AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Er i dårlig form for tiden, mye svimmel, kvalm, hodepine, skjelvinger. Da jeg var på tjukka hadde jeg noe likt også da var HB over referanseverdiene, men jeg ble bedre i takt med at HB steg. Går på medisiner som kan redusere jernopptaket, så det er ikke veldig usannsynlig at jeg har fått lavere HB. Er det slik at selv om andre ikke blir dårlig av HB 12,2 så kan jeg bli det? Anonymous poster hash: 187de...4b5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 Vi er jo forskjellige, å det er godt mulig det. Jeg hadde 15 i d-vitamin og lavt hemogombin (husker ikke hva) samtidig og merket det godt men det var ikke sånn at jeg ringte ambulansen eller noe sånt, tok tilskudd og ventet på å bli bra. Ei jeg kjenner hadde 41 i d-vitamin og ble innlagt på sykehuset fordi hun følte seg så dårlig, var kun snakk om lite d-vitamin hos henne. Hun kunne ikke gå blant annet. Anonymous poster hash: 4adca...acb
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Det kan være tusen andre årsaker til problemet. Bestill en legetime og snakk med de som er eksperter.Anonymous poster hash: 82716...fd2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 Det kan være tusen andre årsaker til problemet. Bestill en legetime og snakk med de som er eksperter.Anonymous poster hash: 82716...fd2 Nytter ikke å bestille legetime når det ikke er noe å finne. Det har før blitt lett og lett etter feilen, ikke noe å finne, og konklusjon at det bare var sånn. Men som sagt formen min steg i takt med at HB steg, konklusjonen min om at det måtte ha en sammenheng kom ikke igjennom. Så den delen har jeg gitt opp. Så jeg startet i dag med jerntilskudd, så får jeg se om det hjelper :-)Anonymous poster hash: 187de...4b5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 Jeg blir slapp og uvel når jeg kommer under 18. Anonymous poster hash: cfd1c...4ba
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 Jeg derimot, ligger stort sett mellom 11 og 12 på hb og føler meg helt fin. Om jeg tar dobbel dose jerntabletter i noen måneder klarer jeg såvidt å kreke meg over grensa, men merker ingen forskjell på formen. Tror imidlertid det er store individuelle forskjeller her, så selv om jeg ikke merker noe trenger ikke det å bety at det ikke er tilfellet for deg. Spesielt siden du har merket en sammenheng mellom hb og form tidligere. Anonymous poster hash: 72faf...28a
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 Nei, det er ikke årsaken, du viser til et helt normalt nivå. Hvis du får ned mot 8-9 derimot.Anonymous poster hash: 9c35d...5a1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #8 Skrevet 8. juni 2015 Nytter ikke å bestille legetime når det ikke er noe å finne. Det har før blitt lett og lett etter feilen, ikke noe å finne, og konklusjon at det bare var sånn. Men som sagt formen min steg i takt med at HB steg, konklusjonen min om at det måtte ha en sammenheng kom ikke igjennom. Så den delen har jeg gitt opp. Så jeg startet i dag med jerntilskudd, så får jeg se om det hjelper :-)Anonymous poster hash: 187de...4b5 Jeg har blitt nektet å gi blod noen ganger pga. lavt Hb, men hun dama på blodbanken sa at det ikke hjalp å ta jern, det var ingenting man kunne gjøre med det. Noen som kan forklare hvorfor, eller om det bare var tull det hun sa? Anonymous poster hash: 15144...1cd
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #9 Skrevet 8. juni 2015 Jeg har blitt nektet å gi blod noen ganger pga. lavt Hb, men hun dama på blodbanken sa at det ikke hjalp å ta jern, det var ingenting man kunne gjøre med det. Noen som kan forklare hvorfor, eller om det bare var tull det hun sa? Anonymous poster hash: 15144...1cd Noen tilfeller hjelper det ikke ta jerntabletter om Ferritin er lav, og du har lav HB i tillegg. Så nei, det er sant det hun sa. TS; HB skal være mellom 11.5 og 13.5 på kvinner, så du har fin HB. Hvordan er Ferritin og D-vitamin? Anonymous poster hash: 6e813...249
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå