AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 Noen som har opplevd lite liv og så var det faktisk noe galt?Anonymous poster hash: 94b9b...3fe
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #2 Skrevet 6. juni 2015 Ja. Jeg gikk en hel dag uten å kjenne liv. Ble bedt om å komme inn på føden. Ble satt igang etter at de hadde undersøkt baby. Men alt gikk heldigvis bra☺ men jeg vil ikke tenke på hva som kunne skjedd hvis jeg ikke hadde kontaktet føden.... Men er det lite liv eller forandring i bevegelsesmønsteret må du RINGE FØDEN! Seriøst.... Hvor langt på vei er du?Anonymous poster hash: 9db37...95e 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #3 Skrevet 6. juni 2015 Det er kanskje ikke det mest betryggende å spørre om, bare så det er sagt. Jeg opplevde lite liv på overtid. Viste seg at babyen hadde fått en infeksjon, og det gikk heldigvis fint til slutt, men det ble noen tøffe uker på nyfødtintensiven. Denne gangen har jeg flere ganger merlet lite liv underveis, og veldig merket av forrige svangerskap har jeg derfor ringt føden hvis de vanlige triksene ikke har funket. Heller en gang for mye enn for lite! Har etterhvert fått en medisinsk forklaring på hvorfor jeg ikke kjenner bevegelser innimellom (har for mye fostervann slik at baby romsterer i vannet istedenfor), men jeg har likevel fått klar beskjed om at det skal sjekkes hvis jeg er i tvil. Føler meg ganske småhysterisk, men en kjapp sjekk er bedre enn å gå og være engstelig. Så får det heller være at det blir "bomtur" og at stoltheten min får seg en ripe. Heller det enn at jeg ikke reagerte og noe er galt. Anonymous poster hash: 249d3...c8c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 Ja. Jeg gikk en hel dag uten å kjenne liv. Ble bedt om å komme inn på føden. Ble satt igang etter at de hadde undersøkt baby. Men alt gikk heldigvis bra☺ men jeg vil ikke tenke på hva som kunne skjedd hvis jeg ikke hadde kontaktet føden.... Men er det lite liv eller forandring i bevegelsesmønsteret må du RINGE FØDEN! Seriøst.... Hvor langt på vei er du?Anonymous poster hash: 9db37...95e Er 33 uker. Kjenner noe nå, men tok lang tid etter mat og kun svake bevegelser. Har riktignok foranliggende morkake. Anonymous poster hash: 94b9b...3fe
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 Er 33 uker. Kjenner noe nå, men tok lang tid etter mat og kun svake bevegelser. Har riktignok foranliggende morkake. Anonymous poster hash: 94b9b...3fe Har ingen erfaring med foranliggende morkake, men er du bekymret så må du ringe føden. Hvis ikke får du aldri ro i sjela om noe skulle gå galt. Sier ikke dette for å skremme, men jeg var selv i tvil. Og man er ikke hysterisk når man kun vil barnet sitt det beste ☺ ring iallefall å snakk med de. Anonymous poster hash: 9db37...95e 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #6 Skrevet 6. juni 2015 Bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite... Ville kanskje ringt inn for å høre, men er nok ikke noe galt Anonymous poster hash: 347c0...7e1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #7 Skrevet 6. juni 2015 Ja. Jeg gikk en hel dag uten å kjenne liv. Ble bedt om å komme inn på føden. Ble satt igang etter at de hadde undersøkt baby. Men alt gikk heldigvis bra☺ men jeg vil ikke tenke på hva som kunne skjedd hvis jeg ikke hadde kontaktet føden.... Men er det lite liv eller forandring i bevegelsesmønsteret må du RINGE FØDEN! Seriøst.... Hvor langt på vei er du?Anonymous poster hash: 9db37...95e Hvor langt var du på vei?Anonymous poster hash: 94b9b...3fe
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #8 Skrevet 6. juni 2015 Hvor langt var du på vei?Anonymous poster hash: 94b9b...3fe Jeg var 37 uker. Hun hadde sluttet og vokse og var veldig lita. Dette fant de ikke ut av selv om jeg ble tett fulgt opp og hadde flere ultralyder. Men det gikk bra ☺ Har du kjent noe mer?Anonymous poster hash: 9db37...95e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #9 Skrevet 6. juni 2015 Ja, opplevde lite liv sammen med symptomer på svangerskapsforgiftning i uke 37. Ble innlagt på sykehuset men det gikk galt likevel. Hjertet til babyen stoppet i magen min og de klarte ikke å redde han. Akutt morkakesvikt var årsaken.Anonymous poster hash: 34043...4e1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #10 Skrevet 6. juni 2015 Ja, opplevde lite liv sammen med symptomer på svangerskapsforgiftning i uke 37. Ble innlagt på sykehuset men det gikk galt likevel. Hjertet til babyen stoppet i magen min og de klarte ikke å redde han. Akutt morkakesvikt var årsaken.Anonymous poster hash: 34043...4e1 Så grusomt.... 😔 håper det går bra med deg/dere.Anonymous poster hash: 9db37...95e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #11 Skrevet 6. juni 2015 Jeg var 37 uker. Hun hadde sluttet og vokse og var veldig lita. Dette fant de ikke ut av selv om jeg ble tett fulgt opp og hadde flere ultralyder. Men det gikk bra ☺ Har du kjent noe mer?Anonymous poster hash: 9db37...95e Litt bevegelse med sjokolade. Men synes det er lite. Prøver litt cola. Anonymous poster hash: 94b9b...3fe
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #12 Skrevet 6. juni 2015 Litt bevegelse med sjokolade. Men synes det er lite. Prøver litt cola. Anonymous poster hash: 94b9b...3fe Ring nå føden da. De er der for å hjelpe.Anonymous poster hash: 71fee...ca3
blomst12 Skrevet 6. juni 2015 #13 Skrevet 6. juni 2015 Terskelen for og ringe føden virker veldig høy noen ganger, men føden er der for og hjelpe deg! Jeg var inne tre ganger for lite liv sist svangerskap. Følte meg aldri til bry og de var supre der inne. Er ikke noe godt og bekymre seg.
teknosilje Skrevet 6. juni 2015 #14 Skrevet 6. juni 2015 (endret) Ring, vær så snill! Endret 6. juni 2015 av teknosilje
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #15 Skrevet 6. juni 2015 Ring!! Har jobbet tett på føden og de tar deg inn om du synes det er lite liv. Husk å si at du har prøved å spise osv så kommer du raskere inn med mindre det er stor pågang. Det er absolutt noe å sjekke, det kan faktisk handle om liv og død. Som alle andre sier, så ring en gang for mye enn en gang for lite. Eller ti ganger for mye for den saks skyld.Anonymous poster hash: b4d37...dff
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #16 Skrevet 6. juni 2015 Terskelen for og ringe føden virker veldig høy noen ganger, men føden er der for og hjelpe deg! Jeg var inne tre ganger for lite liv sist svangerskap. Følte meg aldri til bry og de var supre der inne. Er ikke noe godt og bekymre seg. Hva gjør de når man kommer dit? Jeg er ikke TS forresten, bare lurer... Anonymous poster hash: b1f83...afa
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #17 Skrevet 6. juni 2015 Hva gjør de når man kommer dit? Jeg er ikke TS forresten, bare lurer... Anonymous poster hash: b1f83...afa Du blir kobla opp på ei maskin som teller pulsen på baby og du skal trykke på en knapp hver gang du kjenner babyen røre på seg. Så kommer det ut ett skjema med graf på så vurderer de utfra det. Er de ikke fornøyde tar de ultralyd.Anonymous poster hash: 9db37...95e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #18 Skrevet 6. juni 2015 Du blir kobla opp på ei maskin som teller pulsen på baby og du skal trykke på en knapp hver gang du kjenner babyen røre på seg. Så kommer det ut ett skjema med graf på så vurderer de utfra det. Er de ikke fornøyde tar de ultralyd.Anonymous poster hash: 9db37...95e Jeg fikk ultralyd selvom de var fornøyde med målingene. Det var riktignok veldig stille på føden den kvelden.Anonymous poster hash: 71fee...ca3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #19 Skrevet 6. juni 2015 Hva gjør de når man kommer dit? Jeg er ikke TS forresten, bare lurer... Anonymous poster hash: b1f83...afa Ser du har fått svar, men litt mer utfyllende: det blir tatt en CTG, eller sparkeprøve som det kalles. Babyens puls registreres og du trykker på en knapp når du kjenner bevegelser. Du vil også få en sensor som måler eventuelle sammentrekninger i magen. Det de ser etter, er blant annet at babyens puls akselererer når den beveger seg. Det er et tegn på at babyen har det bra. De vil også ta blodtrykket og urinprøve, og eventuelt en ultralyd der de ser etter om baby beveger seg, sjekker morkaka og gjennomstrømning i navlestrengen. Anonymous poster hash: 249d3...c8c
Gjest Solstråla88 Skrevet 7. juni 2015 #20 Skrevet 7. juni 2015 Jeg hadde en rolig baby i magen som sjeldent responderte på mat, sukker eller kald drikke. Var ofte på føden den siste tiden. Husk at føden er der for å hjelpe, det bør ikke være noe galt, men det er lurt å ha en dialog med de..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå