har ikke vært i begravelse på nesten 10 år. Jeg er 20 år nå. Hva er passende i en begravelse nå for tiden? Det er et ganske nært familiemedlem som har gått bort. Kan jeg gå med bukse? Har svarte skinny jeans, men de begynner å bli ganske utvaska. Har også en mørk blå skinny jeans som er ganske ny. Ellers har jeg sort skjørt, men det er den type kort og stramt, slik jeg går med ut på byen. Har også bare korte og stramme kjoler ellers. Av overdeler har jeg svart skjorte, peplumtopper, og noen enkle sorte gensere/topper. Eller burde jeg gå for kjole? Da må jeg såfall ha en ny. Så litt på denne: https://bikbok.com/no/7165159_F990, men vet ikke om det er passende? Anonymous poster hash: 236aa...83b
karamariell Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 Jeg pleier å gå med svart strømpebukse og et svart skjørt/shorts eller svarte skinny. Er ikke så ivktig hva det er så lenge det er svart.
minister-mio Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 Svart, ikke utvaska og dekket skuldre og lår
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 Ikke gå for utvasket. Det MÅ ikke være svart i begravelse. Det er helt innafor å gå med andre farger også. Men det må være pent og tekkelig. Ikke kort-kort miniskjørt, og ikke utvasket dongeri. Det er helt ok å gå med bukse, men da må det være en pen bukse. Anonymous poster hash: d8d0f...050 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Svart eller en annen mørk farge. Bukse eller et ikke altfor kort skjørt og tildekkede skuldre.Anonymous poster hash: f34e5...0d4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 Er helt enig at det ikke må være svart, men det MÅ være tekkelig, absolutt ikke mini skjørt eller dyp utringning. Anonymous poster hash: 6466f...e07
Antlers Skrevet 10. juni 2015 #7 Skrevet 10. juni 2015 (endret) Det aller viktigste (bortsett fra å møte opp i begravelsen) er at antrekket er anstendig. Ikke korte og trange kjoler/skjørt, og ikke utringning. Festklær med paljetter og bling blir også ganske feil, og det samme med partysko med høye hæler. Kjolen fra Bik Bok ser litt for kort ut, men vanskelig å si noe sikkert ut fra bildet. Skal du ha kjole/skjørt, bør det være knelangt. Det er vanlig å bruke mørke klær, men alt trenger ikke være sort. Synes dog man bør holde seg til klassiske, nøytrale farger. Jeg ville holdt det enkelt, hvis jeg var deg. Mørk blå skinny jeans kan passere, f.eks med sorte ankelboots med lav til moderat hæl (eller enkle, sorte ballerinas) og blazer med skjorte inni, eller en enkel sort genser. Pynt forsiktig med et diskret armbånd og/eller halskjede for å gjøre det litt mindre casual. Det er dog vanlig (i alle fall i de begravelsene jeg har vært i) å kle seg litt mer pent, typ; penbukse eller klassiske sorte skjørt/kjoler som ikke er i typisk bomullsstoff, men tror ikke du trenger å bekymre deg om du ikke er helt "perfekt kledd" for anledningen, altså. Bare prioriter at det skal være tekkelig, så går det nok bra Har du forresten vurdert å låne klær av et familiemedlem eller en venn? Det er ikke så mye som skal til. Om du f.eks får låne en penbukse så har du sikkert noe liggende i skapet som passer til. Husk også på at det er vanlig å dekke til nakne skuldre i kirken. Endret 10. juni 2015 av Antlers 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #8 Skrevet 10. juni 2015 Har vært i tre begravelser på kort tid nå. To av de gikk jeg med svart dressbukse og en svart stram genser. Den siste gikk jeg med en mørk blå, nesten svart, kjole. Kjolen går nesten ned til knærne har 3/4 lange ermer og den har ikke utringning. Hadde svart strømpebukse til og svarte skoletter med litt høyde. Anonymous poster hash: 2aeb4...fe2
Gjest Marillia Skrevet 10. juni 2015 #9 Skrevet 10. juni 2015 Det aller viktigste (bortsett fra å møte opp i begravelsen) er at antrekket er anstendig. Ikke korte og trange kjoler/skjørt, og ikke utringning. Festklær med paljetter og bling blir også ganske feil, og det samme med partysko med høye hæler. Kjolen fra Bik Bok ser litt for kort ut, men vanskelig å si noe sikkert ut fra bildet. Skal du ha kjole/skjørt, bør det være knelangt. Det er vanlig å bruke mørke klær, men alt trenger ikke være sort. Synes dog man bør holde seg til klassiske, nøytrale farger. Jeg ville holdt det enkelt, hvis jeg var deg. Mørk blå skinny jeans kan passere, f.eks med sorte ankelboots med lav til moderat hæl (eller enkle, sorte ballerinas) og blazer med skjorte inni, eller en enkel sort genser. Pynt forsiktig med et diskret armbånd og/eller halskjede for å gjøre det litt mindre casual. Det er dog vanlig (i alle fall i de begravelsene jeg har vært i) å kle seg litt mer pent, typ; penbukse eller klassiske sorte skjørt/kjoler som ikke er i typisk bomullsstoff, men tror ikke du trenger å bekymre deg om du ikke er helt "perfekt kledd" for anledningen, altså. Bare prioriter at det skal være tekkelig, så går det nok bra Har du forresten vurdert å låne klær av et familiemedlem eller en venn? Det er ikke så mye som skal til. Om du f.eks får låne en penbukse så har du sikkert noe liggende i skapet som passer til. Husk også på at det er vanlig å dekke til nakne skuldre i kirken. Signerer alt over her. Mørk blå bukse og jakke er passende antrekk om du har dette allerede i skapet, synes at kjolen på bildet virker litt for kort. Jeg har vært i mange begravelser og man legger ikke merke til om man har på seg en mørk bukse med en mørk cardigan til, eller en mørk kjole. Husker derimot veldig godt begravelser der enkelte ser ut som de skal på byen; les kort,korte kjoler/skjørt eller dyp utringninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå