Gå til innhold

Dere som har gått/går BI


UgleIMozen

Anbefalte innlegg

Hei! Til høsten skal jeg begynne på en bachelor i Kultur og Ledelse på BI, og har noen spørsmål om dette som jeg hadde satt VELDIG pris på om noen hadde svart på! 

 

1. Hvor stor del av undervisningsopplegget har obligatorisk oppmøte? Har selvfølgelig tenkt til å møte opp til det jeg kan, men dersom jeg f.eks har en dag jeg må jobbe, må jeg vite om det er "fraværsordning" tilsvarende VGS. Hørte rykter om at høgskoler var litt på samme måte. 

 

2. Dere som har søkt fullt lån og stipend: hvordan var utbetalingen fra Lånekassen? Er det sånn at man får nok til å dekke semesteravgiften på begynnelsen av hvert semester, for så å få et fast beløp utbetalt i måneden? Og hvor mye var da det faste beløpet? 

 

3. Hvor mye kostet bøkene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går ikke eller har gått, men håper å kunne svare litt fordet :) (har forsåvidt gått hos konkurenten ;))

 

1. Så vidt jeg har forstått så er det ikke obligatorisk, nonenting! Så du trenger vel egt "bare" å dukke opp på eksamen, selvom dette ikke lønner seg selvsagt. Er ikke fraværsordninger, ansvar for egen læring :)

 

2. Nå du får innvilget fullt lån (dette blir omgjort til stipend når utdanningen er fullført), så får man +/- 40 000,- i August og Januar. De resterende månedene vil du få 7400 +/-. 

 

3. Bøkene vet jeg ikke, men det lønner seg å søke litt på finn.no eller snakke med tidligere studenter så du får dem billigere :) kan også anbefale adlibris.no, der har vartfall jeg kjøpt mine bøker til nesten 500,- billigere :) 

 

Håper det var til hjelp! Lykke til med studiet :)



Anonymous poster hash: 513c9...14c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*noe av lånet vil bli innvilget til stipend ved fullført utdanning*



Anonymous poster hash: 513c9...14c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er obligatorisk utenom eksamen, ingen opprop eller fravær eller noe slikt.

 

Ja, man får dekket semesteravgiten hvert semester i august og januar, fikk 50k de månedene, og ca 7k de andre. 

 

Bøkene er dyre. Anbefaler å kjøpe brukt, de koster alt fra 200-800 per bok for meg. Søk rundt på finn og snakk med fadderne dine om de selger



Anonymous poster hash: b1b80...5c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Til høsten skal jeg begynne på en bachelor i Kultur og Ledelse på BI, og har noen spørsmål om dette som jeg hadde satt VELDIG pris på om noen hadde svart på!

1. Hvor stor del av undervisningsopplegget har obligatorisk oppmøte? Har selvfølgelig tenkt til å møte opp til det jeg kan, men dersom jeg f.eks har en dag jeg må jobbe, må jeg vite om det er "fraværsordning" tilsvarende VGS. Hørte rykter om at høgskoler var litt på samme måte.

2. Dere som har søkt fullt lån og stipend: hvordan var utbetalingen fra Lånekassen? Er det sånn at man får nok til å dekke semesteravgiften på begynnelsen av hvert semester, for så å få et fast beløp utbetalt i måneden? Og hvor mye var da det faste beløpet?

3. Hvor mye kostet bøkene?

Jeg har gått kultur og ledelse.

1. Det er knapt noe som er obligatorisk. Null stress å jobbe ved siden av.

2. Jeg tror det. Jeg søkte fullt lån og stipend og fikk alt på en gang

3. Bøkene er dyre men ikke dyrere enn andre stedet. Kommer også litt an på valgfag

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 3b1cf...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har gått på BI i Oslo, og som ikke hadde noe nettverk i Oslo fra før, var det vanskelig å bli kjent med noen der? 



Anonymous poster hash: 7e476...66c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har gått på BI i Oslo, og som ikke hadde noe nettverk i Oslo fra før, var det vanskelig å bli kjent med noen der?

Anonymous poster hash: 7e476...66c

Veldig bra fadderopplegg så ikke bekymre deg :)

Anonymous poster hash: 3b1cf...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra fadderopplegg så ikke bekymre deg :)

Anonymous poster hash: 3b1cf...caa

 

Ok takk for svar :) 

 

En annen ting, sorry hvis jeg sporer av TS :/ - men hvordan er det med 5 fag på étt semester? Det virker utrolig slitsomt? Og det er jo bare snakk om 3-4 mnd fra skolestart til eksamenstid? 

Anonymous poster hash: 7e476...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg stjeler tråden din, HI, men er det slik at dersom jeg går første året på BI, så må jeg fortsette de to neste årene på BI? Eller kan man søke seg inn på høyskole/universitet dersom man har gode nok karakterer?

Anonymous poster hash: ad0fd...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken linje skal du gå, du som overtar tråden her?  :goodbye:

 

Beklager, skal opprette en egen tråd ;) 

Anonymous poster hash: 7e476...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Beklager, skal opprette en egen tråd ;)

Anonymous poster hash: 7e476...66c

 

haha nei det går bra altså, men seriøst, hvilken linje?  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for svar :)

En annen ting, sorry hvis jeg sporer av TS :/ - men hvordan er det med 5 fag på étt semester? Det virker utrolig slitsomt? Og det er jo bare snakk om 3-4 mnd fra skolestart til eksamenstid?

Anonymous poster hash: 7e476...66c

5 fag? Det er 4 fag på et vanlig semester. 4 fag til 7,5 poeng hver. Jeg synes det gikk helt greit :)

Anonymous poster hash: 3b1cf...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 fag? Det er 4 fag på et vanlig semester. 4 fag til 7,5 poeng hver. Jeg synes det gikk helt greit :)

Anonymous poster hash: 3b1cf...caa

Det er 5 fag høstsemesteret på den linjen jeg har søkt på :)

Til TS: økonomi og forretningsjus har jeg søkt..:)

Anonymous poster hash: 7e476...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 5 fag høstsemesteret på den linjen jeg har søkt på :)

Til TS: økonomi og forretningsjus har jeg søkt..:)Anonymous poster hash: 7e476...66c

Ah det var jeg ikke klar over! Men det gaar sikkert helt greit:)

Anonymous poster hash: 3b1cf...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel matte som er det femte faget? Det er isåfall et 7,5 poengsfag delt over to semestre. Hvis du gjorde det greit i matte på vgs vil du ikke trenge å jobbe noe særlig med faget første semester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er vel matte som er det femte faget? Det er isåfall et 7,5 poengsfag delt over to semestre. Hvis du gjorde det greit i matte på vgs vil du ikke trenge å jobbe noe særlig med faget første semester :)

 

Aha, greit å vite, takk :) jeg føler meg litt dum, for har tatt 3 fag dette året totalt og syntes det var nok, haha. Så tenkte at 5 fag på ETT semester var i overkant mye på kort tid. 

Anonymous poster hash: 7e476...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...