Gå til innhold

Utdanning innen seriemordere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er uhyre fascinert og interessert i seriemordere. Jeg ønsker å studere noe innenfor dette, men usikker. Vet jo jeg kan studere psykologi, men virker litt unødvendig da dette er veldig lite av i norge. Noen som har noen ideer til hva jeg kan gjøre? Evt, hva jeg kan jobbe som ved å studere mordere?



Anonymous poster hash: cf3a0...cf8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg er uhyre fascinert og interessert i seriemordere. Jeg ønsker å studere noe innenfor dette, men usikker. Vet jo jeg kan studere psykologi, men virker litt unødvendig da dette er veldig lite av i norge. Noen som har noen ideer til hva jeg kan gjøre? Evt, hva jeg kan jobbe som ved å studere mordere?

Anonymous poster hash: cf3a0...cf8

 

Kriminologi og juss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags jobb tror du du får med slik kunnskap...?



Anonymous poster hash: c7dd0...07e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kriminologi? politi også videreutdanning i ett eller annet? juss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva slags jobb tror du du får med slik kunnskap...?

Anonymous poster hash: c7dd0...07e

 

Det er jo det jeg lurer på her :D Om jeg skal utdanne meg innenfor det, eller om jeg bare skal drive med det på fritiden.

Anonymous poster hash: cf3a0...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må til statene for å ta en slik utdanning som er verdt noe. Kriminologi i Norge er ræva (med all respekt for Christie som døde i forige uke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det jeg lurer på her :D Om jeg skal utdanne meg innenfor det, eller om jeg bare skal drive med det på fritiden.

Anonymous poster hash: cf3a0...cf8

Vel for å være ærlig tror jeg ikke du får bruk for den kompetansen i norsk arbeidsliv

Anonymous poster hash: c7dd0...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriemordere i Norge? De finnes vel sikkert, men det er vel ytterst få. Jeg ser ikke helt hva du har lyst til å jobbe med. Er det psykologien bak det eller kriminologien bak det? 

 

Jeg tror at du bør sikte litt utenfor Norge dersom dette er noe du reellt vil holde på med i arbeidslivet. Det er lite å hente av i Norge. Du får undersøke litt hvordan dette er i USA og om du får en brukbar jobb etter en slik utdannelse. 

 

 



Anonymous poster hash: 590a1...711
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Vel for å være ærlig tror jeg ikke du får bruk for den kompetansen i norsk arbeidsliv

Anonymous poster hash: c7dd0...07e

 

Samme tenker jeg. Hva skal man med den kunnskapen og kompetansen? Det er ikke akkurat flust med norske seriemordere.

 

Usikker på om det er en særlig sunn interesse heller. Husker en sak for noen år siden der en fyr hadde en sykelig interesse for seriemordere og endte med å drepe selv. Ja, i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å utdanne seg til psykologisk kartlegging? Kommer ikke på rett ord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta heller og se Dexter en gang til.

Anonymous poster hash: 489ca...4e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forfatterkurs?

Anonymous poster hash: 2ae51...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...