AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #1 Skrevet 9. juni 2015 Vet ikke om det er det, men merker at jeg får luftsmerter etter å ha spist gjærbakst og drukket øl for eksempel. Jeg har hatt mageproblemer en stund nå, og synes at jeg reagerer på mye egentlig. Noen ganger kan jeg føle at det brenner i halsen, magen er stort sett alltid treg, jeg er oppblåst og har luftplager. Føler jeg har et greit kosthold, men spiser jo endel brød og korn. Jeg har drukket litt mye brus i det siste, men synes plagene er der uansett. Melk drikker jeg ikke siden jeg reagerer på det, men kokt melk og yoghurt og slike ting går bra. Jeg synes ikke plagen passer med noen allergi eller intoleranse, så lurer litt på hva det kan være?Anonymous poster hash: acb90...828
Ordkløverenga Skrevet 9. juni 2015 #2 Skrevet 9. juni 2015 Ja, det kan være gjær. Eller det kan være hvetemel.
Kvist Skrevet 9. juni 2015 #3 Skrevet 9. juni 2015 Eller noe annet. Eller ingenting, det er ikke alle mageproblemer som kan fikses ved å kutte ut enkelte matvarer. Tenk igjennom hvor sannsynlig det er at du reagerer på det som er "trendy" å reagere på og ikke et eller annet annet.
Ordkløverenga Skrevet 9. juni 2015 #4 Skrevet 9. juni 2015 Det kan jo være relativt enkelt å finne ut om det er gjær du reagerer på ved å kutte helt ut å spise noenting med gjær en stund og se om du blir bedre. Elimineringsmetoden er fin å bruke for å finne ut av hva du tåler og ikke når det er mageproblemer.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #5 Skrevet 9. juni 2015 Ok, så siden det er trendy så reagerer jeg på det? Du mener altså at jeg innbiller meg det. Jaja, jeg synes ikke at magesmerter og mye luft etter å ha spist gjærbakst er innbilning. Ikke er den trege magen innbilning og ikke er luftsmertene innbilning. Jeg bare prøver å finne ut hva det er og da ser jeg jo på hva jeg spiser. Anonymous poster hash: acb90...828
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #6 Skrevet 9. juni 2015 Alkohol og mageproblemer hører nå ikke sammen. Det er første bud. Øl, vin osv er gjæringsprosesser som er kjent for å gi mageproblemer. Luft får du av både sukker og brus. Tenk heller over hva du putter i magen enn om du kan ikke tåle det ene eller det andre på grunn av allergi. Allergi er ikke gøy, særlig ikke i forhold til mat og matvarer. Anonymous poster hash: e2ba1...514
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #7 Skrevet 9. juni 2015 Jeg har ikke drukket på lenge,og øl har jeg sluttet å drikke. På hverdager drikker jeg jo normalt ikke brus, og selv om jeg har hatt en usunn periode nå så har jeg fortsatt mageproblemer ellers. Har ofte mye luft, treg mage eller løs mage eller oppblåst. Det er noe jeg har hatt lenge, men ikke så plagsomt som det siste året. Jeg lurer jo selvsagt på om det da er noe jeg spiser som gjør dette, men skrev at jeg ikke tror at det er allergi. Men jeg får se om jeg skal utelukke noe i en periode for å se om det blir bedre da. Anonymous poster hash: acb90...828
MissPierce Skrevet 9. juni 2015 #8 Skrevet 9. juni 2015 (endret) Jeg har selv cøliaki. For en del år siden var det en sommer hvor jeg hang veldig mye i parken med venner. Det ble da mye grilling og mye øl. Jeg var mye oppblåst og ekkel da uten å helt forstå hvorfor, men ser absolutt den sammenhengen nå. Før denne sommeren så drakk jeg nesten aldri øl, så hadde ikke kjent noe til dette før. Har alltid slitt med magen, men fikk ikke diagnosen før i fjor. Nå drikker jeg Corona Ekstra eller Ringnes Lite som er glutenfrie (Corona Ekstra inneholder så lite gluten att de fleste med cøliaki kan drikke det ) Å det er en helt ny verden for magen Endret 9. juni 2015 av MissPierce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå