Gå til innhold

Trenger bare en pause for å samle meg..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke minst for å få unna litt tankekjør og klare å holde meg unna alkohol. Jeg har blitt akuttinnlagt på DPS før men når jeg kom ut igjen gikk det dårlig igjen, sett bort fra det (var litt ekstraordinære ting som skjedde), så hjalp det meg masse. De siste ukene har vært helt forferdelig, jeg har faktisk gått ut av tellinga på hvor mange ganger jeg har vært innom legevakten og legen min, pågrunn av desktruktive tanker og andre ting. Jeg har aldri hatt lyst til å dra derfra igjen, men jeg har nektet meg selv hjelp. Følt meg håpløst, ikke forstått og bare følt at de ikke vil hjepe meg men er dritlei av trynet mitt. Har blitt tilbudt innleggelse på lukka akutten, men her jeg bor er det stedet helt forferdelig. Det eneste man får ha er det man står og går i og jeg vet med meg selv at så lenge jeg blir passet på innenfor normale rammer klarer jeg "oppføre" meg.

Klarer ikke å være i fangenskap. Det blir jeg verre av. Eller si ifra om det blir for ille for meg klarer jeg hvertfall ikke der selv om jeg ikke har tilgang på noe skadelig. Jeg har virkelig fått nok nå og psykologen min tenkte på innleggelse igjen, men vi snakket ikke noe mer om det i den timen. Da var jeg også full. Ja, tror det eller ikke...  Jeg ringte han noen dager etterpå og sa at jeg bare ble dårligere og han sa jeg kunne dra på legevakten og til akutten. Selv om han vet jeg hater den plassen!!! men havnet der ufrivillig senere på kvelden uansett. Endte med at jeg stakk derfra og dopet meg ned og ble nesten voldtatt.. jeg driter i hva som skjer med meg og er livredd jeg faktisk skal ende opp i døden. 1/10 med min diagnose ender slik og jeg vil ikke være en av de uansett hva jeg tenker, for jeg vet at det jeg tenker ikke stemmer, det er jo bare stemmer fra utsiden!!!

jeg ringte dagen etterpå og spurte pent om de kunne legge meg inn men da var psykologen min bortreist, de hadde ikke nok info om meg og det var fult.. nå er jeg bare dritflau fordi jeg faktisk ble AVIST når jeg endelig klart å be om seriøs hjelp, det er noe jeg aldri gjør. Må være første gangen! Så nå tør jeg ikke å dra til psykologen min igjen fordi jeg føler meg dum fordi de avisste meg.. burde jeg det?? 

og her sitter jeg fortsatt da, har hvertfall klart holde meg unna legevakten siden fredag,nesten en hel uke og det er jo rekord. nå føler jeg det ikke er så akutt lengre, men ser for meg at det fort kan bli det.. sitter ikke her og sier jeg skal gjøre det akutt, men virker jo nesten som at det er som må til?? 

blir aldri klok på dette helsevesenet her. Nå vil jeg bare gi dem opp og gidder ikke snakke med de engang.. ork

Anonymous poster hash: 832b2...13c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å bli innlagt er ikke løsningen for oss med borderline/ emosjonelt ustabil pf (antar det er diagnosen, siden du nevnte at 1 av 10 dør av selvmord). Men håper du får langvarig oppfølging av psykologen din. En behandling med dialektisk atferdsterapi eller mentaliseringsbasert terapi har dokumentert effekt. Kan virkelig anbefale det siste. Det er mye bedre enn akutte innleggelser som bare er brannslukking. Selvsagt må man få akutt hjelp om man vil ta livet sitt, men det er de grunnleggende, underliggende problemene man må løse. Såpass har jeg lært etter mange år.

Anonymous poster hash: 410d5...f43

AnonymBruker
Skrevet

Å bli innlagt er ikke løsningen for oss med borderline/ emosjonelt ustabil pf (antar det er diagnosen, siden du nevnte at 1 av 10 dør av selvmord). Men håper du får langvarig oppfølging av psykologen din. En behandling med dialektisk atferdsterapi eller mentaliseringsbasert terapi har dokumentert effekt. Kan virkelig anbefale det siste. Det er mye bedre enn akutte innleggelser som bare er brannslukking. Selvsagt må man få akutt hjelp om man vil ta livet sitt, men det er de grunnleggende, underliggende problemene man må løse. Såpass har jeg lært etter mange år.

Anonymous poster hash: 410d5...f43

Stemmer delvis, og å si det ikke er løsningen er vel opp til hver enkelt? kjenner fler som får utbytte av det....

Er brannslukking jeg snakker om, ikke flere uker liksom. Dessuten tror jeg fler hadde hadde utbytte av lengre innleggelser for å faktisk bli friske fra personlighetsforstyrrelser. Du har sikkert ikke det selv, siden du er så jævla negativ. 

Hva er det? (det jeg har huket av som fet skrift)

Anonymous poster hash: 832b2...13c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...