Gå til innhold

Bare vanlig forkjølelse?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan jo bare starte med at jeg har litt hypokonder tendenser, så bær over med meg. Jeg er også sjeldent syk, så det er litt "uvant" for meg. 

Har vært på festival og festet veldig mye i 3-4 dager i strekk, lite søvn osv. Men også mye mennesker og sannsynligvis stor fare for å smittes av diverse ting. 

Har i løpet av 4-5 timer gått fra helt fin form til helt sinnsykt vondt i halsen og svelget, kjennes som at noen har raspet opp innsiden av halsen min. Sliter litt med å puste (øm i brystkass og bak på ryggen). Har en veldig lei hoste, med masse slim (beklager detaljene), og får ikke hostet ordentlig for det gjør veldig vondt. Har ikke feber tror jeg, men er litt sånn kald og varm om hverandre, vondt og tett i hodet, slapp i kroppen.  Synes jeg gikk veldig fort fra å være helt fin til å bli veldig dårlig, vanligvis når jeg er forkjøla så går det fra litt vondt i halsen, osv, og over noen dager så blir jeg litt og litt værre. 

SÅ er dette sannsynligvis bare en vanlig forkjølelse? Når burde jeg evt. dra til lege? Noen tips til hva jeg kan gjøre for å bli bedre litt fort (skal ut og reise snart)? 

Kan legge til at jeg har røyket (både vanlig røyk og annen), og drukket mye (Og ja, jeg tenker nå "Aldri igjen", så ingen trenger å kommentere det:))

Anonymous poster hash: 97b44...ffc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen min kræsjer også etter sånne dager. Jeg ville gitt det en uke, men hvis du føler du har problemer med å puste vil jeg anbefale en tur til legen. Hvis du skal ut og reise snart (fly regner jeg med?) så burde du få noe som kan løsne opp, ellers blir det en forferdelig flytur på deg. 

Skrevet

Lungebetennelse kanskje? Kjapp blodprøve hos legen så vet du det :)

AnonymBruker
Skrevet

jeg synes det kjennes som lungebetennelse, men kan man få det så fort? Sist jeg hadde det fikk jeg det fordi jeg hadde gått med lang tids halsbetennelse. 

-TS

Anonymous poster hash: 97b44...ffc
AnonymBruker
Skrevet

Lungebetennelse kanskje? Kjapp blodprøve hos legen så vet du det :)

Lungebetennelse kommer vanligvis ikke som vondt i halsen og utvikler seg over få timer.

Tommelfingerregelen er 3 - 4 dager med vondt i halsen før en oppsøker lege. Skulle alle springe til lege etter få timer med vondt i halsen, så måtte vi ha betydelig flere leger i beredskap.

Hvordan dette er når du har en ikke oppgitt kronisk sykdom, er vanskelig, les umulig, å ta med i vurderingen og å svare på når info om denne sykdommen ikke er oppgitt.

Ring lege og spør, om du er i tvil.

Anonymous poster hash: ad2c5...3b8

Skrevet

Lungebetennelse blir ofte forårsaket av infeksjoner i halsen jo.. Tenkte kanskje du hadde hatt vondt i halsen en stund, så var bare et forslag.. Du spør jo.. Men du har sikkert en halsbetennelse da, mest sannsynlig av virus da du ikke tror du har feber..

Skrevet

Men ja, symptomene er jo veldig lik lungebetennelse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...