AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #1 Skrevet 7. juni 2015 Jeg må begynne på p-piller av diverse årsaker, og har holdt meg borte fra hormonprevansjon i ca. 6 år. Gruer meg veldig, for erfaringen min tidligere har vært depresjon på p-piller, og nå er jeg veldig opptatt av å velge en p-pille som færrest opplever det med. Så, hvilken p-pille® har du oppdaget at gir depresjon som en bivirkning, og hvilke er OK å bruke? Jeg er veldig klar over at hver og èn reagerer ulikt, men det er også ofte slik at noen p-piller gir mer depresjon enn andre. Noen som vet om det er østrogenet eller gestagenet som skyldes dette? Anonymous poster hash: 25f16...05f
bippo Skrevet 7. juni 2015 #2 Skrevet 7. juni 2015 Microgynon gjorde meg suicidal, den skal jeg aldri ta igjen. Cerazette har funket fint for meg. Eneste er at jeg av og til får lange blødninger, som gjør at jeg får veldig lavt jernnivå. Men det er bare å passe på å ta jerntabletter.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #3 Skrevet 7. juni 2015 Takk for svar Flere? Anonymous poster hash: 25f16...05f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #4 Skrevet 7. juni 2015 P-pillen Yasmin funket knallbra på meg og ga meg ingen psykiske bivirkninger. Minipillen Cerazette (kun gestagen/progesteronstoff) gjorde meg helt flat og rar i humøret, og til slutt mistet jeg nesten all livsglede. Jeg ble ikke deprimert, men bare likegyldig til alt og alle. Ingenting var stas lenger. I tillegg mistet jeg nesten all sexlyst. Anonymous poster hash: 757a5...04d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå