Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekker dere utløpsdato på alt? Hva med f.eks pålegg? Kjøpte akkurat 250g med hamburgerrygg(pålegg) og jeg så først nå at den har gått ut på dato. Den gikk ut på søndag. Det var 30,- bortkastet (fordi jeg orker ikke å gå til butikken nå). Har ikke så mye penger igjen og det skal holde til mandag.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet

stort sett, men ting som har gått en dag eller tre over dato og fortsatt ikke lukter eller smaker rart spiser jeg da. 

den pakka der gikk jo ut igår da? så den hadde jeg glatt spist (så sant den ikke lukter surt)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg sjekker utløpsdato, på butikken.

Jeg tar og med meg kassalappen hjem.

Irriterende til tusen når matvarer ikke er som de skal.

For eksempel ferdigrett der pastaen manglet, ost som er mugg på før den er halvspist.

De to sistnevnte sendte jeg mail til produsenten om og har fått refundert utgifter ved å ta bilde av kvittering og å skrive produktnummer.

Men datomerkingen er det butikken selv som er ansvarlig for å lukeut av hyllene. Noen er flinke andre bryr seg ikke. Skal butikkeneog andre skjerpe seg, må de få tilbakemeldinger.

Anonymous poster hash: 5cd62...ba0

Gjest The damned
Skrevet (endret)

Ja,på ferskvarer. På tørrvarer er jeg ikke så nøye.

Begynte med det etter at jeg flere ganger kjøpte mat som gikk dagen jeg kjøpte det eller dagen etterpå. Det er irriterende når man har kjøpt noe kjøtt eller fisk som lukter helt jævlig når du åpner pakken, og så gikk den ut på dato dagen før. Så nå sjekker jeg alt.

Jeg lukter alltid på det før jeg kaster det, men litt irriterende hvis det er pålegg der pakken skal være åpen i flere dager.

Endret av The damned
Skrevet

stort sett, men ting som har gått en dag eller tre over dato og fortsatt ikke lukter eller smaker rart spiser jeg da.

den pakka der gikk jo ut igår da? så den hadde jeg glatt spist (så sant den ikke lukter surt)

Nei, den gikk ut på søndag. Men den skal jo være åpen i ca. en uke. Vil den tåle det? Jeg har forferdelig dårlig luktesans. Så det funker dessverre ikke.

Har brent meg før ved å ikke sjekke på diverse kjøtt, men jeg er så utrolig stressa på butikken at sånt glemmer jeg å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Sjekker alltid på mat ja

Anonymous poster hash: 4ecb9...abd
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri.

Anonymous poster hash: cc9a6...774
Skrevet

Jeg pleier å sjekke, og lete frem den med best dato hvis jeg vet det går lite av det :)

Skrevet (endret)

Jeg pleier å kjøpe Fjordlandsmiddager i fleng når jeg får et innfall og nå skal jeg skremme

dere datosjekkere skikkelig. I dag spiste jeg min siste oppsparte kjøttkake, poteter

og ertestuing-middag derfra...og den hadde best før-dato 21 februar 2015!

Det luktet og smakte akkurat som det skulle gjøre og har jeg ikke blitt fryktelig etterpåklok

og syk i løpet av natta, ja så kommer jeg vel hoppende innom KG i morgen og dagen etter der også.

Frisk og rask hilsen (uten datostempling) fra meg. :hoppe:

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Skrevet

Nei, den gikk ut på søndag. Men den skal jo være åpen i ca. en uke. Vil den tåle det? Jeg har forferdelig dårlig luktesans. Så det funker dessverre ikke.

Har brent meg før ved å ikke sjekke på diverse kjøtt, men jeg er så utrolig stressa på butikken at sånt glemmer jeg å gjøre.

bare jeg som er på mandag idag ;) 

men ja, hadde nå spist den idag iallefall, veldig sjelden jeg har kjøttpålegg så lenge som ei uke så om den tåler det aner jeg ikke

Skrevet

Sjekker bare dato på varer jeg bruker lang tid på å spise opp. 

Når det kommer til ferskt kjøtt og fisk så sjekker jeg farge på kjøttet, om pakningen er oppblåst og om kjøttet har sluppet mye væske. Stoler mer på egne øyner enn på datostempelet.

Skrevet

Ja jeg sjekker dato på absolutt alt. Har jobbet på Rema og det var sjokkerende å se hvor mange forskjellige varer man finner som har gått ut på dato. Hver eneste dag gikk jeg i et par timer og fant varer som måtte fjernes fra hyllene og prises ned eller kastes. Ikke bare ferskvarer, men man bør sjekke tørrvarer også da det ikke blir sjekket like ofte av ansatte.

Gjest Linaria
Skrevet

Nei, det har jeg ikke gjort på lenge. Om maten smaker og lukter greit, regner jeg med at den kan spises. 

Sjekker det ikke når jeg handler. Har ikke hatt problemer med det hittil. Nesten all mat jeg kjøper er spiselig. 

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Kun på pakket fisk og kylling.

Om det går ut dato snart, så passer jeg på å fryse det ned raskt.

Ellers gidder jeg sjeldent sjekke datostempling

AnonymBruker
Skrevet

Ja, sjekker alltid datoen, klok av skade. 

Anonymous poster hash: 4a54b...8bb
AnonymBruker
Skrevet

Sjekker alltid. Nekter å betale fullpris for noe jeg kan hente ut av butikkens container i mårra helt gratis.

Anonymous poster hash: 82d3d...c96
Skrevet

Gjør alltid det på pålegg, kjøtt/fisk og melkeprodukter ja! Hater å komme hjem med noe utgått.

• 1 måned senere...
Gjest Jacklost
Skrevet

Jeg gjør det når jeg kjøper kjøttvarer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...