AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #1 Skrevet 6. juni 2015 Jeg hadde ubeskyttet sex i dag, og har klusset mye med p-pillene i det siste. For å være på den sikre siden, tok jeg derfor en angrepille, men lurer på hvordan det nå er med ekstra beskyttelse de neste ukene... Det står jo i pakningsvedlegget til Norlevo at man skal bruke ekstra beskyttelse fram til neste menstruasjon, men jeg hopper over pillefri uke. Hvordan vet jeg da hvor lenge jeg må bruke ekstra beskyttelse? Anonymous poster hash: c8c02...d7a
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #2 Skrevet 6. juni 2015 Norlevo sin informasjon er basert på at du ikke går på prevensjon. Hvis du går på p-piller står det i pakningsvedlegget når du er sikker og ikke. Vanlig standard i pakningsvedleggene til p-piller er at hvis du glemmer en pille, eller ikke begynner på p-piller første dag i mensen, så skal det brukes kondom i tillegg i 8 dager. Anonymous poster hash: 18966...1f0
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #3 Skrevet 6. juni 2015 Fra pakningsvedlegget: "Etter bruk av preparatet anbefales lokal prevensjon (kondom, pessar, skum) inntil neste menstruasjon." :/ - TS Anonymous poster hash: c8c02...d7a
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #4 Skrevet 6. juni 2015 Fra pakningsvedlegget: "Etter bruk av preparatet anbefales lokal prevensjon (kondom, pessar, skum) inntil neste menstruasjon." :/ - TS Anonymous poster hash: c8c02...d7a Om du har klusset med p-pillene skal du bruke kondom i 7 dager. Nødprevensjonen går ut fra at du ikke bruker annen prevensjon og for å være sikker på at du ikke får en uønsket graviditet skal du vente til neste mens. Det behøver du ikke når du går på p-piller og tar dem som du skal, da holder det med kondom i 7 dager, sett du tar en pille hver dag. Anonymous poster hash: 0f0b6...ce6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå