Gå til innhold

Oi, hvem skal passe barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle vi kjenner, kommer til bryllupsfesten vår. Og da oppstår det et problem: hvem skal passe barna på kvelden?😂

Hvordan gjorde dere dette?

Anonymous poster hash: 6f098...d7d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om mange som avtaler med noen som jobber i barnehagen til barna sine. Så det er noen de er kjente med. Nå avhenger jo dette av hvor gamle barna dine er så klart om det lar seg gjøre, men hva med hos en venn av barna som ikke dere har invitert?

Anonymous poster hash: be1cb...5a9
Skrevet

Vi måtte bruke et barnevakt firma. Hun har passet et par ganger nå og så skal hun passe de etter vielsen og til dagen etter.

Håper det går greit 😄😄

AnonymBruker
Skrevet

Vi allierte oss med et vennepar på dagtid, og bestemor på kvelden/natta.

Anonymous poster hash: 5556b...285

Skrevet

Vi hadde det samme problemet. Endte faktisk med å spørre på facebook! Ja det høres helt på trynet ut, men nå er ikke jeg av de som har over 300 venner på facebook som jeg aldri har hatt noe forhold til. Forklarte ganske enkelt situasjonen og skrev at dersom det var noen som kunne tenke seg det som ikke var kjent med barna fra før, så måtte vi finne en løsning på det før dagen kom. Endte med at moren til en venninne (som skal i bryllupet) tilbød seg og at vi skal treffes endel ganger over sommeren  :tommelopp:

• Liker 2
Gjest Mythic
Skrevet

Da vi giftet oss, var det naboene til mine foreldre som passet babyen vår. Jeg hadde jo vokst opp med dem selv, og kjente dem godt, så jeg var trygg på at det gikk fint. Det gjorde det også :) Dagen etter leverte de han bare til foreldrene mine, også hentet vi han litt ut på dagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal være barnevakt for en bekjent når hun gifter seg i sommer. Vi kjenner ikke hverandre så veldig godt, har heller ikke kjent hverandre så lenge, men har det gøy sammen som en del av en gjeng. Itilleg kjenner jeg pappaen til barna litt :) Så etter at jeg sa ja til å være barnevakt ble jeg også invitert til kaffe. (Vi er ikke nære nokk til at det er naturlig at jeg hadde blitt invitert utenom). Da har jeg det gøy ett par timer i bryllypet og så tar jeg barna med hjem og legger dem utpå kvelden. 

Var også en gang tidligere for en kusine av min mor. Mine foreldre (+ tanter og onkler) var invitert til kaffe, besteforeldrene mine til middag. Kjente ikke bruden eller barnet, men moren hennes har vært som en litt fjern tante for meg. møtte brud og barn ett par ganger før bryllypet så vi ble kjent :) Jeg var da tilstede hele dagen og tok meg av barnet i kirken og under middagen. Ved kaffe tok de seg av ham selv og han ble sendt rundt mellom sine besteforeldre, tanter, onkler osv. Etterpå dro vi hjem til barnets mormor og sov der, så fikk han våkne opp med mormor og morfar som tok seg av ham på morgenen og kjørte meg hjem :) 

Mitt tips er å tenke over om gjestene deres kanskje har nesten voksne barn (16-18 år?) som kan være med som barnevakt? Eller en god nabo, mor/far til en vennine? :) Om dere tenker på det i god tid så rekker barna å bli kjent med barnevakten i god tid :)

Anonymous poster hash: 8d08f...ad4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var barnevakt da eksen min giftet seg. Jeg kjente jo barna, halvparten var mine egne, (og skulle jo virkelig ikke i bryllupet :fnise: ) så veldig grei løsning. 

Ellers har jeg hørt om folk som har brukt ansatte fra barnehagen, eller spurt venners tenåringsbarn feks. 

Anonymous poster hash: e3652...aab
AnonymBruker
Skrevet

Her skal naboen til mine svigerforeldre passe da bryllupet er på hjemplassen til min mann. Hun har også passet min mann da han var barn. Hun skal passe han noen timer her og der i uka før bryllupet så de blir kjent i forkant. Er veldig trygg på at det går bra.

Hun henter han i bryllupet når middagen starter kl. 17 og tar han med tilbake til mine svigerforeldres hus. Han skal altså sove her og mine svigerforeldre tar over når de kommer hjem fra bryllupet. Han er kjent med huset og sine besteforeldre, så alt i alt en god løsning. Vårt barn er to år for øvrig, så derfor han må hentes før middagen (hadde aldri klart å sitte i ro mer enn 15 minutter, hehe).

Anonymous poster hash: 8a372...015
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg og min bedre halvdel giftet oss ble en av mine inngifte onkler hjemme for å se til barna. På den andre sida av slekta mi var det et søskenbarn som fikk være hos noen venner av foreldrene. Det vanlige er jo at foreldre selv sørger for barnevakt til sine barn. Dere som brudepar skal slippe å tenke på det med mindre dere har barn selv sa. ;)

Anonymous poster hash: 6cfa7...c9d
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg og min bedre halvdel giftet oss ble en av mine inngifte onkler hjemme for å se til barna. På den andre sida av slekta mi var det et søskenbarn som fikk være hos noen venner av foreldrene. Det vanlige er jo at foreldre selv sørger for barnevakt til sine barn. Dere som brudepar skal slippe å tenke på det med mindre dere har barn selv sa. ;)Anonymous poster hash: 6cfa7...c9d

Ts mener nok sine egne barn ;)

Anonymous poster hash: 5556b...285

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...