Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

sant nok. 

Vi sender med resneservietter vi, eller anbefaler vi phyrisept eller lignende uten det ene stoffet du sikkert referer til.

Og det med betennelse er om det blir iiiille.. Men vanlig rldhet, varm og hovent må man på en måte «regne litt med».

Det er jo noe kroppen ikke vil ha der, på sett og vis.

Ja ikke vri som før, bare holde fingra fra fatet.

Ja mulig det. Har ikke jeg hørt om utenom i harde deler av brusken(som vi kjenner etter).

Og i den tapen mot ansiktet(tragus ellernoe). 

Den får vi ikke skyte i.

At det blir hovent må man jo regne med, ja, men man skal likevel ikke ta ut dobbene om det blir infisert/betent. Det skapes uansett arrvev siden man river opp huden ved å dytte inn dobben uten å skjære bort hud slik man gjør når man bruker nål. I brusken kan man også få sprekker langt utover innvendig i brusken. Men skyter dere både helix i brusken og navlepiercinger med pistol?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er det nå med hull i ørene.. Selv fikk jeg hull i ørene da jeg var seks, men endte opp med operasjon pga allergisk reaksjon.

Datteren min har spurt om å få hull i ørene i noen år nå.. Jeg har holdt igjen ( kanskje mest pga egen erfaring?)

Nå er hull i ørene det eneste hun ønsker seg til åtteårsdagen sin.. Jeg får stadig høre av voksne rundt meg at jeg er overhysterisk, men er det noe sted det er mulig å ta hull lovlig og sikkert på et lite barn da? Jeg sliter virkelig med tanken. Nærmeste ( og eneste tror jeg) piercingstudio i nærheten har 16 årsgrense noe jeg har hatt som personlig grense også...

Er jeg virkelig så overhysterisk som ikke vil at noen skal stikke hull i jenta? Hun har fått en del klips, men de gjør vondt å bruke synes hun. Klistreøredobber er visst barnslige.. :-/

Anonymous poster hash: 65d2e...896

De fleste seriøse piercingstudioer har ingen nedre grense om barna vil ha hull i øreflippene.

Med forelder til stede og med 100% sikkerhet om at ungen faktisk selv vil ha det, setter de hull med piercingnål på barn i ganske ung alder for at de skal unngå frisører med ørepistol.

Bor du i eller i nærheten av Oslo, anbefaler jeg Pinpoint Piercing. Les om hvorfor piercingnåler er bedre for barna enn å skyte hull med pistol her.

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde latt mi jente få hull i ørene dersom hun hadde hatt så lyst. Men du er hennes mor og du må bestemme. Drit i hva andre mener! Det at voksne henger seg opp i det sier mer om dem enn deg.

Gjest Mythic
Skrevet

Nesten alle jentene på storbarnsavdelingen i min barnehage har hull i ørene, så at en snart 8-åring kan få det, ser jeg null problem med.

Skrevet

Jeg hadde ikke tillatt det. 

Er det ubehagelig å gå med normale klipseøredobber, er det stor sannsynlighet at hun også synes det er ubehagelig å gå med øredobber i hull i ørene. 

Den erfaringen har i hvertfall jeg.

Jeg fikk hull i ørene da jeg var 7 år fordi jeg ønsket det, min venninne hadde, og omtrent alle, jada ;)

Jeg fikk betennelse. Men det er det vel mindre sjanse for nå enn før.

Jeg angret på det senere. Skulle ønske min mor ikke gav meg lov.

AnonymBruker
Skrevet

Bare si nei, ikke at du nekter, men at legen sier det, pga allergi. Hun for lov å bestemme selv når hun er voksen. Både fastlege og hudlege vil sannsynligvis være enig, så det er ikke å lyve. Ingen grunn til å gi henne hull i ørene fordi hun vil, når du ikke vil.

Anonymous poster hash: a6f62...0d6

• Liker 1
Gjest agnesb
Skrevet

At det blir hovent må man jo regne med, ja, men man skal likevel ikke ta ut dobbene om det blir infisert/betent. Det skapes uansett arrvev siden man river opp huden ved å dytte inn dobben uten å skjære bort hud slik man gjør når man bruker nål. I brusken kan man også få sprekker langt utover innvendig i brusken. Men skyter dere både helix i brusken og navlepiercinger med pistol?

ja men jeg har ikke tatt kurset til navlen så kan ikke uttale meg om det.

Men vanlig i flipp og oppover øret ja.

Er det klumper eller lignende større enn knappenålshode skyter vi enten ved siden eller ikke i det hele tatt. 

Gjest agnesb
Skrevet (endret)

beklager at vi/jeg starten en sak om hva som er best av pistol eller nål.

Ville ihvertfall bare fortelle slik vi har det :) og sikkert de fleste andre frisører.

Endret av agnesb
AnonymBruker
Skrevet

tok mine fire hos frisør. De to første gikk bra, da var jeg 7. Så tok jeg de to neste da jeg var 12. Nå er jeg 30 og har vært allergisk mot absolutt alle typer øredobber siden jeg tok dem. Kan ikke ha noe i dem i mere enn en time, da får jeg allergisk reaksjon og alle hullene får problemer, bortsett fra den ene som er i det øret uten de andre i. Og de gror aldri så det nytter ikke å gro de igjen.

Anonymous poster hash: 13558...257
Skrevet

Har fått problemer med alle hullene i ørene jeg har tatt hos frisør med sånn 'pistol'. Hadde jeg visst da hvor mye infeksjoner og tull jeg skulle få hadde jeg stoppet etter de to første - nå har jeg totalt 6 hull i ørene som aldri kommer til å gro ordentlig, og som bare blir et helvete å ha med å gjøre om jeg forsøker å stikke dem opp med (steril) nål. Så ikke kan jeg bruke øredobber noensinne, og ikke blir jeg kvitt de stygge 'hullene' (det er ikke direkte hull, de er mer halvgrodde alle sammen) heller. Jeg fikk også allergiske reaksjoner av nesten alle typer øredobber i 4 av 6 hull..

Om jeg får barn en gang og han/hun vil ha hull i øret i den alderen er det helt greit, men da skal det gjøres hos en erfaren, pålitelig, sertifisert piercer - prisen er irrelevant når det kommer til noe man skal ha i kroppen resten av livet. I Oslo-området anbefaler jeg Pinpoint på det varmeste - de kan sakene sine! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke TS er overhysterisk. Jeg kommer ikke til å tillate min jente å få tatt hull med pistol, har hatt såpass mye tull med mine (og sett mye annet hos familie/venner) at det vil jeg ikke for henne. Jeg tenker at 8-10 år er en grei alder. De skal jo ikke måtte ta stellet helt alene, men de skal være store nok til at de klarer å passe på litt selv. Har brukt Pinpoint i Oslo til egne piercinger, så det er nok der jeg også kommer til å dra om hun ønsker hull i ørene.

Anonymous poster hash: ae3bf...798
  • Liker 2
Skrevet

Så bra at du undersøker hva som er tryggest for jenta di! I dag kan vi mer om dette med bodypiercing og risiko, og med tanke på hvor mange som får infeksjoner og allergiske reaksjoner, så er det kjempelurt. Jeg fikk problemer med mine skyte-hull, derfor har jeg bare et sett. Måtte la de gro og få nye, så jeg har egentlig vært igjennom det 2 ganger. Det var IKKE gøy.

Tror en av grunnene var at jeg har litt tjukke øreflipper, så øredobbene man bruker i pistolen ble for trange.

• Liker 1
Gjest Tekola
Skrevet

Ryddet for personangrep.

Tekola, admin.

Skrevet

hehe, pass på at hun ikke blir så desperat som meg. Jeg ble også neket hull i ørene, og da tok jeg og venninnen min saken i egne hender. Det skal jeg love deg ble betent :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :) jeg bor ikke i nærheten av Oslo, men Trondheim blir vel nærmeste alternativ. Jeg er fremdeles i tenkeboksen. Hun har plutselig gått over til å ønske seg noe helt annet (som også ei venninne har) så jeg tenker at ønsket kanskje ikke stikker så dypt. Skal sjekke ut litt til.

Igjen, tusen takk :)

Skrevet

Jeg hadde ikke tillatt det. 

Er det ubehagelig å gå med normale klipseøredobber, er det stor sannsynlighet at hun også synes det er ubehagelig å gå med øredobber i hull i ørene. 

Den erfaringen har i hvertfall jeg.

Jeg fikk hull i ørene da jeg var 7 år fordi jeg ønsket det, min venninne hadde, og omtrent alle, jada ;)

Jeg fikk betennelse. Men det er det vel mindre sjanse for nå enn før.

Jeg angret på det senere. Skulle ønske min mor ikke gav meg lov.

Hvorfor er det ubehagelig med øredøvende kontra klips? Klippene klemme jo noe fryktelig når man har de på. Øredobber merker man jo ikke.

Og til et barn, så velger man jo ikke de største hengeøredovbene man får kjøpt på glitter. Det holder med noe enkelt som ikke setter seg fast i hår etc.

Ser ikke noe problem ved at hun skal få. Hun er stor nok til å skjønne konsekvensen og hvorfor man må rense, ikke ta på, hvorfor det gjør litt vondt osv.

Jeg ville tatt hos piercer, ikke for det, jeg har tatt mine hos gullsmed med sigar i hånda som han nevla med øreflippen min. Ikke var det noe rensing eller oppmerking med tusj heller, men det gikk bra det og. At jeg ikke har Grorud for slike ting er hverken gullsmeden eller de som pierca meg sin feil.

Ville tatt hos piercer fordi dette er noe de gjør hver dag, alt utstyr er nytt hver gang osv.

Skrevet

Hvorfor er det ubehagelig med øredøvende kontra klips? Klippene klemme jo noe fryktelig når man har de på. Øredobber merker man jo ikke.

Og til et barn, så velger man jo ikke de største hengeøredovbene man får kjøpt på glitter. Det holder med noe enkelt som ikke setter seg fast i hår etc.

Ser ikke noe problem ved at hun skal få. Hun er stor nok til å skjønne konsekvensen og hvorfor man må rense, ikke ta på, hvorfor det gjør litt vondt osv.

Jeg ville tatt hos piercer, ikke for det, jeg har tatt mine hos gullsmed med sigar i hånda som han nevla med øreflippen min. Ikke var det noe rensing eller oppmerking med tusj heller, men det gikk bra det og. At jeg ikke har Grorud for slike ting er hverken gullsmeden eller de som pierca meg sin feil.

Ville tatt hos piercer fordi dette er noe de gjør hver dag, alt utstyr er nytt hver gang osv.

Sikkert mange som ikke synes det er like ubehagelig, men jeg synes det. Utenom de klipseøredobbene som klemmer veldig. De er forferdelige. Det fins også sånne man skrur fast. Da kan man velge selv hvor løst/stramt.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :) jeg bor ikke i nærheten av Oslo, men Trondheim blir vel nærmeste alternativ. Jeg er fremdeles i tenkeboksen. Hun har plutselig gått over til å ønske seg noe helt annet (som også ei venninne har) så jeg tenker at ønsket kanskje ikke stikker så dypt. Skal sjekke ut litt til.

Igjen, tusen takk :)

Jeg har god erfaring med Ragnarokk i Trondheim. Du kan ringe dit og høre hva slags aldersgrense de har på hull i flippen.

Anonymous poster hash: 5f296...b03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...