Gå til innhold

DNA test av baby.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tillit til hverandre har man fordi man ikke trenger å vite. Det er et valg man tar, og en del av det å elske noen. Tillit er det motsatte av dokumentert viten. Sjalusi ernærer seg motsatt på tanken om det man aldri kan få sikker og direkte kunnskap om: Den andres innerste følelser, slik de virkelig er. Gjensidig kjærlighet og trofasthet er noe man bare er nødt til å stole på, uten bevis. I det øyeblikk man krever og fremskaffer bevis er grunnlaget for et forhold bygget på gjensidig tillit og respekt borte.

Det du kan oppnå med dette, er ironisk nok å plante et frø i din manns bevissthet om at du kanskjekanskje har vært utro. Feks tanken om at du har hatt en annen samtidig med at du prøvde å få barn med ham, og at barnet like gjerne kunne vært denne andres, men tilfeldigvis ble din manns.

Anonymous poster hash: ae26d...74c
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leseforståelsen er på topp ser jeg... Både jeg og mannen vil ha barn, dette er noe vi er sammen om, han gleder seg kjempemye, akkurat som meg.

Anonymous poster hash: a1abc...e9e

Beklager, haha 😂 skylder på ammetåka. Da skjønte jeg plutselig litt mer!

Det er jo bare å ta en dna-test da. Men tror han må samtykke på det, men vet ikke. Jeg skjønner deg på en måte, du vil ikke at han skal være usikker. Men fryktelig synd at det skal være sånn ..

AnonymBruker
Skrevet

Gidder egentlig ikke å forklare meg flere ganger nå, dere får tro hva dere vil, og takk for dere som skjønner hva neg tenker :) jeg er ganske sikker på at veldig mange av disse mennene med barn som ikke er deres stoler fult på sine koner, det er jo derfor de er uvitende.

Jeg ville avventet å nevne farskapstest for ham. Vent heller til det eventuelle barnet er født. Merker du at noe ikke er som det pleier, at han er i tvil på at han er faren eller lignende så kan du heller foreslå det. Da kan du kanskje heller foreslå det i en litt humoristisk tone og si at du kan bestille en test og samtidig si at du ikke dømmer ham selv om han ønsker farskapstest. Ikke vits å lage noe styr med testing allerede nå før dere er blitt gravid.

Dette syntes jeg var en veldig grei måte å gjøre det må :) tusen takk! Tror nok ikke han egentlog kommer til å bli usikker, han kjenner meg veldig godt, men jeg har begynt å tenke veldig mye på dette etter vi fikk vite det med onkelen hans.

...

Jeg trekker meg ut av denne tråden nå, så får de som vil fortsette å diskutere hvor teit jeg er, eller hvorvidt ingen burde ta test siden ingen kvinner har barn med feil mann, og menn er bare onde og stoler ikke på konene sine.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke vanlige tanker hos en vordene far at barnet kanskje ikke er hans eget! Vi tuller og tøyset med dette hjemme hos meg da tredjemann her er lysblond som meg, mens pappaen er helt mørk og de to elsdte er mørke! Men her kunne jo far satt spørsmålstegn😁

Anonymous poster hash: 29ca7...7a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trekker meg ut av denne tråden nå, så får de som vil fortsette å diskutere hvor teit jeg er, eller hvorvidt ingen burde ta test siden ingen kvinner har barn med feil mann, og menn er bare onde og stoler ikke på konene sine.

Ingen har skrevet at du er teit - det er faktisk litt respektløst å si overfor alle som har tatt seg bryet med å svare deg skikkelig og i fullt alvor.

Tvert imot har du fått flere seriøse svar som reflekterer grundig omkring dette temaet på en måte du selv ikke gjør i innleggene dine, og som du slett ikke forholder deg til i ditt siste svar.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

PS: Ang. formuleringen din om at "ingen kvinner har barn med feil mann og menn bare er onde og stoler ikke på konene sine":

(For det første litt dårlig debatteknikk å parafrasere andres argumenter på en slik måte for å underkjenne dem, heller enn å sitere motdebattanter og dermed faktisk forholde seg til det de faktisk skriver. Nåvel).

For det andre: Det er et gjennomgående poeng særlig blant enkelte mannlige brukere på KG at dokumentasjon på troskap og ærlighet er et premiss og et utgangpunkt for tillit. Dvs bevis for troskap må legges på bordet av kvinner for at menn skal kunne stole på dem. Det var feks selve kronargumentet til gode gamle Steinar40. 

Denne grunntanken preger også din argumentasjon i denne tråden, TS. Men slik jeg ser det, begynner man da i fullstendig feil ende. Når flere her skriver at et forhold må bygges på tillit, og at farskapstester er det motsatte av tillit, da er det ikke fordi man er naiv og nekter for at noen kvinner noensinne er utro, eller noe i den duren. Det er fordi tillit i sitt vesen er inkompatibelt med dokumenterbar viten, så og si.

Når tilliten er der, er DNA-tester overflødige - den er grei. Men poenget mitt er at også når tilliten IKKE er der, er faktisk DNA-tester overflødige, dvs helt uten hensikt. For en slik test kan jo ikke bekrefte at noen er tvers gjennom ærlige og snakker sant om sine følelser (og eventuelle handlinger) overfor en annen. Det eneste en slik test kan bekrefte 100% sikkert er utroskap og mistillit, dvs i de tilfellene der de bekrefter at et barn er en annens enn fars. For når et barn er 100% sikkert fars, bekrefter testen bare akkurat det, og ikke mors troskap. Så: Dersom far ikke hadde tillit til sin partner i utgangspunktet, eller dersom selve forslaget om DNA-test skapte grobunn for mistillit, er det i siste instans ingenting bevisene testen fremlegger kan gjøre for å bøte på dette.

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er for obligatorisk farsskapstest.

Når det gjelder tillit så er det helt klart at denne er viktig i et forhold. Jeg er også enig i at manglende tillit ikke blir reparert av all verdens tester.

I trådstarters tilfelle er forslaget om farsskapstest begrunnet med forhold som har gjort sterkt inntrykk på dem, og tilbudet handler i stor grad om å fjerne grobunn for tvil før de oppstår.

AnonymBruker
Skrevet

I trådstarters tilfelle er forslaget om farsskapstest begrunnet med forhold som har gjort sterkt inntrykk på dem, og tilbudet handler i stor grad om å fjerne grobunn for tvil før de oppstår.

Jeg ser motivasjonen med bakgrunn i historien i nær familie, men er grunnleggende uenig i at en farsskapstest kan fjerne grobunn for tvil. Hvis hensikten er å befeste tillit, er DNA-test er svært uegnet redskap.

• Liker 1
Skrevet

Til dere kvinner som ikke ønsker at dette skal være en standard del av helsesjekken til nyfødte, hvorfor ikke? Finnes det noen andre begrunnelser enn "tillit"? Dersom alle gjør det, er vel ikke det med tillit noe problem lengre?

AnonymBruker
Skrevet

Til dere kvinner som ikke ønsker at dette skal være en standard del av helsesjekken til nyfødte, hvorfor ikke? Finnes det noen andre begrunnelser enn "tillit"? Dersom alle gjør det, er vel ikke det med tillit noe problem lengre?

Fordi da kan di ikke lengre pule rundt og bli gravide med digge menn når de er lei ektemannen sin og så få den rolige, flinke, snille og stabile pengeleverandøren sin som er mye flinkere med barn til å ta seg av et avkom som ikke er sitt, og så lenge det ikke er standard kommer hersketeknikken vi allerede har sett i denne tråden frem, "da stoler du ikke på meg", "ber han om noe sånn er det et stort svik". De vil tvinge han til å ikke tørre å få testen fordi da kan forholdet ryke...

Anonymous poster hash: 6f25f...2fd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser motivasjonen med bakgrunn i historien i nær familie, men er grunnleggende uenig i at en farsskapstest kan fjerne grobunn for tvil. Hvis hensikten er å befeste tillit, er DNA-test er svært uegnet redskap.

En farskapstest kan fjerne grobunn for tvil om at barnet faktisk er ens eget. Man tar en farskapstest for å finne ut om man er faren til barnet man oppfostrer. Men det at man beviselig er faren til barnet forhindrer naturligvis ikke moren til barnet i å være utro med andre menn om hun skulle ønske det.

Anonymous poster hash: 9096c...764

AnonymBruker
Skrevet

En farskapstest kan fjerne grobunn for tvil om at barnet faktisk er ens eget. Man tar en farskapstest for å finne ut om man er faren til barnet man oppfostrer. Men det at man beviselig er faren til barnet forhindrer naturligvis ikke moren til barnet i å være utro med andre menn om hun skulle ønske det.

Anonymous poster hash: 9096c...764

Se det - der kom den type argumentasjon fra enkelte mannlige brukere som jeg refererte til for noen innlegg siden. ;)

Ellers har jeg ikke noe annet å si her enn at det er forskjell på hersketeknikk og epistemologiske grunnlagsproblemer. Les deg opp! 

AnonymBruker
Skrevet

Beklager, jeg siterte feil svar i farten i mitt forrige innlegg.

Slik skulle det være:

Fordi da kan di ikke lengre pule rundt og bli gravide med digge menn når de er lei ektemannen sin og så få den rolige, flinke, snille og stabile pengeleverandøren sin som er mye flinkere med barn til å ta seg av et avkom som ikke er sitt, og så lenge det ikke er standard kommer hersketeknikken vi allerede har sett i denne tråden frem, "da stoler du ikke på meg", "ber han om noe sånn er det et stort svik". De vil tvinge han til å ikke tørre å få testen fordi da kan forholdet ryke...

Se det - der kom den type argumentasjon fra enkelte mannlige brukere som jeg refererte til for noen innlegg siden.  ;)

Ellers har jeg ikke noe annet å si her enn at det er forskjell på hersketeknikk og epistemologiske grunnlagsproblemer. Les deg opp! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, jeg siterte feil svar i farten i mitt forrige innlegg.

Slik skulle det være:

Se det - der kom den type argumentasjon fra enkelte mannlige brukere som jeg refererte til for noen innlegg siden.  ;)

Forskjellen er hva? dersom det er standard og alle gjør det så er det et "runnlagsproblem"? haha!

Gjest Castielz
Skrevet

Dette burde definitivt bli obligatorisk.
Men tipper man da hadde sett at skilsmisseratene skjøt i været, og vi hadde fått enda flere alenemødre.
Men på sikt hadde det nok vært en god ting, i kampen mot feighet og usselhet som utroskap er.

AnonymBruker
Skrevet

Det kom frem her for noen måneder siden at min manns onkel har slått sin kone regelmessig i flere år. Hva kan jeg gjøre for å forsikre meg om at min mann ikke vil slå meg i fremtiden?

Anonymous poster hash: bb21c...e07

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Det kom frem her for noen måneder siden at min manns onkel har slått sin kone regelmessig i flere år. Hva kan jeg gjøre for å forsikre meg om at min mann ikke vil slå meg i fremtiden? Anonymous poster hash: bb21c...e07

Ingenting. Du kan ikke forsikre deg mot utroskap heller. Det du imidlertid kan forsikre deg om er at du er far til barnet som er født. Det gjør farsskapstesten, og kun det.

Skrevet

Hehe, blitt brent selv eller? Det var da voldsomt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...