Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sjekker alltid på datoen på alt vi kjøper :) Butikkene er utrolig dårlige å ta vekk varene, spesielt nå på sommeren når det er litt flere vikarer.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe Fjordlandsmiddager i fleng når jeg får et innfall og nå skal jeg skremme

dere datosjekkere skikkelig. I dag spiste jeg min siste oppsparte kjøttkake, poteter

og ertestuing-middag derfra...og den hadde best før-dato 21 februar 2015!

Det luktet og smakte akkurat som det skulle gjøre og har jeg ikke blitt fryktelig etterpåklok

og syk i løpet av natta, ja så kommer jeg vel hoppende innom KG i morgen og dagen etter der også.

Frisk og rask hilsen (uten datostempling) fra meg. :hoppe:

Oj! Og jeg som trodde jeg var hardcore som drikker melk og spiser egg to måneder etter utløpsdato :fnise:

Jeg liker egentlig ikke kjøtt, så der er jeg ganske nøye med å ikke spise om pakken har vært åpnet lenge. Men på det meste annet kjøper jeg gjerne tilbudsvarer med kort holdbarhet, og noen ting tar jeg med vilje de som er nærmest utløpsdato. (Så butikken ikke trenger å kaste det)

Skrevet (endret)

Dobbel

Endret av Wonderbitch
Skrevet

Kun på melk og fisk, hvis jeg kjøper det. Hvis jeg hadde spist kjøtt hadde jeg sjekket det.

AnonymBruker
Skrevet

Pleier omtrent aldri kjøpe mat der det er viktig eller sannsynlig at den har gått ut. Har aldri åpnet en pose med frosne grønnsaker som har vært dårlig, eller en pakke med linser.

Anonymous poster hash: 08932...318
Gjest Keikolina
Skrevet

Ja, ihvertfall på landet, er mer sløv til å sjekke i Oslo.

Gjest Gjest_frisk
Skrevet

På ting som ofte har kort holdbarhet og som jeg bruker litt tid på. Da kjøper jeg f.eks Q-melk eller Tine-melk etter hvilken som holder lengst, slik at jeg skal rekke å bruke den opp.

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte en pilsner urquell en gang som smakte hy og hel****. Sjekket datoen, den var utgått for SEKS måneder siden. Utrolig at det går an. Fikk pengene tilbake.

Ellers sjekker jeg dato på alt jeg kjøper, men kan godt spise en vare som er utgått om den er grei. Jeg gidder bare ikke kjøpe utgåtte varer.

Skrevet

På ting som ofte har kort holdbarhet og som jeg bruker litt tid på. Da kjøper jeg f.eks Q-melk eller Tine-melk etter hvilken som holder lengst, slik at jeg skal rekke å bruke den opp.

Jeg kjøper laktosefri melk og den holder lenge etter at jeg har åpnet den! Men den er litt dyrere da.

Sjekker fremdeles ikke utløpsdato, er som oftest så stressa på butikken at jeg glemmer det helt. Kanskje skrive det opp på handlelappen? :-p

AnonymBruker
Skrevet

Sjekker bare dato på varer jeg bruker lang tid på å spise opp.

Når det kommer til ferskt kjøtt og fisk så sjekker jeg farge på kjøttet, om pakningen er oppblåst og om kjøttet har sluppet mye væske. Stoler mer på egne øyner enn på datostempelet.

Jeg kjøpte en kjøttdeig pakke og etter noen dager i kjøleskapet skulle jeg legge den i fryseren. I god tid før datoen gikk ut altså, men den var fryktelig oppblåst! Så ut som om pakka skylle sprenge nesten :s slang den i fryseren, men siden du skrev dette med at du sjekker om den er oppblåst så kanskje jeg kan snikspørre deg om hva du tenker at det betyr?

(På forhånd takk hvis du gidder)

Anonymous poster hash: e75ae...0d1

Skrevet

Jeg kjøpte en kjøttdeig pakke og etter noen dager i kjøleskapet skulle jeg legge den i fryseren. I god tid før datoen gikk ut altså, men den var fryktelig oppblåst! Så ut som om pakka skylle sprenge nesten :s slang den i fryseren, men siden du skrev dette med at du sjekker om den er oppblåst så kanskje jeg kan snikspørre deg om hva du tenker at det betyr?

(På forhånd takk hvis du gidder)Anonymous poster hash: e75ae...0d1

Jeg husker å ha lest om det. Det har noe med gass(tror jeg) å gjøre. Så lenge den ser og lukter fint så skal det gå bra :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker å ha lest om det. Det har noe med gass(tror jeg) å gjøre. Så lenge den ser og lukter fint så skal det gå bra :-)

Aha, gass som kjøttet gir fra seg da? Som sagt så var den langt fra utløpsdatoen da jeg fryste den, men skal lukte skikkelig når jeg tar den opp^^ takk:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Angående det kjøttpålegget du kjøpte så kunne du jo lagt halvparten i fryseren så slipper det å ligge lenge i kjøleskapet da det allerede er på grensa. Jeg pleier å gjøre det iblant med hamburgerryggen fordi den har blitt fort dårlig for meg før. Så bare tar jeg resten opp kvelden før jeg trenger den og da tiner den fint i kjøleskapet. Kan bli litt vann i pakka, men bare å tørke lett med papir.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekker alltid på ferskvarer.

Er alene, så må ha minst en uke på å klare å spise opp ting. Før gjorde jeg aldri det.

Anonymous poster hash: 9c136...781

AnonymBruker
Skrevet

Sjekker på kjøtt, fisk og melk, yoghurt og rømme (selv om jeg vedig godt har kontroll på at både yoghurt og rømme holder seg like fine lenge etter dato grunnet bakteriene som gjør de varene syrlige).

Ost sjekker jeg, men med et stadig håp om å finne ost som enten har gått over dato eller snart kommer dit.

Det gjør jeg fordi jeg synes det smaker så lite av det meste av den osten som produserer her i landet.

- unntak fra den regelen gjør jeg kun med myke oster som blåmuggost og camenbert. Noen av dem bli litt i skarpeste laget når de kommer over datoen sin.

Anonymous poster hash: 62573...23b
AnonymBruker
Skrevet

På det meste ja, særlig kjøtt og melkeprodukter. Fisk spiser jeg ikke så de sjekker jeg ikke. Og sånn ellers som sjokoladepålegg som har ligget en stund i skuffen

Anonymous poster hash: 20a9d...0fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...