Gå til innhold

Sammenligner meg med andre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sammenligner meg med andre hele tiden. Uansett hvor jeg går så tenker jeg feks. at han har flottere hår enn meg, ser bedre ut, etc.

Jeg holder på å bli gal av dette. Har egentlig alltid sammenlignet meg med andre, men det går ikke "over".  Tenker også litt negativt om meg selv.

Ønsker ikke gå til psykolog, da jeg skal klare dette selv

Hilsen mann 21 år 

Anonymous poster hash: 764aa...0a2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du sier til deg selv: ikke sammenlign meg med andre. Da gjør du nettopp det automatisk. Prøv dette: ikke tenk på en kanin. Hva tenkte du på?

Anonymous poster hash: 8452f...483
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte på en kanin....

Ts

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Pusher denne!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt, til en viss grad, å se på andre mennesker og beundre fine trekk hos dem. Jeg gjør det selv, men jeg prøver å ikke stille meg selv opp i mot dem av den grunn. Jeg kan tenke at venninner av meg har fin kropp, for eksempel, men det trenger ikke gå utover mitt selvbilde eller -verd. Vi er forskjellige mennesker med forskjellige trekk, både heldige og uheldige. Om ei jente har finere hår enn meg kan jeg fremdeles ha finere tenner, ikke sant? Kanskje hun ikke setter pris på det fine håret sitt, fordi hun bare misunner mine fine tenner tilbake? Akkurat derfor nytter det ikke å tenke på den måten, for da blir man utslitt og føler seg utilstrekkelig.

Prøv heller å fokuser på hva du liker med deg selv. Det man kan forandre på (frisyre, fett-/muskelmasse, etc) er det lov å jobbe med, uten at man skal måtte bli som de flotteste eksemplene du ser der ute. Bli en bra versjon av deg selv, for noe mer kan du ikke gjøre. Andre "skavanker" man er født med må man bare lære seg å leve med, og å prøve å sette pris på mangfoldet av utseender det finnes der ute. Det er noe for enhver smak, og er ikke det fint?

Du er deg, i din kropp, og har bare den å forholde seg til. Andre mennesker med andre utgangspunkt må tenke det samme. Gjør hva du kan med det du har og vær stolt av det du får til.

Anonymous poster hash: 3673a...ae4
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det samme, og det er forferdelig slitsomt og "aldri være god nok"..For min del går det mest på det kroppslige, kanskje fordi jeg ble mobbet fra barneskolen til endt videregående....men alt i alt har jeg dager jeg innser hvor tåpelig det å sammenligne meg med andre, for jeg ser jo faktisk ikke så verst ut selv. Må jo tross alt være en grunn til fine kommentarer, et klask eller to på rumpa og ikke minst fine blikkene fra menn. Eneste rådet jeg kan komme med når det gjelder dette er at du burde prøve å akseptere deg selv slik du er "det du ikke liker med deg selv, er noen andre glad i" og se deg i speilet hver morgen og fortell deg selv at du er glad i deg selv (dette fikk meg ganske høy på meg selv etter en stund, funker som bare det)

Anonymous poster hash: 6707e...34c
  • Liker 1
Skrevet

Når du sier til deg selv: ikke sammenlign meg med andre. Da gjør du nettopp det automatisk. Prøv dette: ikke tenk på en kanin. Hva tenkte du på?

Anonymous poster hash: 8452f...483

Jeg tenkte på en hare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...