AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #1 Skrevet 9. juni 2015 http://www.aftenbladet.no/nyheter/Linda-Foss-er-overveldet-av-responsen-3713973.html Hva syns dere om denne trenden? Jeg er ambivalent. Modig som tørr, men hun mister meg litt når hun sier hun har en sunn og normal kropp. Er vi virkelig i ferd med å normalisere den overvektige kroppen? Uansett så syns jeg "se-på meg"-kulturen på sm er litt usmakelig uavhengig av hvordan kroppen ser ut. Anonymous poster hash: f57b4...03e
_LanciA_ Skrevet 9. juni 2015 #4 Skrevet 9. juni 2015 Flott at hun har selvtillitten på plass og er fornøyd med egen kropp. Men sunn og normal kropp?! Vel bare fra bilde vil jeg tro hun har et midjemål langt over det anbefalte. Så hun mister meg helt der. Virker som mange prøver hardt å normalisere den overvektige kroppen ja. Ja man kan seff være tynn og usunn også. Men denne dama er uten tvil overvektig i mine øyne, med høy fettprosent. Det vet vi er skadelig og øker risikoen for mange sykdommer. Håper virkelig ikke dette er normalen. Men for alt i verden, respekt til henne for å legge ut bilde. Gå i bikin og vær fornøyd med egen kropp
Ralu Skrevet 9. juni 2015 #5 Skrevet 9. juni 2015 Hva er egentlig normalt når det kommer til kropp og ting generelt? Men dette ser ikke sunt ut. All respekt for at hun er modig nok til å legge ut slike bilder, men hun er kraftig overvektig.
Ramona Skrevet 9. juni 2015 #6 Skrevet 9. juni 2015 Enda mer kroppsfokus for å protestere mot kroppsfokuset. Når vil det ta slutt? 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #7 Skrevet 9. juni 2015 en liten historie fra virkeligheten, en stor bedrift har avtale med bedriftslegen om full skjekk av alle ansatte en gang i året for at det som kan forebygges skal forebygges, så da er det gjennomgang av arbeidsplassen slik at den er ergonomisk tilpasset hver enkelt og blodprøver og andre sjekker, to av damene som jobbet side ved side der hadde også desse sjekkene , den ene god og rund i 60åra og hun sa at hun kom sikkert til å få beskjed om å slanke seg, den andre sylfideslank i 40åra, den som fikk beskjeden at hun måtte legge om kosten for å unngå hjertesykdom innen veldig få år (2-5 år) var den sylfideslanke fordi kolesterolsammesetninga i blodet hennes var mellom 80 og 90 % av det dårlige kolesterolet mens den overvektige hadde mye av det god kolesterolet og lite av det dårlige så sank betyr ikke alltid sunn Anonymous poster hash: fe339...e5d
King in the North Skrevet 9. juni 2015 #8 Skrevet 9. juni 2015 http://www.aftenbladet.no/nyheter/Linda-Foss-er-overveldet-av-responsen-3713973.html Hva syns dere om denne trenden? Jeg er ambivalent. Modig som tørr, men hun mister meg litt når hun sier hun har en sunn og normal kropp. Er vi virkelig i ferd med å normalisere den overvektige kroppen? Uansett så syns jeg "se-på meg"-kulturen på sm er litt usmakelig uavhengig av hvordan kroppen ser ut. Anonymous poster hash: f57b4...03e At hun tror det der er sunt, er kanskje grunnen til at hun er såpass overvektig. Ignorant fjols desverre, som prøver å kjempe ild med ild.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #9 Skrevet 9. juni 2015 Jeg er litt lei av at det blir satt så stor fokus på at dette er så bra med henhold til dagens "perfekte" kropp. Det der er ikke bra. Det er jo ikke bare magen, men også hoftene og lårene som er ganske store. Når man ikke klarer å stå med beina samlet da er det på tide å slanke seg litt. Lavt kolestrol eller ikke. Anonymous poster hash: e1f4b...cae
veraa94 Skrevet 9. juni 2015 #12 Skrevet 9. juni 2015 Er så lei av at flere ser ut til å tro at de kan bekjempe kroppshysteriet med enda mer kroppshysteri.. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå