AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #1 Skrevet 7. juni 2015 Hvordan er det nå med hull i ørene.. Selv fikk jeg hull i ørene da jeg var seks, men endte opp med operasjon pga allergisk reaksjon. Datteren min har spurt om å få hull i ørene i noen år nå.. Jeg har holdt igjen ( kanskje mest pga egen erfaring?) Nå er hull i ørene det eneste hun ønsker seg til åtteårsdagen sin.. Jeg får stadig høre av voksne rundt meg at jeg er overhysterisk, men er det noe sted det er mulig å ta hull lovlig og sikkert på et lite barn da? Jeg sliter virkelig med tanken. Nærmeste ( og eneste tror jeg) piercingstudio i nærheten har 16 årsgrense noe jeg har hatt som personlig grense også... Er jeg virkelig så overhysterisk som ikke vil at noen skal stikke hull i jenta? Hun har fått en del klips, men de gjør vondt å bruke synes hun. Klistreøredobber er visst barnslige.. :-/ Anonymous poster hash: 65d2e...896
Bao Skrevet 7. juni 2015 #2 Skrevet 7. juni 2015 Tror det er 16 uten foresatt? Vet jeg har sett 5 år som nedre aldersgrense med foresatt på noen steder i Oslo. Barn og foreldre/foresatte må legitimere seg.
Persephone Skrevet 7. juni 2015 #3 Skrevet 7. juni 2015 Å ta hull med nål på piercingstudio er langt bedre enn disse grufulle pistolene de bruker hos frisører. Det er mye lavere sannsynlighet for infeksjoner og de bruker materialer det er mindre sannsynlighet for å få allergisk reaksjon på. Det er spesielt viktig hvis du vet at hun også er allergisk mot noe spesielt metall. Men har piercingstudioet aldersgrense på 16 år for hull i flippen også? Jeg syns dette hørtes litt høyt ut hvis de vil forhindre at folk tar med ungene til frisør. 8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #4 Skrevet 7. juni 2015 ja du er hysterisk! At du har hatt max uflaks, betyr ikke at din datter vil få det sammen problemet. Finn en erfaren frisør, som skyter i begge ørene samtidig. Min datter tok hull i ørene når hun var 4.5 år, og hadde hun ønsket seg dette i over 1 år, og hun var eneste jente på avdelingen i bhg som ikke hadde hull. Frisøren som gjorde dette var utrolig proffesjonell, steriliserte øret nøye, brukte sterilt utstyr, og jeg fikk meg god skriftelig informasjon hjem. Har selv tatt 8 hull i ørene hos frisør, og aldri hatt noe problem med det. Anonymous poster hash: e5600...d21 1
Gjest agnesb Skrevet 7. juni 2015 #5 Skrevet 7. juni 2015 (endret) jeg jobber i hairport og har blomdahl kurs. Vi i min slong har 6 års grense. men denne er litt forkskeliig. Jeg personlig gjør det om barnet vil. Vil ikke barnet, trekker seg, står IKKE jeg der og prøver og overtale på noen spesiell måte. SÅklrt sier jeg at det går bra og fort gjort osv. Generell info om slik vi har det. Vi kan ta i begge om ønskelig. Produktene vi bruker på barn er oftest medisinsk plast, vi har og medisinsk titan. VELDIG sjelden noen problemer. I verste fall blir det betennelse. Da tar man ut øredobben etter en dusj og renser:) det går veeeldig fort over. Kommer dette etter 24 timer er det stedet du tok sin feil. Etter lenger tid er det deres »feil». Det skal renses morgen og kveld i 4-6 uker. Og byttes etter 6. Ikke vent lenger, det er en grunn til at de skal ut, dette fordi dobben vi skyter inn er en innskytninsøredobb med tykkere stang enn de man kjøper. Produktene er allergivennlige og nikkelfri som de fleste reagerer på. Øredobbene kommer fra en pakke som er steril. Pistolen rører aldri direkte øret og vi renser alt først. Bruker en spesiell penn til og merke hvor hullet skal hen, slik at det ikke blir «tatovering" det kommer nok til og gå helt fint og hu virker stor nok og sikker nok til å gjøre dette. Ikke bekymre deg! Endret 7. juni 2015 av agnesb
Gjest agnesb Skrevet 7. juni 2015 #6 Skrevet 7. juni 2015 Å ta hull med nål på piercingstudio er langt bedre enn disse grufulle pistolene de bruker hos frisører. Det er mye lavere sannsynlighet for infeksjoner og de bruker materialer det er mindre sannsynlighet for å få allergisk reaksjon på. Det er spesielt viktig hvis du vet at hun også er allergisk mot noe spesielt metall. Men har piercingstudioet aldersgrense på 16 år for hull i flippen også? Jeg syns dette hørtes litt høyt ut hvis de vil forhindre at folk tar med ungene til frisør. feil..
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #7 Skrevet 7. juni 2015 Å ta hull med nål på piercingstudio er langt bedre enn disse grufulle pistolene de bruker hos frisører. Det er mye lavere sannsynlighet for infeksjoner og de bruker materialer det er mindre sannsynlighet for å få allergisk reaksjon på. Det er spesielt viktig hvis du vet at hun også er allergisk mot noe spesielt metall. Men har piercingstudioet aldersgrense på 16 år for hull i flippen også? Jeg syns dette hørtes litt høyt ut hvis de vil forhindre at folk tar med ungene til frisør. Har ikke vært i direkte kontakt med dem, men forsto det sånn da keg leste inne på nettsida. Det var for meg "godt" å høre, så sjekket ikke nærmere.. TsAnonymous poster hash: 65d2e...896
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #8 Skrevet 7. juni 2015 feil.. For en fantastisk god og saklig motargumentasjon! For ikke å snakke om måten du stdig henviser til relevante kilder og linker! Anonymous poster hash: 80995...774 16
Wildstar Skrevet 7. juni 2015 #9 Skrevet 7. juni 2015 Skjønner henne godt om hun snart er 16, ville dratt til piercingstudioet, ikke til frisøs og lignende med piercing pistol. Pass på at hun holder seg til rene metaller som gull og sølv, så burde ikke infeksjon være noe problem.
Gjest agnesb Skrevet 7. juni 2015 #10 Skrevet 7. juni 2015 les her om du vil på det vi bruker. Tror blomdahl er de de fleste utenom piercingstudio bruker. http://www.blomdahl.com/nb/medisinsk-piercing/
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #11 Skrevet 7. juni 2015 feil.. Nei, det er ikke feil. Piercingstudio er helt klart det mest hygieniske og forsvarlige stedet å ta piercinger, enten det er i ørene eller andre steder. Anonymous poster hash: b66fd...8bd 11
Gjest agnesb Skrevet 7. juni 2015 #12 Skrevet 7. juni 2015 Nei, det er ikke feil. Piercingstudio er helt klart det mest hygieniske og forsvarlige stedet å ta piercinger, enten det er i ørene eller andre steder. Anonymous poster hash: b66fd...8bd javel.. ikke etter min mening,men deg om det. Har ihvertfall aldri opplevd problemer. det har jeg på piercingstudio med 4 av 5 av mine egne
Persephone Skrevet 7. juni 2015 #13 Skrevet 7. juni 2015 feil.. Nja, jeg vil si meg uenig med et par av punktene på lista di. For det første skal man ikke ta ut dobbene om man får en infeksjon. Dette vil kapsle inn infeksjonen og man blir ikke kvitt den. Det er heller ingen problemer med å la innskytningsøredobbene være i lenger enn de anbefalte 6 ukene. Selv om de er tykkere enn vanlige øredobber vil hullet gå til "normal størrelse" når man begynner å bruke "vanlige" dobber, uansett hvor lenge de tykke innskytningsøredobbene har vært i. Man bør helst la øredobbene være mest mulig og helst rense dem med saltvannsbad. Klorhexidin anbefales virkelig ikke siden dette forhindrer dem fra å gro. Og generelt sett anbefales det ikke å skyte øredobber inn siden dette skaper arrvev som kan skape problemer senere. 9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #14 Skrevet 7. juni 2015 Skjønner henne godt om hun snart er 16, ville dratt til piercingstudioet, ikke til frisøs og lignende med piercing pistol. Pass på at hun holder seg til rene metaller som gull og sølv, så burde ikke infeksjon være noe problem. Hun er 7, snart åtte. Hun har spurt med jevne mellomrom siden hun var ca fem, men har alltid godtatt at jeg/vi har svart nei. Nå er det mange venninner av henne som har det og hun får faktisk også kommentarer fra voksne ( skjønner ikke hva de har med det!!) og hun vil være like fin som dem. ( hennes ord) Anonymous poster hash: 65d2e...896
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #15 Skrevet 7. juni 2015 javel.. ikke etter min mening,men deg om det. Har ihvertfall aldri opplevd problemer. det har jeg på piercingstudio med 4 av 5 av mine egne Jeg (dessverre) har tatt alle mine 5 hos frisør, og 3 av dem er skutt helt skeivt, ett av dem tok nesten et helt år før det grodde (selv om jeg stelte det akkurat som jeg fikk beskjed om), og jeg har hatt masse problemer med betennelse i de samme 3 hullene. Anonymous poster hash: b66fd...8bd 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #16 Skrevet 7. juni 2015 Det sier seg jo selv at når du SKYTER en rimelig butt gjenstand gjennom øret, så er det verre enn om man STIKKER med en skarp nål... Anonymous poster hash: fa12c...a15 13
Gjest agnesb Skrevet 7. juni 2015 #17 Skrevet 7. juni 2015 Jeg (dessverre) har tatt alle mine 5 hos frisør, og 3 av dem er skutt helt skeivt, ett av dem tok nesten et helt år før det grodde (selv om jeg stelte det akkurat som jeg fikk beskjed om), og jeg har hatt masse problemer med betennelse i de samme 3 hullene. Anonymous poster hash: b66fd...8bd fydda hørtes ike godt ut.. :S:S jeg har ihverfall blitt godt kurset og føler meg hel ttrygg på at når jeg skyter, da sitter den som den skal:) men forstår at du er skeptisk da ja
Persephone Skrevet 7. juni 2015 #18 Skrevet 7. juni 2015 Det sier seg jo selv at når du SKYTER en rimelig butt gjenstand gjennom øret, så er det verre enn om man STIKKER med en skarp nål... Anonymous poster hash: fa12c...a15 Akkurat! Nålen skaper et rent kutt og fjerner en ørliten del fra der øredobben blir satt inn. Med pistol trenger den relativt butte dobben seg gjennom øret og dytter huden til siden for å få plass. Dette skaper arrvev og "vulcanoing". 8
Gjest agnesb Skrevet 7. juni 2015 #19 Skrevet 7. juni 2015 Nja, jeg vil si meg uenig med et par av punktene på lista di. For det første skal man ikke ta ut dobbene om man får en infeksjon. Dette vil kapsle inn infeksjonen og man blir ikke kvitt den. Det er heller ingen problemer med å la innskytningsøredobbene være i lenger enn de anbefalte 6 ukene. Selv om de er tykkere enn vanlige øredobber vil hullet gå til "normal størrelse" når man begynner å bruke "vanlige" dobber, uansett hvor lenge de tykke innskytningsøredobbene har vært i. Man bør helst la øredobbene være mest mulig og helst rense dem med saltvannsbad. Klorhexidin anbefales virkelig ikke siden dette forhindrer dem fra å gro. Og generelt sett anbefales det ikke å skyte øredobber inn siden dette skaper arrvev som kan skape problemer senere. sant nok. Vi sender med resneservietter vi, eller anbefaler vi phyrisept eller lignende uten det ene stoffet du sikkert referer til. Og det med betennelse er om det blir iiiille.. Men vanlig rldhet, varm og hovent må man på en måte «regne litt med». Det er jo noe kroppen ikke vil ha der, på sett og vis. Ja ikke vri som før, bare holde fingra fra fatet. Ja mulig det. Har ikke jeg hørt om utenom i harde deler av brusken(som vi kjenner etter). Og i den tapen mot ansiktet(tragus ellernoe). Den får vi ikke skyte i.
Wildstar Skrevet 7. juni 2015 #20 Skrevet 7. juni 2015 Hun er 7, snart åtte. Hun har spurt med jevne mellomrom siden hun var ca fem, men har alltid godtatt at jeg/vi har svart nei. Nå er det mange venninner av henne som har det og hun får faktisk også kommentarer fra voksne ( skjønner ikke hva de har med det!!) og hun vil være like fin som dem. ( hennes ord)Anonymous poster hash: 65d2e...896 Ahhh, om hun er 7 så ville jeg ikke stresset med det. Da ville jeg ventet til hun ble eldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå