Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det kan ikke hende. Det finnes ingen forskning som sier at kjapp vask med sjampo en gang i uka fra 4-5 mnd alder kan gi sensitiv hud fra fødsel av. INGEN! Og hvorfor finnes det ikke slik forskning? Fordi det ikke er noen sammenheng.

Hun fikk eksem av å ha på det plastarmbåndet de får på seg på sykehuset. Hun får røde merker som sitter i huden ganske lenge av sømmene i myke løse babyplagg. Hun blir fort solbrent. Hun får rosarøde kinn så kort hun beveger seg og blir varm. Det har ingenting med sjampobruk eller ikke, det er slik hun er. Slik er hun fortsatt 5 år etter.

Og til andre som har barn med sensitiv hud eller andre plager. Det er mest sannsynlig ingenting dere har gjort galt eller burde ha gjort annerledes. Og ikke la anonyme synsere som dikter opp beskyldninger på nett la dere tro noe annet.

Alt der du forteller om hennes sensitive hud, burde jo vært en klinkende klar grunn til å ikke bruke shampo i håret hennes?

Anonymous poster hash: 39257...bd3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Trodde man skulle bruke minst mulig produkter på spedbarn jeg. Hvem har sagt du skal bruke shampo?

Jenta mi har masse hår, men har ikke brukt noen produkter hverken på hud eller hår.

Hvorfor skal man eventuelt bruke shampo da? :)

Anonymous poster hash: 11e01...818

Vi bruker fordi han ofte gulper og det setter seg i håret. Fikk også beskjed på føden at vi kunne bruke det

Gjest Solstråla88
Skrevet

Man må ikke bruke sjampo selv om de har hår, nei. Vi har klart oss uten i 2 år...

Anonymous poster hash: c17d5...04e

Hvor skrev jeg at man må? Vi bruker det fordi han gulper endel og det da lukter surt fra håret hans. Det er da ingen regel

AnonymBruker
Skrevet

Hvor skrev jeg at man må? Vi bruker det fordi han gulper endel og det da lukter surt fra håret hans. Det er da ingen regel

Du skrev at shampoo må til...

Gjest Solstråla88
Skrevet

Hos oss ja, men at vi bruker det gjør det ikke til en regel..

AnonymBruker
Skrevet

Man må ikke bruke sjampo selv om de har hår, nei. Vi har klart oss uten i 2 år...

Trodde man skulle bruke minst mulig produkter på spedbarn jeg. Hvem har sagt du skal bruke shampo?

Jenta mi har masse hår, men har ikke brukt noen produkter hverken på hud eller hår.

Hvorfor skal man eventuelt bruke shampo da? :)

Joda det blir sikkert penere, men det er vel ikke bra for babyer å bruke shampoo?

Det er kanskje derfor jenta di har så sensitiv hud nå og blir så lett sår? Fordi du brukte shampo på henne?

Jeg vet godt at ikke alle babyer har babyfjoner, datteren min har langt, tykt og svart hår etter sin far fra sør-Europa, men skjønner ikke hvorfor man skal bruke shampoo av den grunn :)

Alt der du forteller om hennes sensitive hud, burde jo vært en klinkende klar grunn til å ikke bruke shampo i håret hennes?

Spiller det egentlig noen rolle for dere om noen bruker shampo i håret på babyen sin? Har det egentlig noe å si for dere?

Alt man skal gidde å være moralens vokter over.

Anonymous poster hash: f71ad...be2

• Liker 3
Skrevet

Bruker Baby Bee sin olje, og innimellom shampoo/wash, men prover a bruke saa lite som mulig. 

Skrevet

Alt der du forteller om hennes sensitive hud, burde jo vært en klinkende klar grunn til å ikke bruke shampo i håret Me

Men en skyller jo ut sjampoen? Er jo ikke lenge den sitter i, og gaar ut i fra at det ikke er mengder det er snakk om. Min baby hadde sensitive hud en periode, men barnelegen vaar sa at sjampo er helt ok.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, for bakterieveksten og de harde klumpene det gjerne blir når det er gulp og mat i håret er sikkert også kjempesunt for sensitiv hud :rolleyes:

Anonymous poster hash: 65064...22b

• Liker 3
Skrevet

Vi bruker ikke så mye: Inotyol salve mot sår rumpe, Canesten mot sopp, mandelolje til badevannet og Miniderm mot lett atopisk eksem. Og noen ganger har jeg litt Natusan bedtime badesåpe i badevannet fordi den lukter så godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...