Lythande Skrevet 1. september 2004 #1 Skrevet 1. september 2004 I dag da jeg og Lunacia var ute på en liten shoppingrunde var det i flere butikker vi la merke til høy musikk. Det var faktisk så høy musikk at det ble plagsomt for oss begge, og vi har ikke noe imot musikk til vanlig. Men i dag ble det så ille at vi endte opp med å avslutte runden vår uten å handle noe for musikken var for høy. Vi gikk begge to ut med hodepine. Og dette gjaldt ikke bare en, men flere butikker. Er det flere som plages av sånt?
Gjest Poirot Skrevet 1. september 2004 #4 Skrevet 1. september 2004 Ja. Særlig hvis det er veldig masete musikk. Jeg tror faktisk at de taper penger på det, fordi sånne som meg går ut.
Gjest 1111 Skrevet 1. september 2004 #5 Skrevet 1. september 2004 Har lagt merke til at lyden er veldig høy i enkelte butikker. kan bli plagsomt!
Lythande Skrevet 1. september 2004 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2004 Det var sånn vi følte det også, altfor høy og støyete musikk. Musikken passet bedre på utesteder enn inne i butkker.
Bokalven Skrevet 1. september 2004 #7 Skrevet 1. september 2004 Ja... Veldig høy musikk får i hvert fall meg til å snu rimelig kjapt og haste ut av butikken. Hodepine er ikke ønskelig, for å si det sånn.
Fru Blå Skrevet 1. september 2004 #8 Skrevet 1. september 2004 Jeg snur veldig fort i døra hvis det møter meg høy musikk i butikker. Jeg får også veldig lett hodepine av høye lyder.
Gjest Respect Skrevet 1. september 2004 #9 Skrevet 1. september 2004 En ting er at man er på handel, og kan snu i døra. Det jeg lurer på er hvordan det er å jobbe i et lokale med høy musikk dag etter dag. Hva sier for eksempel arbeidsmiljøloven om dette?
Arkana Skrevet 1. september 2004 #10 Skrevet 1. september 2004 Ja, det synes jeg også. En annen ting er at enkelte butikker så stinker det av parfyme og andre ting. De fleste parfymerier lukter ikke noe spesielt, men noen få lukter så grusomt at jeg aldri setter min fot der inne. F.eks. Magic på OsloCity, der går jeg aldri, selv om jeg kjøper mye av det de har der inne, rett og slett fordi ett minutt der inne gir meg hodepine eller migrene og resten av dagen er ødelagt. Jeg kan ikke skjønne at folk klarer å jobbe i den stanken.
Rio Skrevet 1. september 2004 #11 Skrevet 1. september 2004 Noen ganger bryr jeg meg, andre ganger ikke. Men det burde da jammen gå an å ha musikken på et akseptabelt nivå for alle og enhver!
Carmen_ Skrevet 1. september 2004 #12 Skrevet 1. september 2004 Jepp. Skrev selv ett innlegg om det for en liten stund siden. Vi kjøpte ingenting i de butikkene nei... Deres tap
Milkshake Skrevet 1. september 2004 #13 Skrevet 1. september 2004 Særlig Vero Moda har altfor høy musikk.
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2004 #14 Skrevet 1. september 2004 Jeg skal kjøpe klær, ikke høre på musikken.
Litago Skrevet 2. september 2004 #15 Skrevet 2. september 2004 Det er enkelte butikker jeg unngår ja grunnet høy musikk. :-x
*Lene* Skrevet 2. september 2004 #16 Skrevet 2. september 2004 Blir stressa hvis det er for høy musikk... Bør i såfall være litt behagelig og ikke altfor høyt! Men er vel ungdomsbutikkene dette gjelder..
Gjest petzl Skrevet 2. september 2004 #17 Skrevet 2. september 2004 Det verste jeg har hørt var i Vero Moda-butikken på Nordre i Trondheim - jeg gikk rett ut igjen.
la_luz Skrevet 2. september 2004 #18 Skrevet 2. september 2004 Her i Skottland er det kjempe mange butikke som spiller drit høyt. Sesielt en butikk der de har masse kule trening klær er det umulig å være. Ekseditøren hørte ikke hva jeg spurte om....
Pusen Skrevet 2. september 2004 #19 Skrevet 2. september 2004 Jeg vet... Synes det er skikkelig plagsomt! Kjenner ei som er daglig leder i en Vero Moda-butikk og hun sa at omsetningen deres hadde økt drastisk da musikken økte. Skjønn det den som vil...
Twigi Skrevet 2. september 2004 #20 Skrevet 2. september 2004 Jeg blir helt tussete av for høy musikk - og går ofte ut igjen uten å handle - selv om jeg hadde planlagt å legge igjen penger der...... Det verste jeg har opplevd var likevel IKEA på Slependen - der var det forskjellig musikk - høy - i de ulike avdelingene, så uansett hvor i butikken jeg befant meg så hørte jeg MINST to forskjellige låter. Det er virkelig til å bli smårar av..... Pleier å handle mye på IKEA, men ikke da, nei!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå