Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn

Fremhevede innlegg

Skrevet

For en utrolig skummel opplevelse med M! :sjokkert: Jeg hadde også ringt altså! Tenker vel legevakta ville at du skulle ringe 113 nettopp pga lang ventetid på telefon, i tilfelle det plutselig skulle bli en forverring? Takk og pris for at det gikk bra! :klem: 

Og lykke til med omgangssyken... Krysser fingrene for at dere andre tre holder dere på beina!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen ble skikkelig dårlig i løpet av natta, jeg våkna av at han kasta opp :( Fikk min første runde med oppkast for ikke så lenge siden, men formen er foreløpig så bra at det ikke er noe problem. Håper det fortsetter sånn så en av oss klarer å ta seg litt av ungene...

Skrevet

Åhnei, så kjipt :( Omgangssyke burde kjølhales og utryddes! Håper dere klarer å kjøre "stafett" på å ta hånd om barna slik at dere kommer dere gjennom. Har dere eventuelt noen besteforeldre i nærheten som kan hjelpe til? Jeg og mannen OG besteforeldrene fikk omgangssyke samtidig i høst! Da ble det et par skikkelig lange dager i barnehagen på stakkars mini-m som var frisk og rask og aktiv som alltid ;) 

Skrevet

Mannen er såpass dårlig at jeg ikke engang har sagt til han at jeg også er dårlig. Jr og M er plassert foran Barne-TV, kjenner jeg helst skulle hatt meg en dupp... Ikke kastet opp på en time da, det er da noe :) Bare faren til mannen som er hjemme, kommer ikke til å spørre han. Tror ikke han hadde visst hva han skulle gjøre med M :fnise: 

Skrevet

Hvordan står det til med dere nå? :klemmer: Høres slitsomt ut å få det alle mann på en gang, men nå begynner vel jr å friskne til litt igjen?  

Skrevet
40 minutter siden, Nautika skrev:

Hvordan står det til med dere nå? :klemmer: Høres slitsomt ut å få det alle mann på en gang, men nå begynner vel jr å friskne til litt igjen?  

Vi er dauslitne (seriøst, jeg var i mye bedre form etter å ha født), men ingen av oss har vært dårlige siden 11-tiden. Jr har vært frisk i dag, men kjedet seg noe enormt stakkars. Synd han kastet opp midt på dagen i går så han ikke kan gå i bhg i morgen. Hadde vært deilig å få en dag å komme seg på med bare M hjemme. Hun er heldigvis ikke dårlig, da hadde jeg dæva. Har jo holdt på å svime av hver gang jeg har reist meg opp. Nå har vi bestilt pizza, totalt uaktuelt å lage noe i dag....

Skrevet

Skulle ikke spist den halve bananen nå.... :spy: (liveoppdatering fra sjuklingheimen :ler:)

Skrevet

Åååå :( Håper M holder seg frisk og rask. Det gjorde heldigvis min M når resten av familien ville dø. Glad vi har et såpass lite bad at jeg kunne holde henne fast på stellebordet mens jeg spydde :fnise:

Skrevet

Virker som om M klarte å holde seg frisk :) Selv har jeg ikke kastet opp siden jeg stod og skiftet til pysj på M, og føler at energien er kommet litt tilbake. I går var jeg virkelig ubrukelig. Mannen var ennå mer ubrukelig, så var jeg som måtte ta meg av ungene (i den grad jeg klarte det). Endte med å måtte legge jr også, for mannen begynte å kaste opp da de skulle på badet (og han lager myyyye lyd når han spyr) så da ble jr redd og begynte å gråte. Da var det bedre at jeg tok over, noe jr ville uansett siden mannen ikke akkurat var av den sprudlende typen i går og jr trodde at pappa var sint på han (noe jeg kan skjønne at han trodde, mannen var rimelig irritert når jr ikke hørte etter). M ble selvfølgelig sulten mens jeg satt og ventet på at jr skulle sovne, så da måtte jeg ta henne også. Fin øvelse til neste uke når jeg er alene med ungene tre kvelder... Har forresten gått ned 2,5 kg siste døgnet, så nå er jeg nede på startvekt igjen. Tipper jeg går det opp igjen de neste dagene :fnise: 

Skrevet

Alle har vært friske i dag :nori: Har skikkelig mageknip nå da, minner om rier faktisk (husker plutselig hvorfor jeg ikke vil føde igjen :fnise:). Er nok fordi jeg spiste for mye middag (halv porsjon) og drakk vann med kullsyre. Holder på å legge M nå, og så tar jeg kvelden jeg også. Sov nesten tolv timer i natt, minus fire matinger, men er dødstrøtt. 

Skrevet

I går skulle jeg håndmelke ene puppen, ble litt stressa siden M sutra og det kom sakte pluss at jeg hadde noen harde kuler på sida. Så da tok jeg i for hardt, og resultatet er en øm, hoven og bittelitt blå pupp i dag. Bra jobba meg! :glare:

Skrevet

Ånei, ikke omgangssyke! Helt enig i at den burde vært uttryddet! For gjett hva vi fikk "besøk" av i dag tidlig, jepp.. omgangssyke her også! For noe herk altså! Skal vedde for at vi også blir syke samtidig her.. Og de gangene er det alltid jeg som må ta meg av barn/barna. Mannen min er slående lik din! Så jeg finner bittelitt trøst i det ;) Godt dere er på bedringens vei! Jeg vurderer å bælma nedpå med sjokolader og andre usunne ting fordi jeg mistenker at alt kommer opp igjen om en dag eller to. Frivillig tilfelle av bulimi :fnise:

Skrevet

Ånei, håper det hvertfall går fort over hos dere også, @Carouselle. Mannen var nok faktisk dårligere enn meg, men akkurat mens det stod på føltes det veldig urettferdig at han bare skulle kunne sove mens jeg måtte ta meg av ungene (prøve hvertfall).

I går la M seg for natta halv sju :ohmy: Hadde hun bare sovet mer enn én time i strekk resten av natta hadde set fungert fint. Seriøst, tror jeg har vært våken ti ganger siden jeg la meg. I dag holder jeg henne våken litt lenger ass

Skrevet

Huff! Da slo du meg med lillebror sine syv oppvåkninger.. Kanskje hun var litt urolig i magen. Vi håper det er forbigående :)

Skrevet
11 minutter siden, Carouselle skrev:

Huff! Da slo du meg med lillebror sine syv oppvåkninger.. Kanskje hun var litt urolig i magen. Vi håper det er forbigående :)

For en gangs skyld var det noen som hadde en dårligere natt enn deg :fnise: Kommet en del promper i løpet av natta så det var nok magen ja. Hadde vært kjekt om hun tok smokk akkurat i natt siden hun ville ha puppen i munnen HELE TIDEN....

Skrevet

Duuuu! Samme greia her! To netter på rad med tusen (nesten) oppvåkninger og pupp  i munn. Kan det være den 4 month sleep regression-greia eller? Jeg googlet litt og ble halvveis deppa :tongue:

Skrevet
42 minutter siden, Weebs skrev:

Duuuu! Samme greia her! To netter på rad med tusen (nesten) oppvåkninger og pupp  i munn. Kan det være den 4 month sleep regression-greia eller? Jeg googlet litt og ble halvveis deppa :tongue:

Jeg velger å ignorere hele den sleep-regression-greia og håper dermed den ikke blir noe av :fnise: Har ikke fulgt med på utviklingssprang denne gangen heller, og har ikke merket noe til de så jeg tror det virker :jepp: Er nok bare noen dårlige netter innimellom, det kan jo alle ha om de er rundt fire mnd eller ikke.

Skrevet

Skal prøve å gjøre det samme. Jeg kom nemlig over en artikkel som sa at nå måtte vi skyndte oss å lage en skikkelig rutine på soving ellers ble babyen fucked up forever :sjokkbla: Så det der skal jeg i alle fall ignorere!

Skrevet
På 5.3.2017 den 10.16, Weebs skrev:

Skal prøve å gjøre det samme. Jeg kom nemlig over en artikkel som sa at nå måtte vi skyndte oss å lage en skikkelig rutine på soving ellers ble babyen fucked up forever :sjokkbla: Så det der skal jeg i alle fall ignorere!

I så fall er jr fucked up :fnise: Der var det null rutine på soving hvertfall...

Veide M på helsestasjonen i dag, hadde fått ned 50 gram på en uke. Ikke rart hun har sovet dårlig de siste dagene, jenta har vel vært skrubbsulten. Nå har hun faktisk sovet i to timer (minst, husker ikke helt når jeg la henne ned. Seriøst, det må jeg begynne å skrive opp) i vogna mens jeg har vært på besøk hos ene naboen. Så at lue av sklidd av ene øret hennes da jeg skulle gå hjem så la en gulpeklut over. Funka det også. I natt sov hun lenger og lenger mellom ammingen helt til hun sov tre timer i strekk. Melka har tydeligvis begynt å mette litt mer igjen etter omgangssyken :nori: 

Skrevet

Omgangssyke med barn i hus er virkelig mitt aller største mareritt! Ja, og så omgangssyke med menn i hus da ... Når de har den, vel å merke. :rolleyes: Mannen her hadde omgangssyken tidligere i vinter, og jeg blir bare irritert jeg altså! :hoho: Ikke akkurat mens de spyr, det skal de få lov til, for all del, men den der mutte, hater-verden-fordi-jeg-holder-på-å-dø-ingen-har-noengang-vært-så-dårlig-som-meg-holdningen - I KLICK! :ler: Prisen for beste samboer går ikke til meg. 

Så ekkel opplevelse med M her om dagen, jeg ville også ringt! Godt at ikke det var noe, kanskje babyer også kan ha blodtrykksfall?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...