AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #1 Skrevet 7. juni 2015 Hva foretrekker du på fly? Jeg velger alltid vindu. Midtgang kan være praktisk hvis man har dårlig tid etter landing. Men plass i midten orker jeg ikke, det blir bare klaustrofobisk. Dere som foretrekker det ene eller andre, hva gjør dere når dere reiser sammen med noen? Tar alltid en av dere til takke med midtplassen så dere kan sitte sammen? Hvis jeg skulle reist med noen og vi begge vil ha vindu, hadde jeg sagt at vi tar hver vår vindusplass heller enn å sitte sammen. Men virker som folk syns det er veldig rart og heller vil sitte sammen for enhver pris? En del gambler sikkert på å ta vindu og midtgang, og satser på at setet i midten blir tomt. Men er jo ikke alltid det virker. Anonymous poster hash: 45f3a...4ae
caroprins Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 Synes det er greit å sitte i setet ved midtgangen da jeg kan gå på do uten å forstyrre de andre på rekka. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Kjæresten ved vindu og jeg ved siden av. Alltid. Anonymous poster hash: 4bcfa...554
julie90 Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 Jeg vil alltid sitte med midtgangen. Har litt flyangst, og takler ikke å se ned på bakken eller på vingen. Pluss jeg kan gå på do så ofte jeg vil
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 Jeg foretrekker vindu. Jeg liker å se på utsikten. Slipper jeg reise meg om de andre skal på do, og jeg slipper ikke minst folk som dulter borti meg når de reker rundt i midtgangen. Jeg føler jeg får litt mer privatliv når jeg kan lene meg inn til veggen og snu meg vekk fra resten av flyet. Men har man dårlig blærekapasitet er midtgang en fordel.. Har sittet fanget bak en ekstremt feit mann som sov så tungt at jeg ikke klarte få liv i fyren så jeg trodde blæren skulle sprenge til slitt.. Jeg reiser alltid alene, men skal for første gang på tur med en annen nå. Hun foretrekker midtgang, så vi får se hva vi gjør med setene. Jeg driter i om vi ikke får sitte sammen, det er et par timer, så jeg vil ha vindu åkke som. Så får hun heller velge midtsetet om det er så viktig å sitte kneket oppi meg. Vi skal jo tross alt være sammen flere dager i strekk, så jeg ser ikke helt behovet for å sitte sammen på flyet. Anonymous poster hash: 33bdc...e8a
Plengionika Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 Liker midtgangen best. Da kan jeg reise meg og gå litt rundt eller på do akkurat når det passer meg uten å forstyrre de andre. Ulempen er jo at dersom noen av de andre skal ut så må jeg flytte meg, men det går som regel fint
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 Vindusplass! Reiser jeg med kjæresten bytter vi på å sitte ved vindu annenhver gang da det er favoritt plassen til begge to. Anonymous poster hash: 76dc4...407
Mardina Skrevet 8. juni 2015 #8 Skrevet 8. juni 2015 Nå er det ikke ofte jeg er ute å flyr, men når jeg gjør det, så foretrekker jeg å sitte ved vinduet
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #10 Skrevet 8. juni 2015 Midtgang! Liker å ikke være innestengt av andre, fremmede. Har et snev av emetofobi (angst for oppkast). Hadde vindusplass en gang, på stappfullt fly, og det satt to fremmede personer ved siden av meg. Den ene (som satt i midten) snakket med venninnen om at hun var kvalm, altid ble kvalm på fly.Hun sjekket at spyposen var der, og så videre. Det var de verste to timene jeg kan huske å ha hatt. Var dyvåt av svette etter flyturen. Ugh Anonymous poster hash: f1720...5a5
Gjest Saxofon Skrevet 8. juni 2015 #11 Skrevet 8. juni 2015 Vindusplass. Sovner med en gang flyet letter så foretrekker å ha hodet inntil noe. Nakkepute blor for lavt.
Løvefrøken Skrevet 8. juni 2015 #12 Skrevet 8. juni 2015 Jeg vil ha vindusplass, for jeg forsøker å sove mest mulig, så da slipper jeg å våkne fordi noen innenfor må på do
Kladd Skrevet 8. juni 2015 #13 Skrevet 8. juni 2015 Vil ha vindusplass på korte turer og midtgang på lange. Reiser vi to sammen velger vi vindu + midtsete. Har ikke så mye i mot å sitte i midten når jeg kjenner han eller hun ved siden av. Midtsete mellom to fremmede er kjipt.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #14 Skrevet 8. juni 2015 Vindusplass! Reiser jeg med kjæresten bytter vi på å sitte ved vindu annenhver gang da det er favoritt plassen til begge to. Anonymous poster hash: 76dc4...407 Sånn gjør vi det også. Kjekt å kunne se ut. Anonymous poster hash: cf6e7...b98
Storekommode Skrevet 8. juni 2015 #15 Skrevet 8. juni 2015 Midtgang på korte reiser, og vindusplass ved lange Kjedelig å havne i midtsete når man reiser for seg selv, men hvis jeg reiser sammen med noen vil vi jo helst sitte sammen.
Gjest FruPotter Skrevet 8. juni 2015 #16 Skrevet 8. juni 2015 Vindu. Alltid. Synes det er kjedelig å sitte ved midtgangen og ubehagelig å sitte i mellom om jeg reiser alene. Når jeg reiser med kjæresten har vi alltid hver sin tur å sitte ved vinduet. F.eks. jeg første turen, og han andre turen.
Kragebein Skrevet 8. juni 2015 #17 Skrevet 8. juni 2015 Alltid vindusplass. Jeg foretrekker å sitte med beina oppi setet og lene meg inn til noe, og jeg kan fint holde meg hele dagen om jeg må, så vindusplass passer meg ypperlig. I juleferien flydde jeg 6 timer med min søster, og hun insisterte på å sitte ved vinduet... Så da ble jeg sittende i midten. Det var helt jævlig, jeg hadde absolutt foretrukket om vi satt hver for oss ved hvert vårt vindu.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #18 Skrevet 8. juni 2015 Jeg tar hva som helst. Men ender oftest opp ved vindu eller midten. Anonymous poster hash: 2aff7...d90
Gjest Solsmil Skrevet 8. juni 2015 #19 Skrevet 8. juni 2015 Alltid vindu, fortrinsvis på høyre side, med mindre det skulle være en kort reise og jeg har ekstremt dårlig tid, da kan jeg ta midtgang. Jeg liker å kunne se ut, evt lukke vinduet hvis jeg føler for det. dessuten foretrekker jeg også og ha vesken under stolen foran meg. Det føler jeg det er best plass til ved vinduet. Jeg synes også det er irriterende og måtte flytte meg for noen som skal ut/inn. Om vi reiser to sammen, så prøver vi alltid å få vindu og midtgang på samme rad. Om flyet ikke er fult, så hender det ofte at midtsetet da blir ledig, og at vi dermed får hele raden for oss selv. Om det likevel skulle være noen som hadde det setet, så er de alltid interessert i å bytte med en av oss. Det er jo ingen som foretrekker midtsetet.
Ladycat Skrevet 9. juni 2015 #20 Skrevet 9. juni 2015 Før foretrakk jeg vindu, de senere årene har det blitt en del reising med jobben, da foretrekker jeg midtgang (spesielt om jeg ikke har innsjekket bagasje - da er jeg ute av flyplassen på et blunk).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå