GÃ¥ til innhold

Labia reduksjon


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei😊

Jeg gjennomførte en langsgående reduksjon av labia majora på onsdagen, uten komplikasjoner. Har nå kommet hjem og er ganske hoven på den ene siden, samt at det er blitt litt blått, ellers har jeg følt meg helt fin. Noen som har erfaringer rundt dette, hvor lang tid tar det før det ikke er vondt og hovent lenger? Setter pris på svar:)

Anonymous poster hash: 20dc1...73e

  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

4-12 uker er vanlig ved slike inngrep da det er konstant bevegelse og slimhinner involvert. 



Anonymous poster hash: 33fc9...070
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det gått litt over 2 måneder hos meg. Gikk dessverre ikke så veldig bra, og fikk beskjed om at det ville gå noen måneder før det ble bra, så er bare å være tålmodig :) Igjen tok jeg både klitoris og indre kjønnslepper, så det blir kanskje litt annerledes fra din.

Ellers så er jeg superfornøyd og angrer ikke et sekund i alle fall :)

 

Dette har du vell fått beskjed om, men etter vær gang du er på do, ikke bruk papir men skylde av, så føne av med hårføner. Det gjorde jeg i opptil en måned, eller litt mer.

 

Å ta et grønnsåpe bad 1 gang i uken kan også være lurt.

 

Siden jeg fikk beskjed om å ha området tørt hele tiden satt jeg ikke lengre i 2 min, og dusjet ikke området så veldig lenge.

Jeg fikk en grønn skorpe som satte seg på fordi området hadde vært bløtt over lengre tid.

Grønn skorpe er heller ikke farlig, går vekk etter noen dager.

 

Du har helt sikkert hørt dette men :) Håper du er fornøyd og du unngår infeksjoner osv! :)



Anonymous poster hash: 9658e...af1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

 

Nå er det gått litt over 2 måneder hos meg. Gikk dessverre ikke så veldig bra, og fikk beskjed om at det ville gå noen måneder før det ble bra, så er bare å være tålmodig :) Igjen tok jeg både klitoris og indre kjønnslepper, så det blir kanskje litt annerledes fra din.

Ellers så er jeg superfornøyd og angrer ikke et sekund i alle fall :)

 

Dette har du vell fått beskjed om, men etter vær gang du er på do, ikke bruk papir men skylde av, så føne av med hårføner. Det gjorde jeg i opptil en måned, eller litt mer.

 

Å ta et grønnsåpe bad 1 gang i uken kan også være lurt.

 

Siden jeg fikk beskjed om å ha området tørt hele tiden satt jeg ikke lengre i 2 min, og dusjet ikke området så veldig lenge.

Jeg fikk en grønn skorpe som satte seg på fordi området hadde vært bløtt over lengre tid.

Grønn skorpe er heller ikke farlig, går vekk etter noen dager.

 

Du har helt sikkert hørt dette men :) Håper du er fornøyd og du unngår infeksjoner osv! :)

Anonymous poster hash: 9658e...af1

 

Hvordan endret de på klitoris? Mister man ikke mye følelse der nede i så fall?

Anonymous poster hash: d9ce6...21f

AnonymBruker
Skrevet

 

Hvordan endret de på klitoris? Mister man ikke mye følelse der nede i så fall?

Anonymous poster hash: d9ce6...21f

 

Ikke selveste klitoris, ikke den som ligner på en liten ert gjemt under klitoris hud.

Jeg opererte alt rundt klitoris og kjønnslepper :)

 

Jeg vet ikke hvordan følsomheten er redusert på klitoris fordi jeg har smerter enda og får ikke til å røre på området fordi det som sagt gikk galt under inngrepet. Det er ikke farlig, det vil bare ta tid.

 

Det var kjønnsleppene jeg fikk mest nytelse av før, fordi jeg hadde så mye klitorishud at det var veldig vanskelig å kjenne noe.

Når man tar av kjønnslepper sier det seg selv at følsomheten der vil bli redusert.

Jeg tok vekk alt av kjønnslepper så der har jeg ikke følelser lengre, noe jeg fikk beskjed om på forhånd.

Anonymous poster hash: 9658e...af1

AnonymBruker
Skrevet

Hva kostet dette? Ble du fornøyd? Tenker på dette selv så vært fint å høre mer rundt din operasjon:)



Anonymous poster hash: 9658e...af1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte 13400 kr for operasjonen, i tillegg til utgifter for medisiner og antibiotika. Operasjonen tok sted på Volvat i Oslo og ble utført av Barbara Dahl. Operasjonen gikk helt fint, men har hatt en del smerter. Har også fått en blodansamling på den ene siden, noe som er helt normalt, men som kan bli ille. Ellers er det nå mindre hovent og vondt, men orker fortsatt ikke gå lange strekninger eller å bruke tettsittende klær. Operasjonen ble gjort mens jeg var i narkose og jeg lå på postoperativt er par timer før jeg kunne reise hjem, her er det viktig at man har med seg noen som kan passe på deg på vei hjem og det første døgnet. Før hjemreise fikk jeg direkte nummer til kirurg og til sykepleierne, dersom noe skulle skje. Har også satt opp kontroll time og ble ringt opp av en sykepleier dagen etter operasjonen for å sjekke at alt var bra med meg. Når jeg går på do bruker jeg hånddusj og tørker lett med håndkle etterpå. Smertene har begynt å avta, er egentlig bare blodansamlingen som gjør vondt. Anbefaler å utføre denne operasjonen i en periode der man har muligheten til å være hjemme hvertfall en uke i strekk, gjerne mer. Jeg var ikke helt klar over hvilke komplikasjoner som kunne oppstå osv, så jeg tror også at det er lurt å snakke ordentlig med legen på forhånd og vurdere nøye om dette er noe man vil. Hvis dette er noe du sliter mye med eller har lyst til å gjøre, så er det nok verdt det. Beklager for rotete tekst, men håper dette hvertfall var til nytte😊

Anonymous poster hash: 20dc1...73e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte 13400 kr for operasjonen, i tillegg til utgifter for medisiner og antibiotika. Operasjonen tok sted på Volvat i Oslo og ble utført av Barbara Dahl. Operasjonen gikk helt fint, men har hatt en del smerter. Har også fått en blodansamling på den ene siden, noe som er helt normalt, men som kan bli ille. Ellers er det nå mindre hovent og vondt, men orker fortsatt ikke gå lange strekninger eller å bruke tettsittende klær. Operasjonen ble gjort mens jeg var i narkose og jeg lå på postoperativt er par timer før jeg kunne reise hjem, her er det viktig at man har med seg noen som kan passe på deg på vei hjem og det første døgnet. Før hjemreise fikk jeg direkte nummer til kirurg og til sykepleierne, dersom noe skulle skje. Har også satt opp kontroll time og ble ringt opp av en sykepleier dagen etter operasjonen for å sjekke at alt var bra med meg. Når jeg går på do bruker jeg hånddusj og tørker lett med håndkle etterpå. Smertene har begynt å avta, er egentlig bare blodansamlingen som gjør vondt. Anbefaler å utføre denne operasjonen i en periode der man har muligheten til å være hjemme hvertfall en uke i strekk, gjerne mer. Jeg var ikke helt klar over hvilke komplikasjoner som kunne oppstå osv, så jeg tror også at det er lurt å snakke ordentlig med legen på forhånd og vurdere nøye om dette er noe man vil. Hvis dette er noe du sliter mye med eller har lyst til å gjøre, så er det nok verdt det. Beklager for rotete tekst, men håper dette hvertfall var til nytte😊

Anonymous poster hash: 20dc1...73e

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liten update: idag har det gått en uke og en dag etter operasjon og jeg begynner nå å bli mye bedre. Blodansamlingen er nesten helt borte og det samme med smertene, så det er nå mulig å leve som vanlig, bortsett fra at jeg må bruke litt løse klær som ikke gnager. Dersom du skulle operere er det viktig at du er klar over hvor "stygt" det kan se ut sen første tiden. Kjønnsleppene kan bli blå, oppblåste eller danne et hematom slik jeg opplevde.

Anonymous poster hash: 20dc1...73e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...