Gå til innhold

Bykjøring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg har øvelseskjørt endel privat nå, og hatt noen kjøretimer. Mitt problem: Når jeg kommer til byen blir jeg fort usikker. F.eks blir jeg usikker på hvilken regel som gjelder akkurat på denne veien. Ser jeg ingen skilt tenker jeg: Okei, høyre regel. 

Er dette riktig? Et viktig spørsmål, hvordan vet dere akkurat at denne regelen gjelder på eksakt denne veien? 

Kjørelæreren min sier at om vi kjører på en vei hvor høyreregelen gjelder, så gjelder den på veien frem til neste skilt. 

Tusen takk for svar! 

Anonymous poster hash: de9ad...968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei! Jeg har øvelseskjørt endel privat nå, og hatt noen kjøretimer. Mitt problem: Når jeg kommer til byen blir jeg fort usikker. F.eks blir jeg usikker på hvilken regel som gjelder akkurat på denne veien. Ser jeg ingen skilt tenker jeg: Okei, høyre regel. 

Er dette riktig? Et viktig spørsmål, hvordan vet dere akkurat at denne regelen gjelder på eksakt denne veien? 

Kjørelæreren min sier at om vi kjører på en vei hvor høyreregelen gjelder, så gjelder den på veien frem til neste skilt. 

Tusen takk for svar! 

Anonymous poster hash: de9ad...968

Hvis du blir usikker på om høyreregel gjelder, altså at du ikke har sett noe skilt om forkjørsvei, sjekk veiene som kommer innpå din vei. Har de vikepliktskilt, så har du forkjørsrett, har de det ikke, så gjelder høyreregelen :) 

Ellers står gjerne skilt om forkjørsvei med jevne mellomrom, så har du ikke sett noen, så gjelder mest sannsynlig høyreregelen. Men det ser du som sagt raskt ved å se etter vikepliktsskilt. 

Anonymous poster hash: c7e25...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmilyR

Du har som regel alltid vikeplikt for høyre inne i Oslo, i gateveiene osv. Så lenge du ikke ser et forkjørsskilt, forhold deg til høyreregelen fordi folk fra høyre kjører bare ut og tar ikke hensyn til at du ikke vet. Folk kjører som svin i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...