Gå til innhold

Stiller vi for lave krav til menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Ikke alle menn vil ha barn, og det er utrolig rart å anta at man aldri har fått seg noe bare fordi man er barnløs.

Anonymous poster hash: 974f9...735

 

Sjekk denne grafen:

173916.png?_encoded=2f66666666666678302f

 

Det fins menn som ikke vil ha barn, men jeg nekter å tro at det er hovedårsaken til det stadig større gapet mellom disse to kurvene. Det er tvert i mot påvist her i Norge at kvinner i økende grad får barn med en betydelig eldre mann som allerede har barn fra tidligere forhold. Det skyldes at de foretrekker menn med høy sosioøkonomisk status framfor jevnaldrende med lavere status.

 

Dessuten må du lære deg en ting om statistikk: Nei. at en mann er barnløs betyr ikke nødvendigvis at han aldri får seg noe, men på makronivå (de store talls lov) betyr det at han har sex sjelden eller aldri sammenlignet med de menn som blir fedre.

 

Det er for lengst påvist at det er to faktorer som er mest avgjørende for om en mann får barn: Hvor høy han er, og hvor høy sosioøkonomisk status han har.

 

Om TS eller andre kvinner har en partner som er dvask, utrent og lite attraktiv er det atypisk. Trenden er at kvinner, i takt med at de har blitt økonomisk selvstendige, heller vil ha en mann med høy status.

 

Ellers er det mitt private synspunkt at de fleste har en partner de fortjener. Hvis TS har en ektemann eller samboer som er dvask og utrent så har han ikke blitt sånn over natten. Med oss menn er det stort sett som på dataspråket: WYSIWYG (what you see is what you get).

 

Selv er jeg særdeles veltrent og ytterst singel, hovedsakelig fordi jeg er sjenert når det kommer til sjekking. På den annen side møter jeg mange kvinner i forbindelse med fritidsinteresser, men det er ikke en eneste kvinne som har tatt noe initiativ overfor meg. Jeg forventer det heller ikke, den rådende normen i Norge er at det er oss gutta som skal ta initiativet, men dere kan ikke klage over mangel på veltrente menn når dere overser sånne som meg.

Anonymous poster hash: 76c70...b87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Tenk om norske menn hadde kledd seg slik  :rodmer:

 

http://recentfashions.com/wp-content/uploads/2015/01/well-dressed-man.jpg

Anonymous poster hash: 974f9...735

 

Antar at du ikke bor i Oslo? :P Magien med 17. mai og dresskledde menn overalt har forsvunnet for min del ihvertfall (tilflyttet fra lite sted)

Anonymous poster hash: a0b0d...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sa en mann. Det jeg har inntrykk av er at menn er veldig opptatt av at kvinner skal holde seg i form, se bra ut og sminke seg, mens kvinner tar til takke med det meste. Derfor er også norske menn svært dårlig kledd. Joggesko, jeans med dårlig passform, kjedelig genser og allværsjakke. Ta dere en tur til utlandet og lær!

Anonymous poster hash: 974f9...735

 

 

Det er kvinner som gifter seg oppover i den sosiale rangstigen. Menn gifter seg stort sett nedover.

Anonymous poster hash: e06d4...012

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Selv er jeg særdeles veltrent og ytterst singel, hovedsakelig fordi jeg er sjenert når det kommer til sjekking. På den annen side møter jeg mange kvinner i forbindelse med fritidsinteresser, men det er ikke en eneste kvinne som har tatt noe initiativ overfor meg. Jeg forventer det heller ikke, den rådende normen i Norge er at det er oss gutta som skal ta initiativet, men dere kan ikke klage over mangel på veltrente menn når dere overser sånne som meg.

Anonymous poster hash: 76c70...b87

 

 

:legrine: Kroneksempel på hvorfor jeg skyr treningsgutter som pesten sjæl.

Anonymous poster hash: a0b0d...fb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hmm kanskje jeg skal prøve det neste gang.

Hvor fant du han fantastiske?

 

Jeg har letet i over 30 år men bare funnet ufantastiske. Bortsett fra en, han som feis så mye. Han var bra ellers. Jeg blir så distrahert når jeg leter, for det dukker alltid opp noen som ikke er bra i lengden men gøy en stund.

Anonymous poster hash: 9ac5a...9a5

 

Jeg møtte han gjennom en sport vi begge driver med. Ikke bare er han veltrent, generøs,morsom,den beste jeg har hatt i senga og snill, han kan til og med si unskyld. 

 

Jeg har hatt det litt som deg før, jeg er så flink til å se folks gode egenskaper at jeg blir distrahert av froskene i stedet for å vente på prinsen.

Anonymous poster hash: 6cb76...af3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg syns menn gjerne stiller høyere krav til kvinners utseende, mens kvinner stiller krav når det gjelder å ha "ting på plass", altså leilighet og jobb. 

 

 

Det er vel naturlig, da mannen av natur er forsørgeren. Det er utrolig lite attraktivt med en mann uten jobb og leilighet, men jeg synes kvinner med fordel kunne stilt litt krav til utseende og klesstil også. Sofagriser er lite attraktive, penger og  leilighet eller ei.

Anonymous poster hash: 974f9...735

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg har vært sammen med menn som aldri gadd å pynte seg, en som hadde 5 forskjellige like svarte t-skjorter og arbeidsbukser, og gikk med de dag ut og dag inn. Dårlig ånde hadde han også, og feis som en jævel på soverommet før jeg kom og la meg. Han spiste masse kål. Har vært sammen med menn med lav inntekt, to forskjellige der jeg tjente mer og f.eks. måtte betale for bensin på bilen deres.

 

Har vært sammen med en lav mann, og en tykk mann. En mann som ikke så ut i måneskinn, og en som var student der jeg betalte mer i husleie fordi jeg jobbet. Jeg kjøpte alle møblene og fikk de flyttet inn i leiligheten. Han spilte data mens jeg jobbet med flyttingen. Men sexen var jævlig bra.

 

Alle er ikke like kravstore, livet handler om å ha det gøy, ikke sette krav!

 

 

 

Det er en grunn til at alle disse forholdene tok slutt. Skal du finne noen bra menn må du begynne å stille krav, og ikke finne deg i sånt som dette. Begynn å still krav og stå opp for deg selv. Du fortjener det beste.Skal du bli lykkelig må du vise såpass respekt for deg selv at du ikke tar til takke med slabbedasker. 

Anonymous poster hash: 974f9...735

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

 

En ting jeg ofte har spurt meg er om ikke vi stiller for lave krav til menn. Jeg ser veldig mange "dårlige" menn som både har kjæreste og familie og alt. De kler seg ikke bra, har utrent kroppsfasong og er generelt lite attraktive. Hvorfor stiller vi ikke høyere krav til menn? Hva om de faktisk kunne stelle seg litt, komme i form og kle seg litt fint i det minste? Det er så mange slabbedasker der ute, men de har ingen incentiver til å forbedre seg fordi vi "tar" dem likevel.

Anonymous poster hash: 974f9...735

 

Det er ikke alle som er så utrolig opptatt av kun utseende og framtreden da. Jeg vil ikke påstå at det handler om å stille lave krav til menn hvis man ikke forventer ting på disse områdene. Jeg vil mye heller at mannen min skal f.eks være en god far, ha tid til meg, kunne vise interesse for mine interesser, og delta på aktiviteter sammen med meg, enn at han skal se bra og attraktiv ut for ei tilfeldig dame i nabolaget. 

 

At du kan omtale noen som "dårlige menn" basert kun på forfengelighetshensyn synes jeg er lengre bak mål.

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil mye heller at mannen min skal f.eks være en god far, ha tid til meg, kunne vise interesse for mine interesser, og delta på aktiviteter sammen med meg, enn at han skal se bra og attraktiv ut for ei tilfeldig dame i nabolaget. 

 

 

 

Hvem har snakket om damene i nabolaget? Er du av den sjalu gruppen som helst ser at mannen forfaller slik at du får ha han for deg selv?

Anonymous poster hash: 974f9...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

 

Hvem har snakket om damene i nabolaget? Er du av den sjalu gruppen som helst ser at mannen forfaller slik at du får ha han for deg selv?

Anonymous poster hash: 974f9...735

 

Haha. Nei. 

Jeg tenkte på TS som "ei tilfeldig dame i nabolaget". Jeg vil jo at mannen min skal se fin ut for meg, innimellom hvertfall. Men hvis han er mer opptatt av de tingene jeg setter høyere, enn å se bra ut hver gang han går på butikken, så gjør ikke det noe for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det stilles for lave krav til menn. Mest av alt stilles det for lave krav til adferd. Mange som ikke har normal folkeskikk. 



Anonymous poster hash: 8b242...aab
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

 

Det har du jaggu rett i, for han ene studenten jeg var sammen med kledde seg veldig pent, men penger hadde han ikke. Han hadde mastercard som fikk kjørt seg.

 

Utseendet har selvsagt noe å si, men for meg er det utstrålingen som gjør 90 % av utseendet.

Men han må jo ta vare på seg selv, hvertfall ikke være tykk og sutre over det uten å gidde å gjøre noe.

Man blir hverken slankere eller mer attraktiv av å sutre.

 

Anonymous poster hash: 9ac5a...9a5

 

"Totalpakken" har vel ganske mye å si. Ønsker å være en man er tiltrukket av, som man liker og som man har god kjemi med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av dere stiller hvertfall altfor lave krav til hvordan dere skal bli behandlet.

Anonymous poster hash: aad3d...16a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes begge parter skal bare være seg selv og tilby verden like mye

 

forresten så tror jeg attraktivt er veldig subjektivt hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er en grunn til at alle disse forholdene tok slutt. Skal du finne noen bra menn må du begynne å stille krav, og ikke finne deg i sånt som dette. Begynn å still krav og stå opp for deg selv. Du fortjener det beste.Skal du bli lykkelig må du vise såpass respekt for deg selv at du ikke tar til takke med slabbedasker. 

Anonymous poster hash: 974f9...735

 

 

Ja jeg har skjønt det.

Anonymous poster hash: 9ac5a...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En ting jeg ofte har spurt meg er om ikke vi stiller for lave krav til menn. Jeg ser veldig mange "dårlige" menn som både har kjæreste og familie og alt. De kler seg ikke bra, har utrent kroppsfasong og er generelt lite attraktive. Hvorfor stiller vi ikke høyere krav til menn? Hva om de faktisk kunne stelle seg litt, komme i form og kle seg litt fint i det minste? Det er så mange slabbedasker der ute, men de har ingen incentiver til å forbedre seg fordi vi "tar" dem likevel.

:opplyser:

Menn flest bruker ikke topplistene på Instagram til å definere hverken seg selv eller hvilke krav som skal gjelde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvinner stiller langt høyre krav til menn en hva menn stiller til kvinner.

 

 

Uansett om kvinner skal stille krav til menn. Så kvinner godta at menn stiller krav til kvinner.

Har du slettet deg?

Anonymous poster hash: a43c3...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Stiller menn for lave krav til kvinner, spør jeg da.

Av samme grunner som du listet over.

Start tråd om det. Ikke mas om det her

Anonymous poster hash: a43c3...1af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Start tråd om det. Ikke mas om det her

Anonymous poster hash: a43c3...1af

 

Har du hørt om sarkasme og ironi?

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg synes jeg ser masse ganske kjekke menn med helt grusomme damer. Jeg tenker alltid jaja hun må ha en fantastisk personlighet.  Når det er omvendt tenker jeg jaja han har sikkert en tykk lommebok.  



Anonymous poster hash: 935cf...836
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...