AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #21 Skrevet 10. juni 2015 Med navnet Saga så tenker jeg umiddelbart på Saga kino i Oslo. Jeg synes dermed at det blir veldig rart om personer skal hete det.Anonymous poster hash: af0d4...910 Når jeg hører navnet Charlotte så tenker jeg på Red Light District i Amsterdam der utstilte prostituerte heter "Charlotte"...Anonymous poster hash: c5f68...63d 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #22 Skrevet 10. juni 2015 Jeg syntes ikke navnene var noe særlig fine. Spesielt ikke Saga. Det minner meg for mye om et verktøy. "Kan du hente saga som ligger i boden, kjære?"Anonymous poster hash: abd44...fde Enig. Navnet saga kræsjet totalt med dialekten min.. hadde vært det samme som å kalle barnet sagen.. men om du liker det så spiller det vel ingen rolle hva andre sier Anonymous poster hash: 1d83c...d13
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #23 Skrevet 10. juni 2015 Når jeg hører navnet Charlotte så tenker jeg på Red Light District i Amsterdam der utstilte prostituerte heter "Charlotte"...Anonymous poster hash: c5f68...63d Enig. Sjalotte blir aldri pent på norsk. Anonymous poster hash: d4bd8...f8f 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #24 Skrevet 10. juni 2015 Jeg er tvilling selv, og hadde blitt irritert hadde mamma valgt navn med samme forbokstav. Tvillinger er to ulike individer, hvorfor skal de liksom "matche"? Anonymous poster hash: cc854...96c Jeg er enig. Jeg er selv født tvilling men min søster døde etter kort tid. Jeg tror det hadde vært tøft for foreldrene våre i starten også om vi hadde hatt relativt like navn. Anonymous poster hash: 38c90...485
Gjest Angry Man Skrevet 10. juni 2015 #25 Skrevet 10. juni 2015 Deimos og Phobos. Nei seriøst kanskje Olivia og Sophia eller Elizabeth og Emily, Chloe og Claire osv.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #26 Skrevet 10. juni 2015 Deimos og Phobos. Nei seriøst kanskje Olivia og Sophia eller Elizabeth og Emily, Chloe og Claire osv. Claire blir vel trashy? Sats heller på Britt, Linda, Ingrid, Susan, Ågot, Olga, Ruth/Rutt, Margit, Dagny, Olava, Wenche, Vigdis og Berit.Anonymous poster hash: c5f68...63d
kokkos Skrevet 10. juni 2015 #28 Skrevet 10. juni 2015 (endret) De navna sammen ga meg litt svenske vibber totalt sett. Ikke at det trenger å være feil, men. Også syns jeg at det er såpass forskjellig stil over navnene at de ikke passer sammen, selv om jeg syns de er ok hver for seg. Endret 10. juni 2015 av kokkos
Millimani Skrevet 10. juni 2015 #29 Skrevet 10. juni 2015 Saga er ikke så veldig vanlig i Norge enda nei, men det kommer kanskje mer fram etter hvert. Noen mener det er litt spesielt da det kan minne om verktøyet, men er det egentlig mer spesielt enn f.eks. jentenavnene Lilja eller Sjasmin (blomster), eller etternavnene Island og Grønland? Liker bedre disse to til tvillinger: Charlotte og Linda Monika og Celina Cecilie og Lea Isadora og Emma Talulah og CathrineAnonymous poster hash: c5f68...63d Du er litt ute av dage? Men ok da... Celina, Lea og Emma går an, de andre styrer jeg unna. Vi er i 2015 liksom. Joda, jeg vet hva Märtha Louise sine barn heter, men det får være opp til dem. Hver sin smak
Storekommode Skrevet 10. juni 2015 #30 Skrevet 10. juni 2015 Liker bedre disse to til tvillinger: Charlotte og Linda Monika og Celina Cecilie og Lea Isadora og Emma Talulah og CathrineAnonymous poster hash: c5f68...63d Inspirert av Märtha? 5
litle_my Skrevet 10. juni 2015 #31 Skrevet 10. juni 2015 Jeg er enig. Jeg er selv født tvilling men min søster døde etter kort tid. Jeg tror det hadde vært tøft for foreldrene våre i starten også om vi hadde hatt relativt like navn.Anonymous poster hash: 38c90...485 Nei, DET tror jeg ikke gjør noen forskjell! 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #32 Skrevet 10. juni 2015 Synes du har valgt fine navn. Jeg tenker at det er dumt å legge opp til at de blir forvekslet, spesielt dersom de er eneggede. Venninnen min heter Maria og tvillingsøsteren hennes heter Maren og de har alltid blitt forvekslet. Hun har sakt mange ganger at det er slitsomt, og det forstår jeg! Du blir liksom bare "en av de"..Anonymous poster hash: 1469f...d23 Det utseende som gjør at folk forveksler de. De ser like ut. Jeg kjenner tvillingene Tommy og Andre. De blir forvekslet som bare rakkern de, selv om navnene ikke er så like. Dessuten er ikke Saga og Sofia spesielt like synes jeg. Anonymous poster hash: b205e...fad
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #33 Skrevet 10. juni 2015 Dei er ikkje tilfeldigvis siamesiske? Nå lo jeg høyt! sag av a sofia! Anonymous poster hash: 8f574...5c1 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #34 Skrevet 10. juni 2015 Jeg synes navnet Maren virker så bondsk...Anonymous poster hash: c5f68...63d
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #35 Skrevet 10. juni 2015 Jeg er tvilling selv, og hadde blitt irritert hadde mamma valgt navn med samme forbokstav. Tvillinger er to ulike individer, hvorfor skal de liksom "matche"? Anonymous poster hash: cc854...96c Hadde blirr irritert faktisk, for at foreldra ga deg navn med samme forbokstav som søstera de, shit - hardt liv skjønner jeg Anonymous poster hash: 9eb68...aab 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #36 Skrevet 10. juni 2015 Jeg synes navnet Maren virker så bondsk...Anonymous poster hash: c5f68...63d jo takk for det, men husk at dette navnet uttaleles forskjellig ulike steder i landet... Anonymous poster hash: 9eb68...aab
Babyface Skrevet 11. juni 2015 #37 Skrevet 11. juni 2015 Liker bedre disse to til tvillinger: Charlotte og Linda Monika og Celina Cecilie og Lea Isadora og Emma Talulah og CathrineAnonymous poster hash: c5f68...63d He he, vi er forskjellige, jeg kunne aldri kombinert navn på den måten. Jeg har visse regler oppi hodet mitt når det kommer til navn og kunne f eks ikke gitt den ene et ekstremt vanlig poppisnavn som Emma og den andre et langt mer sjeldent navn som Isadora. Jeg kunne ikke gitt en et veldig kort navn som Lea og den andre et med langt flere stavelser, som Cecilie. Charlotte og Linda blir også feil i mitt hode, enten må begge eller ingen av navnene ha dobbel konsonant. Navn det storhetstid i veldig ulike tiår, som Monika og Celina, fungerer heller ikke for meg. Jeg liker ikke navn som er veldig poppis og søsken må ha navn som jeg mener matcher i min verden. Å gi søsken navn som har veldig ulik opprinnelsesform, som Trym og Chantalle, Phelipe og Gunnar blir også helt feil for meg. Veldig like navn på søsken blir også litt slitsomt, synes jeg, som Marius og Magnus, Niklas og Nikolai. Men søsken kan gjerne ha lik forbokstav, hvis alle har det, to av tre blir også feil for meg. He he. Uansett, til syvende og sist må hver og en velge de kombinasjonene de selv liker, uavhengig av andres preferanser. Og når det gjelder Saga og Sofia, fungerer de navnene finfint i kombinasjon for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #38 Skrevet 11. juni 2015 Liker bedre disse to til tvillinger: Charlotte og Linda Monika og Celina Cecilie og Lea Isadora og Emma Talulah og CathrineAnonymous poster hash: c5f68...63d Jeg synes de navnene du nevner er alt for main-stream.. men hver sin smak Anonymous poster hash: 1469f...d23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå