Gå til innhold

Hemoglobin 12,2 - grunn til dårlig form?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i dårlig form for tiden, mye svimmel, kvalm, hodepine, skjelvinger.

Da jeg var på tjukka hadde jeg noe likt også da var HB over referanseverdiene, men jeg ble bedre i takt med at HB steg.

Går på medisiner som kan redusere jernopptaket, så det er ikke veldig usannsynlig at jeg har fått lavere HB.

Er det slik at selv om andre ikke blir dårlig av HB 12,2 så kan jeg bli det?

Anonymous poster hash: 187de...4b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi er jo forskjellige, å det er godt mulig det. Jeg hadde 15 i d-vitamin og lavt hemogombin (husker ikke hva) samtidig og merket det godt men det var ikke sånn at jeg ringte ambulansen eller noe sånt, tok tilskudd og ventet på å bli bra. Ei jeg kjenner hadde 41 i d-vitamin og ble innlagt på sykehuset fordi hun følte seg så dårlig, var kun snakk om lite d-vitamin hos henne. Hun kunne ikke gå blant annet.

Anonymous poster hash: 4adca...acb

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være tusen andre årsaker til problemet.

Bestill en legetime og snakk med de som er eksperter.

Anonymous poster hash: 82716...fd2

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være tusen andre årsaker til problemet.

Bestill en legetime og snakk med de som er eksperter.

Anonymous poster hash: 82716...fd2

Nytter ikke å bestille legetime når det ikke er noe å finne. Det har før blitt lett og lett etter feilen, ikke noe å finne, og konklusjon at det bare var sånn. Men som sagt formen min steg i takt med at HB steg, konklusjonen min om at det måtte ha en sammenheng kom ikke igjennom. Så den delen har jeg gitt opp.

Så jeg startet i dag med jerntilskudd, så får jeg se om det hjelper :-)

Anonymous poster hash: 187de...4b5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir slapp og uvel når jeg kommer under 18.



Anonymous poster hash: cfd1c...4ba
AnonymBruker
Skrevet

Jeg derimot, ligger stort sett mellom 11 og 12 på hb og føler meg helt fin. Om jeg tar dobbel dose jerntabletter i noen måneder klarer jeg såvidt å kreke meg over grensa, men merker ingen forskjell på formen.

 

Tror imidlertid det er store individuelle forskjeller her, så selv om jeg ikke merker noe trenger ikke det å bety at det ikke er tilfellet for deg. Spesielt siden du har merket en sammenheng mellom hb og form tidligere.



Anonymous poster hash: 72faf...28a
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke årsaken, du viser til et helt normalt nivå. Hvis du får ned mot 8-9 derimot.

Anonymous poster hash: 9c35d...5a1

AnonymBruker
Skrevet

Nytter ikke å bestille legetime når det ikke er noe å finne. Det har før blitt lett og lett etter feilen, ikke noe å finne, og konklusjon at det bare var sånn. Men som sagt formen min steg i takt med at HB steg, konklusjonen min om at det måtte ha en sammenheng kom ikke igjennom. Så den delen har jeg gitt opp.

Så jeg startet i dag med jerntilskudd, så får jeg se om det hjelper :-)

Anonymous poster hash: 187de...4b5

 

Jeg har blitt nektet å gi blod noen ganger pga. lavt Hb, men hun dama på blodbanken sa at det ikke hjalp å ta jern, det var ingenting man kunne gjøre med det. Noen som kan forklare hvorfor, eller om det bare var tull det hun sa?

Anonymous poster hash: 15144...1cd

AnonymBruker
Skrevet

 

Jeg har blitt nektet å gi blod noen ganger pga. lavt Hb, men hun dama på blodbanken sa at det ikke hjalp å ta jern, det var ingenting man kunne gjøre med det. Noen som kan forklare hvorfor, eller om det bare var tull det hun sa?

Anonymous poster hash: 15144...1cd

 

Noen tilfeller hjelper det ikke ta jerntabletter om Ferritin er lav, og du har lav HB i tillegg. Så nei, det er sant det hun sa.

 

TS;

HB skal være mellom 11.5 og 13.5 på kvinner, så du har fin HB.

Hvordan er Ferritin og D-vitamin?

Anonymous poster hash: 6e813...249

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...