AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #1 Skrevet 9. juni 2015 Hei! Jeg har svie når jeg tisser, og litt smerter i magen etter at jeg har tisset, så derfor skjønner jeg at jeg har fått UVI, ialleall en begynnende UVi, men problemet mitt er at jeg ikke har tid til å gå til lege før om 14 dager (Legen min har fullt, og jeg har prøver og eksamener om en andre...Derfor prøver jeg å drikke appelsinjuice, og skal skaffe meg tranebærjuice, og slikt.... Men jeg vet at ubehandlet UVI kan gå over til nyrebekkenbetennelse, men jeg lurer derfor på om hvor lang tid det tar før det utvikler seg til en nyrebekkenbetennelse?? Og hvor lang tid kan man gå med en evt.nyrebekkenbetennelse?? Jeg vet det enkleste hadde vært å dratt til legen, men jeg har eksamen og foreberedelse hver dag framover, i tillegg til at jeg i helga skal bort da jeg må bort... Har dere noen andre kjærringråd? (som ikke koster så veldig mye da pengene er knap for tiden) Anonymous poster hash: 6eb89...323
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #2 Skrevet 9. juni 2015 Har UVI først satt seg så hjelper det ikke med appelsinjuice og tranebær. Du må ha antibiotika. Du har vel tid til å være borte en times tid for å gå til lege? Veldig dumt å ta sjansen. Anonymous poster hash: 6c622...d97
missy96 Skrevet 9. juni 2015 #3 Skrevet 9. juni 2015 (endret) Har UVI først satt seg så hjelper det ikke med appelsinjuice og tranebær. Du må ha antibiotika. Du har vel tid til å være borte en times tid for å gå til lege? Veldig dumt å ta sjansen. Anonymous poster hash: 6c622...d97 jeg vet det, men jeg har virkelig ikke mulighet...jeg prøvde å ringe tidligere i dag og fikk beskjed om da måtet jeg komme på kveldstid til legevakten, og den er over 40minutt unna og når jeg ikke har bil, og ingen familie i nærheten blir det vanskelig... Endret 9. juni 2015 av missy96
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #4 Skrevet 9. juni 2015 Det er komplett umulig å "time" når tid en uvi går til en betennelse høyere oppe i urinveiene enn blæren! Det kommer an på både kroppen din og hvilke bakterier du har og hvor raskt bateriene lager mer krøll, før du blir behandlet. Men 1t dager, da er du nok særs opptimistisk, vil jeg med min kunnskap og kompetanse si. Jo før du kommer deg til lege/legevakt jo bedre. Uvi regnes som akutt time sak, så du kommer nok til før hos legen din. Alle leger skal ha akutt timer, for øhj timer som deles ut fra morgen av. Kom deg til lege, med urinprøve.Anonymous poster hash: 9af98...163
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #5 Skrevet 9. juni 2015 jeg vet det, men jeg har virkelig ikke mulighet...jeg prøvde å ringe tidligere i dag og fikk beskjed om da måtet jeg komme på kveldstid til legevakten, og den er over 40minutt unna og når jeg ikke har bil, og ingen familie i nærheten blir det vanskelig... Får du nyre og bekkenbetennelse kan du iallefall vinke farvel til eksamener.Anonymous poster hash: fc6ad...c3b 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #6 Skrevet 9. juni 2015 Har hatt mye UVI og det blir bare værre og værre til du får antibiotika. Ei veninne av meg fikk nyrebekkenbetennelse og hun var innlagt på sykehus i over 1 uke, og hun var borte fra skolen og kjempedårlig i nesten 3 uker etter det. Hun var altså borte en mnd. Som noen sier: dersom du får nyrebekkenbetennelse kan du allefall vinke farvel til eksamen. Og sommerjobb, allefall for den neste mnd. Anonymous poster hash: ca0f1...2b0
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #7 Skrevet 9. juni 2015 Da får jeg vel prøve å ringe legen i morgen og høre om jeg kan få en hastetime... Anonymous poster hash: 6eb89...323
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå