Gå til innhold

Sosiologi og Sosialantropologi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, dere! :)

 

Jeg skal opp i SOS 16. Juni. Har lest masse, og skrevet notater. Det jeg lurer på, er om noen har hatt denne eksamenen som privatist før? Hvordan var eksamensoppgavene? 

 

Vil gjerne ha litt tilbakemelding om faget generelt, da jeg kun har lest meg opp om det. Det er jo veldig samfunnsorientert, og mye av stoffet kan jeg fra før av gjennom oppvekst, skole og sosiale medier.

 

På forhånd takk for svar :)



Anonymous poster hash: 402a6...c8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest EmilyR

Jeg hadde toppkarakter i dette faget, og det skal ikke mye til. Grunnen til det var at jeg klarte å se sammenhengen med alle kapitlene, altså jeg klarte å trekke inn relevansen fra andre kapitler når jeg fikk feks et spesifikt tema. Viktig å kunne begreper også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 6'er i dette faget på privatisteksamen, og jeg synes det er et veldig spennende og ganske lett fag, når man ført kan begrepene og klarer å se sammenhengenene. 

 

På min eksamen trakk jeg sosialisering og media. Hvordan nye medier påvirker sosialiseringsprosessen. Ble også spurt om litt fra andre kapitler, men som sagt over her, er det viktig å kunne dra inn begreper fra hele faget, for alt henger sammen. Klarer du å se det store bildet og se sammenhenger kommer du langt :) 



Anonymous poster hash: 40949...1d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig å dra inn ulike teorier og begreper!



Anonymous poster hash: 148a5...be9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Veldig viktig å dra inn ulike teorier og begreper!

Anonymous poster hash: 148a5...be9

 

 

Ja, slikt som "normer", "sanksjoner", "toveiskommunikasjon", "sosiale avvik" o.l, jeg vet. Skriver stikkord på alle ordene som jeg tror kan være viktige! :)

 

Og ellers takker jeg for svar. Syns SOS er veldig interessant, fordi det gir muligheten til å tenke litt selv også. Jeg er nesten glad dette er spart til sist, for jeg kjenner at jeg gruer meg ikke like mye som jeg gjorde før andre eksamener. Så ja, glad jeg har denne som siste eksamen! 

 

MVH TS :) 

Anonymous poster hash: 402a6...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...